هشدار محققان: هر 3 ماه بالش خود را بشویید

به گزارش دور زمین، کارشناسان نسبت به اهمیت شست و شو و تعویض بالشی که افراد به طور مداوم از آن استفاده می نمایند، هشدار می دهند.

هشدار محققان: هر 3 ماه بالش خود را بشویید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، متخصصان تاکید می نمایند بالش ها باید سالی یک بار تعویض شوند و هر سه ماه یکبار شسته شوند تا از مسائل سلامتی جلوگیری گردد.

کارشناسان می گویند، بالش یکی از وسایلی است که پوست صورت افراد مرتب با آن در تماس است، زمانی که هوا گرم می گردد پوست ما عرق نموده و این مواد و میکروب ها جذب بالش می شوند و روی سطح آن باقی می مانند. این حوادث باعث می گردد بالش ما پر از میکروب باشد و تاریخ انقضای آن زودتر سر برسد.

به گفته متخصصان خواب، بالش ها باید هر یک تا دو سال یکبار تعویض شوند، گرد و غباری که روی بالش جمع می گردد می تواند باعث مسائل سلامتی بی شماری گردد.

محقق این مطالعه می گوید: اگر متوجه شدید که در شب برای به خواب رفتن یا بیدار شدن از خواب دچار سختی هستید، با گلودرد یا گردن درد از خواب برخاستید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که بالش خود را تعویض کنید.

آنالیز ها نشان می دهد، از جمله مسائلی که سلامت افراد را تحت تاثیر استفاده از لحاف و بالش فرسوده تهدید می نماید، مسائل مربوط به گردن، ستون فقرات و همین طور بروز آسم و آلرژی و بیماری های ناشی از آن به علت تجمع گرد و غبار و آلودگی همین طور سلول های مرده پوستی است. از آنجایی که یک فرد معمولی یک سوم عمر خود را در رختخواب می گذراند، بالش به طور طبیعی محل نگهداری باکتری ها، سلول های مرده پوست و گرد و غبار است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5408

به "هشدار محققان: هر 3 ماه بالش خود را بشویید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار محققان: هر 3 ماه بالش خود را بشویید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید