همسان سازی حقوق بازنشستگان و مابه التفاوت متناسب سازی مشاغل سخت

به گزارش دور زمین، مبالغ متناسب سازی بر مبنای ماده 96 قانون تامین اجتماعی و بند (ب) ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه پرداخت شده است.

همسان سازی حقوق بازنشستگان و مابه التفاوت متناسب سازی مشاغل سخت

همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 1401 تغییراتی خواهد داشت. در سال 1401 قوانینی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته می شود. با توجه به گلایه های بازنشستگان در سال 1401 همسان سازی حقوق بازنشستگان اتفاق می افتد. در سال 1401با همسان سازی حقوق بازنشستگان رو به رو هستیم. در ادامه اطلاعات بیشتری از همسان سازی حقوق بازنشستگان می خوانیم.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: در پی این هستیم تا بندی به تبصره 2 قانون بودجه سال 1401 اضافه شود تا بخشی از بدهکاری دولت به تامین اجتماعی پرداخت شود البته لازم به ذکر است که تامین اجتماعی متکی به اعتبار دولتی نیست.

وی با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی خودش باید برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان خود اقدام کند اظهار کرد: تنها بهانه ای که تامین اجتماعی دارد طلب دولت به این سازمان است که 260 هزارمیلیارد تومان تایید شده است و توقع داریم دولت به صورت یکجا آن را پرداخت و تهاتر کند علاوه براین ما تلاش می کنیم که حداقل بخشی از آن تهاتر شود تا دست تامین اجتماعی برای اجرای بهتر و کامل همسان سازی باز باشد.

بابایی ادامه داد: اما این موضوع نباید بهانه شود تا تامین اجتماعی اجرای قانون همسان سازی در کشور را انجام ندهد.

پاسخ سازمان تامین اجتماعی به همسان سازی حقوق بازنشستگان

مسعود علکمک، با اشاره به درخواست کانون بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران از رئیس جمهوری برای رسیدگی به اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان، در نامه ای به این کانون یادآور شد که سازمان تامین اجتماعی، از اول مرداد سالِ 95 متناسب سازی را به طور کامل اجرا کرده است.

بر اساس این نامه، مبالغ متناسب سازی بر مبنای ماده 96 قانون تامین اجتماعی و بند (ب) ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه پرداخت شده است.

علکمک همچنین تاکید کرده که هر سال سابقه در مشاغل سخت و زیان آور معادل 1.5 سال است و این عینا با افزایش سنوات مزبور در اعمال متناسب سازی به عنوان سابقه بیمه پردازی ملاک قرار گرفته و محاسبه شده است.

پرداخت مابه التفاوت متناسب سازی مشاغل سخت

بر اساس اعلام مدیرکل تامین اجتماعی زنجان مابه التفاوت متناسب سازی در مشاغل سخت و زیان آور که در مرداد ماه لحاظ نشده بود هم پرداخت شده است.

وی همچنین گفت که اجرای متناسب سازی با اعاده سطح 75 درصد، تفاوت تطبیق با 50 درصد افزایش، تفاوت تطبیق متناسب سازی حداقل دریافتی بر اساس سابقه پرداخت حق بیمه، متناسب سازی کمک هزینه مسکن، متناسب سازی کمک به تامین معیشت، متناسب سازی کمک هزینه اولاد و عائله مندی اجرا شده و در حال پرداخت است و کلیه اقدامات سازمان در راستای اجرای صحیح قانون بوده و صحیح است.

منبع: رکنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5220

به "همسان سازی حقوق بازنشستگان و مابه التفاوت متناسب سازی مشاغل سخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همسان سازی حقوق بازنشستگان و مابه التفاوت متناسب سازی مشاغل سخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید