هزاران یونانی علیه پیشبرد سیاست های ریاضتی اعتراض کردند

به گزارش دور زمین، خبرنگاران: روز گذشته هزاران یونانی در آتن و تسالونیکی علیه پیشبرد سیاست های ریاضتی و در حمایت از رویکردهای دولت جدید یونان اعتراض کردند.

هزاران یونانی علیه پیشبرد سیاست های ریاضتی اعتراض کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هامبورگر ابند بلات، روز گذشته و در آستانه برگزاری نشست وزرای دارایی منطقه یورو هزاران نفر از مردم یونان در آتن و تسالونیکی علیه پیشبرد سیاست های ریاضتی اعتراض کردند.

بر اساس اطلاعات پلیس حدود 15 هزار نفر جلوی مجلس در پایتخت یونان تجمع نموده بودند تا حمایت خود را از روینمودهای دولت جدیدشان اعلام نمایند.

بر اساس اطلاعات پلیس همزمان در شهر تسالونیکی دومین شهر بزرگ یونان نیز حدود 5 هزار نفر از حامیان روینمودهای دولت جدید یونان تجمعی اعتراضی علیه سیاست های ریاضتی را برگزار کردند.

دولت چپ گرای یونان درباره این پشتیبانی مردمی از سیاست های خود ابراز خرسندی نموده و البته خود از نامعلوم بودن آینده یونان مطلع است.

آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان قبل از مشاوره ها و گفتگوهای برنامه ریزی شده با بروکسل در گفتگویی اظهار داشته است که هنوز زود است درباره یک توافق سخن بگوییم. مذاکرات سخت خواهد بود.

تسیپراس بعد از پیروزی در انتخابات اواخر ماه ژانویه به مردم وعده داد سیاست های ریاضتی سابق را کاهش داده و حقوق بازنشستگی و حداقل دستمزدها را افزایش دهد که البته این وعده ها متناقض با شروطی است که وام دهندگان بین المللی در قبال دو مرحله یاری با مبلغ حدود 240 میلیارد یورو به آتن تحمیل نموده و انتظار عمل کردن به این شرایط را از یونان داشتند.

قرار است امروز دوشنبه دولت یونان با بروکسل مذاکراتی را برای دستیابی به یک توافق انجام دهد. اگر تا 28 فوریه هیچ راه حلی پیدا نشود چتر نجات برای یونان بسته خواهد شد و این کشور در معرض تهدید ورشکستگی دولتی قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر بسیاری از شهروندان یونانی از ترس بدتر شدن شرایط پول های خود را از حساب هایشان خالی می نمایند. بر اساس اطلاعات محافل بانکی در آتن سپرده های پولی به پایین ترین حالت خود از زمان آغاز بحران بدهی های سخت رسیده است.

بر اساس گزارش های منتشرشده یونانی ها از نوامبر 2014 حدود 20 میلیارد یورو را از بانک ها بیرون کشیده اند.

تسیپراس در گفتگویی با هفته نامه اشترن اظهار داشته است که من خواستار یک راه حلی هستم که همه در آن فقط برنده باشند. من می خواهم یونان را ازیک تراژدی نجات دهم و از انشقاق و جدایی اروپا جلوگیری کنم.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1968

به "هزاران یونانی علیه پیشبرد سیاست های ریاضتی اعتراض کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزاران یونانی علیه پیشبرد سیاست های ریاضتی اعتراض کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید