واکنش عمران خان به عدم دعوت پاکستان به اجلاس جهانی اقلیمی ازسوی آمریکا

به گزارش دور زمین، نخست وزیر پاکستان درپی عدم دعوت آمریکا از این کشور برای شرکت در اجلاس جهانی مقابله با تغییرات اقلیمی، نسبت به این رفتار واشنگتن ابراز حیرت کرد و خواهان رویکرد جدی جامعه جهانی برای مقابله با چالش اقلیمی شد.

واکنش عمران خان به عدم دعوت پاکستان به اجلاس جهانی اقلیمی ازسوی آمریکا

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

رسانه های پاکستان روز شنبه اعلام کردند که رئیس جمهوری ایالات متحده از 40 کشور برای حضور در اجلاس دنیای مقابله با تغییرات اقلیمی دعوت نموده اما نام پاکستان در این فهرست دیده نمی گردد.

طی روزهای اخیر انتقادهای بسیاری در پاکستان نسبت به عدم دعوت به اجلاس دنیای اقلیمی به میزبانی آمریکا صورت گرفت، درحالی که پاکستان جزو هشت کشوری است که به شدت تحت تاثیر پیامدهای زیست محیطی و تغییرات آب و هوایی قرار گرفته است.

علاوه بر واکنش سیاسیون در پاکستان، نخست وزیر این کشور نیز روز شنبه نسبت به عدم دعوت پاکستان از سوی آمریکا واکنش نشان داد.

عمران خان در رشته توییت های خود با ابراز حیرت از عدم دعوت از پاکستان به اجلاس مجازی مقابله با تغییرات اقلیمی، گفت: پاکستان به کوشش های خود برای غلبه بر پدیده اقلیمی ادامه می دهد و در این راستا آماده همکاری با هر کشور و تبادل تجربیات با دیگر کشورها است.

وی اضافه نمود: ما درباره اولویت های کنفرانس بین المللی مقابله با تغییرات اقلیمی به میزبانی سازمان ملل در سال 2021 نیز صحبت نموده و معتقدیم جامعه دنیای باید رویکرد جدی تری برای این مهم داشته باشد.

به گزارش منابع پاکستانی، جدای از عدم دعوت از این کشور برای شرکت در نشست مجازی مقابله با تغییرات اقلیمی، سفر آینده جان کری نماینده ویژه آمریکا در امور تغییرات آب و هوایی به جنوب آسیا و قرار نگرفتن پاکستان در فهرست سفرهای جان کری نیز موجب انتقاد از دولت اسلام آباد شده است.

جان کری قرار است پیش از اجلاس آینده مقابله با تغییرات اقلیمی، به امارات متحده عربی، هند و بنگلادش سفر و با مقام های این کشورها درباره پدیده اقلیم مشورت کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از رهبران 40 کشور دنیا برای برگزاری یک نشست مجازی با هدف آنالیز راهکارهای مقابله با تغییرات آب و هوایی دعوت نموده است.

زمان برگزاری این نشست مجازی مصادف با 22 آوریل 2020 (دوم اردیبهشت) روز زمین شده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4222

به "واکنش عمران خان به عدم دعوت پاکستان به اجلاس جهانی اقلیمی ازسوی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش عمران خان به عدم دعوت پاکستان به اجلاس جهانی اقلیمی ازسوی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید