هشدار دبیر فدراسیون ورزشهای همگانی به خاطر کم تحرکی و چاقی

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش های همگانی، محمدرضا فروحی که به یزد سفر کرده بود، با بیان اینکه کم تحرکی از جمله رفتارهای پرخطر برای تأمین سلامت عمومی است، اظهار کرد: با توجه به پایش های وزارت بهداشت 59 درصد مردم کشور دچار وزن بالا و چاقی هستند.

هشدار دبیر فدراسیون ورزشهای همگانی به خاطر کم تحرکی و چاقی

وی با اشاره به این که 56 درصد مردم دچار کم تحرکی هستند اضافه نمود: از این تعداد 47 درصد مردان و 64 درصد زنان دچار کم تحرکی هستند.

دبیر فدراسیون ورزشهای همگانی کشور با بیان این که تا قبل از کرونا 21 درصد دانش آموزان کم تحرک و چاقی بودند گفت: در مدت شیوع ویروس کرنا و تعطیلی مدارس کم تحرکی و چاقی در بین دانش آموزان به 31 درصد افزایش یافته است.

فروحی از پایین بودن سرانه ورزش در بین مردم استان یزد خبر داد و شرح داد: استان یزد نیز جزو سه استان اول کشور در بحث شیوع کم تحرکی سطح کشور است.

وی با بیان این که مخاطب فدراسیون ورزش های همگانی 80 درصد مردم کشور هستند، بیان کرد: این فدراسیون برای تمام سنین برنامه های مختلفی دارد.

دبیر فدراسیون ورزشهای همگانی کشور بیان نمود: فدراسیون ورزش های همگانی برنامه های مختلفی در یک افق بلند مدت و علمی در چهار محور جامعه فعال، محیط فعال، مردم فعال و سیستم فعال تدوین کرده که طبق جدول زمان بندی اجرایی می شود.

فروحی در سرانجام با بیان این که افزایش تحرک بین افراد مختلف جامعه همه دستگاه ها باید فعال شوند، بیان کرد: استان یزد توانسته رتبه ششم کشور در بحث جذب مخاطب به ورزش های خانگی را به خود اختصاص دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4100

به "هشدار دبیر فدراسیون ورزشهای همگانی به خاطر کم تحرکی و چاقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار دبیر فدراسیون ورزشهای همگانی به خاطر کم تحرکی و چاقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید