20 واقعیت جذاب در مورد تایلند

به گزارش دور زمین، گفتنی ها در مورد تایلند زیاد است. اگر شما هم یک بار در تور تایلند حضور داشته باشید، مطمئنا هزاران گفتنی با خود به همراه می آورید. در این جا 20 واقعیت جالب و خواندنی در مورد تایلند را با شما در میان می گذاریم.

20 واقعیت جذاب در مورد تایلند

1. تایلند بیستمین کشور پر جمعیت دنیا است، با نزدیک به 67 میلیون نفر جمعیت.

2. به گفته Global Destinations Cities Index، بانکوک پر بازدید ترین شهر جهان است، جلوتر از لندن. این شهر امسال میزبان 16 میلیون نفر بازدید کننده بوده است.

3. خفاش پوزه گرازی Kitti، که به نظر می آید کوچکترین پستاندار روی زمین باشد، در تایلند پیدا شده است. این موجود تنها 2 گرم وزن دارد.

4. بر طبق World Economic Forum، تایلند سیزدهمین کشور دوستانه در جهان است. ایسلند رتبه اول را دارد.

5. پایتخت کشور تایلند، بانکوک، برای تای ها به عنوان Krung Thep Maha Nakho شناخته می شود. اما نام کامل و تشریفاتی این شهر Krungthepmahanakhon Amonrattanakosin Mahintharayutthaya Mahadilokphop Noppharatratchathaniburirom Udomratchaniwetmahasathan Amonphimanawatansathit Sakkathattiyawitsanukamprasit است.

6. یکی از غیر معمول ترین فستیوال های تایلند، مراسم سالیانه بوفه میمون هاست، که در جلوی معبد Pra Prang Sam Yot در استان Lopburi برگزار می شود. بیشتر از 600 میمون دعوت می شوند تا با بیش از 2 تن سوسیس های گریل شده، میوه های تازه، بستنی و دیگر خوردنی ها از خود پذیرایی کنند. محلی ها این را به عنوان تشکری از میمون ها تلقی می کنند، میمون هایی که در روستا ساکن شده اند و سالانه هزاران توریست را به آن جا می کشانند.

7. فستیوالی دیگر فستیوال سالانه گیاه خواران پوکت است. این رویداد که نسخه ای از فستیوال Taoist Nine Emperor Gods است، شامل وحشتناک ترین کارهای مربوط به تردستی با اعضای بدن است.

8. بودایسم مذهب اصلی این کشور است و 95 درصد تایلندی ها بودایی هستند.

9. تایلند خانه نهمین مجسمه بزرگ دنیا است. بودای بزرگ تایلند، در صومعه Wat Muang در ایالت Ang Thong واقع است. همچنین تایلند صاحب بزرگترین گنبد مقبره در دنیا است، Phra Pathom Chedi با 127 متر طول. بلند ترین برج کشور Baiyoke Tower II در بانکوک است، این برج هشتادمین برج بلند دنیاست با ارتفاع 304 متر.

10. تایلند در مسابقات المپیک تنها 7 مدال طلا برده است، 3 تا در وزنه برداری و 4 تا در بوکس. بوکس موی تای یک ورزش ملی است.

11. فیل پولو (بر وزن واترپولو) یکی دیگر از ورزش های محبوب در تایلند است. جام پادشاه یکی از رویدادهای کلیدی در تقویم ورزشی تایلند است. منطقه ساحلی Hua Hin یکی از سه میزبان این رویداد است (دو تای دیگر در سری لانکا و نپال قرار دارند).

12. تایلند تنها کشور در آسیای جنوب شرقی است که توسط اروپایی ها به استعمار در نیامده است.

13. انتقاد از رژیم سلطنتی شدیدا خلاف قانون است.

14. بلند ترین نقطه در تایلند Doi Inthanon در رشته کوهای Thanon Thong Chai است (2565 متر بالای سطح دریا).

15. تایلند 1430 جزیره دارد. در میان مشهورترین آن ها Koh Phi Phi Lee قرار دارد که در فیلم The Beach ساخته Danny Boyle نشان داده شد.

16. تایلند محبوب ترین مقصد در دنیا برای گردشگران بریتانیایی است.

17. شهر Kanchanburi خانه پل معروف روی رودخانه Kwai، بخشی از خط آهن برمه-سیام است. تخمین زده شده 80 تا 100 هزار نفر در طول این پروژه جان خود را از دست داده اند.

18. Koh Phangan جزیره جشن تایلند است. این جزیره برای جشن های Full Moon خود مشهور است.

19. بانکوک زمانی با چند ده کانال آبی بخش بخش شده بود و ساختمان های آن بر روی پایه های چوبی قرار داشتند و نام مستعار ونیز شرق را برای آن به همراه آورده بودند. هم اکنون بیشتر آن ها پر شده اند.

20. وزارت خارجه این کشور سفر به مرزهای تایلند و کامبوج و مرزهای تایلند و مالزی را به خاطر مسائل امنیتی توصیه نمی کند.

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2902

به "20 واقعیت جذاب در مورد تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 واقعیت جذاب در مورد تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید