تور ارزان یونان: آتن قصد ورود به رقابت تسلیحاتی با ترکیه را ندارد

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، کایریاکاس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان در یک مصاحبه اختصاصی با شبکه رادیو و تلویزیون دولتی یونان (ERT) گفت که بهار گذشته پیش بینی می نموده که یونان و ترکیه سال جاری یک تابستان آرام و دور از تنش را تجربه خواهند کرد و بنابراین وی دلیلی نمی بیند که تجربه یک پاییز آرام و یک زمستان آرام دور از انتظار باشد.

تور ارزان یونان: آتن قصد ورود به رقابت تسلیحاتی با ترکیه را ندارد

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

میتسو تاکیس در ادامه اضافه کرد که به باور وی، ترکیه می داند که تنش ها در شرق مدیترانه در نهایت به نفع هیچکس نیست.

نخست وزیر یونان با تأکید بر اینکه همکاری مالی در راستای حفظ احترام و روابط خوب همسایگی امری ممکن است، گفت که همکاری با ترکیه بر سر مسائل مشترکی همانند معضل پناهجویان و بحران آب و هوایی امری شدنی است.

وی بعلاوه گفت که تنها راه برای حل مسائل در شرق مدیترانه و دریای اژه [رعایت] حقوق بین الملل است.

نخست وزیر یونان با تأکید بر لزوم نوسازی ارتش این کشور گفت: من تمایلی به رقابت تسلیحاتی با ترکیه ندارم. این قصد من نیست. چون همانطور که می دانید اینها تصمیماتی برای برنامه های تسلیحاتی هستند که از یک منظره طولانی مدت برخوردارند. من نیروهای مسلح قدرتمندی را به جانشینم تحویل خواهم داد.

میتسوتاکیس بعلاوه گفت که تصمیمات شورای اروپا در خصوص شرق مدیترانه چارچوب روابط در این منطقه را به درون منشور اروپایی کشانده و روابط یونان و ترکیه را به روابط اتحادیه اروپا با ترکیه تبدیل نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4563

به "تور ارزان یونان: آتن قصد ورود به رقابت تسلیحاتی با ترکیه را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: آتن قصد ورود به رقابت تسلیحاتی با ترکیه را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید