20 واقعیت جذاب در مورد دیوار بزرگ چین که باید بدانید

به گزارش دور زمین، دیوار بزرگ چین از آن دسته جاذبه‌های گردشگری چین است که تمامی مسافران تور چین باید آن را ببینند. نام دیوار بزرگ چین به چینی چانگ‌چِنگ است که به معنی دیوار طولانی است. دیوار بزرگ چین طولانی‌ترین دیوار دنیا و بزرگترین سازه باستانی دنیا است. در طول دیوار بزرگ چین، مناظر خارق‌العاده‌ای وجود دارد؛ از سواحل Qinhuangdao گرفته تا کوهستان‌های ناهموار اطراف پکن. در ادامه 20 واقعیت جذاب در مورد دیوار بزرگ چین که باعث می‌شوند این سازه عظیم چین را ستایش کنید آماده کرده‌ایم.

20 واقعیت جذاب در مورد دیوار بزرگ چین که باید بدانید

10 عدد درباره دیوار بزرگ چین که باید بدانید

1. طول رسمی دیوار بزرگ چین 21196.18 کیلومتر است.

2. بیشتر چیزی که امروز از دیوار بزرگ چین می‌بینیم، یادگار سلسله مینگ است (8851 کیلومتر از دیوار بزرگ چین در این دوره ساخته شده است).

3. دیوار بزرگ چین بیشتر از 2300 سال قدمت دارد.

4. دیوار بزرگ چین مربوط به سلسله مینگ، از 9 استان چین عبور می‌کند: لیائونینگ، Hebei، تیانجین، پکن، مغولستان داخلی، نینگ‌ژیا، گانسو، Shanxi و Shaanxi.

5. بخش Badaling دیوار بزرگ چین، با 63 میلیون بازدید در سال 2001، پر بازدیدترین بخش دیوار بوده است. در هفته اول می و اکتبر تعداد بازدیدها از دیوار بزرگ چین می‌تواند به 70 هزار بازدید در روز برسد.

6. متوسط ارتفاع دیوار بزرگ چین در Badaling و گذرگاه Juyong حدود 7.9 متر است. دیوار بزرگ چین در بلندترین قسمتش 14 متر ارتفاع دارد.

7. تقریبا یک سوم دیوار بزرگ چین بدون بر جای گذاشتن هیچ ردی ناپدید شده است.

8. از سال 1655، زمانی که سلسله مینگ حکومت را از دست داد، هیچ کار دیگری بر روی دیوار بزرگ چین برای اهداف نظامی صورت نگرفت. بخش‌هایی از دیوار بزرگ چین برای بازدید گردشگران تور چین بازسازی شده است.

9. حفاظت و بازسازی دیوار بزرگ چین در سال 1957 و با بخش Badaling آغاز شد.

10. در دسامبر 1987 دیوار بزرگ چین در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

10 واقعیت جذاب دیگر در مورد دیوار بزرگ چین

1. دیوار بزرگ چین را با چشم غیر مسلح از فضا نمی‌توان دید.

2. دیوار بزرگ چین به هم پیوسته نیست و در یک خط نیست. در طول این دیوار، دیوارهای جانبی، دیوارهای حلقه‌ای، دیوارهای موازی و قسمت‌هایی بدون دیوار وجود دارد. در سلسله چین (Qin) در 206 تا 221 قبل از میلاد، از آرد برنج چسبناک برای متصل کردن آجرهای دیوار بزرگ چین استفاده می‌شده است.

3. نیروی کار دیوار بزرگ چین، شامل سربازان، دهقانانی که به زور به کار گرفته می‌شدند، محکومان و اسرای جنگی بوده است.

4. اولین امپراتور چین اولین کسی نبود که شروع به ساخت دیوار بزرگ چین کرد. او دیوارهای شمالی مناطقی که تصرف کرده بود را به هم متصل کرد.

5. محبوب‌ترین افسانه در مورد دیوار بزرگ چین، در مورد Meng Jiangnv است؛ کسی که همسرش در زمان کار برای ساخت دیوار بزرگ چین فوت کرد. او آن قدر گریه کرد که بخشی از دیوار خراب شد و او توانست استخوان‌های همسرش را دفن کند.

6. بخش Gubeikou دیوار بزرگ چین، جای اصابت گلوله دارد، که نشانه‌های آخرین جنگی است که در مکان دیوار بزرگ چین انجام شده است.

7. در طول انقلاب فرهنگی چین، در سال‌های 1966 تا 1976، بسیاری از آجرهای دیوار بزرگ چین برای ساخت خانه‌ها و طویله‌ها و در مزارع استفاده شد.

8. بخش‌های شمال غربی دیوار بزرگ چین، برای مثال در استان‌های Gansu و Ningxia، به خاطر فرسایش و فعالیت‌های انسانی در 20 سال گذشته در حال ناپدید شدن هستند.

9. بخش Jiankou دیوار بزرگ چین برای شیب‌دار و پبچ‌دار بودنش مشهور است و بیشترین عکس‌ها از دیوار بزرگ چین در کتاب‌ها و کارت‌پستال‌ها از این بخش دیوار است.

10. مشهورترین بخش دیوار بزرگ چین یعنی بخش Badaling، توسط بیشتر از 300 مقام کشوری و رسمی از سراسر دنیا بازدید شده است. اولین آن‌ها سیاستمدار شوروی سابق، Klim Voroshilov در سال 1957 بود.

انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2788

به "20 واقعیت جذاب در مورد دیوار بزرگ چین که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 واقعیت جذاب در مورد دیوار بزرگ چین که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید