احتیاج بانوان دو و میدانی کار خوزستان به سالن سرپوشیده و اختصاصی

به گزارش دور زمین، خبرنگاران/خوزستان نایب رییس هیات دو و میدانی خوزستان گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل دو و میدانی استان، نداشتن یک سالن سرپوشیده و اختصاصی برای ورزشکاران خانم است.

احتیاج بانوان دو و میدانی کار خوزستان به سالن سرپوشیده و اختصاصی

مریم زلکی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهارکرد: وقتی اسم ورزش دو و میدانی به میان می آید، همه فکر می نمایند که ورزشی است که ورزشکاران آن برای رسیدن به قهرمانی احتیاج زیادی به امکانات و هزینه ندارند، در حالی که واقعا به این صورت نیست و دو و میدانی یکی از ورزش هایی است که برای این که به قهرمانی و سطح بالایی برسی باید وقت و هزینه زیادی صرف آن گردد، ضمن این که حداقل آنچه احتیاج این رشته است، ساعت و زمین مناسب برای تمرین است.

وی اعلام کرد: از حدود 20 سال پیش تا به امروز که خودم در این رشته به عنوان ورزشکار و نایب رییس هیات فعالیت داشته ام، دو و میدانی خوزستان با مسائلی برای تمرین آقایان و بانوان روبرو بوده است. در کل استان خوزستان، یک پیست دو و میدانی استاندارد وجود دارد که آن هم در اختیار دو و میدانی استان قرار داده نشده است.

نایب رییس هیات دو و میدانی خوزستان اضافه کرد: ورزشکاران ما مسائل زیادی برای تمرین کردن دارند. خیلی از شهرستان های ما پیست مناسب ندارند اما با این حال در شهرستان ها طی چند سال اخیر شاهد پیشرفت زیادی بوده ایم ولی زمانی می توان گفت، شرایط دو و میدانی خوزستان بهتر شده است که حداقل یک پیست اختصاصی برای ورزشکاران کل استان وجود داشته باشد که متاسفانه بودجه ای برای این کار به دو و میدانی اختصاص داده نشده است.

وی گفت: مسائل برای همه رشته ها وجود دارد ولی برخی مواقع هیات دو و میدانی حتی بودجه ای برای اعزام ورزشکاران به مسابقات در اختیار ندارد و بارها شده است که در طول سال، بانوان استان به خاطر همین مشکل به مسابقات اعزام نشده اند. دو و میدانی جزو رشته هایی است که کمتر اسپانسری حاضر به قبول آن می گردد، در حالی که خیلی از رشته های ورزشی به خاطر بهتر دیده شدن در رسانه ها، اسپانسرهای زیادی را جذب می نمایند ولی در خصوص دو و میدانی این طور نیست.

زلکی اعلام کرد: در بین ورزشکاران خانم استان، ستاره هایی بودند که به خاطر شرایط نامناسب و امکانات کمی که در اختیار داشتیم، دو و میدانی را رها کردند. امیدوارم باتوجه به این که در حال حاضر دو و میدانی با یاری مربیان دلسوز و زحمتکش این رشته که بدون کوچکترین چشم داشتی قهرمان پروری می نمایند، به وضعیتی دست پیدا کند که شرایط برای نگه داشتن این قهرمانان فراهم گردد و دوباره شاهد دلسرد شدن ورزشکاران نباشیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کادر هیات، مربیان و ورزشکاران به خاطر عشق به این ورزش در کوشش هستند اما متاسفانه حمایتی که بتواند باعث دلگرمی این مجموعه باشد، وجود ندارد. ما حتی در استادیوم تختی اهواز نور برای تمرین کردن نداریم.

نایب رییس هیات دو و میدانی خوزستان گفت: هیات برای امسال، برنامه ریزی های زیادی برای هر دو بخش بانوان و آقایان داشته است. برگزاری دوباره فستیوال ورزشی که سال قبل توسط هیات استان انجام شد و بزرگترین فستیوال ورزشی خوزستان بود، مدنظر است. همچنین برگزاری مسابقات در تمام رده های سنی و برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی از دیگر برنامه های هیات استان به شمار می فرایند.

وی با بیان این که استقبال بانوان از رشته دو و میدانی نسبت به قبل بهتر شده است، اضافه کرد: این استقبال در شهرستان ها نیز بسیار خوب بوده است و شاهد پیشرفت دو و میدانی بانوان در شهرستان ها نسبت به سال های قبل هستیم.

زلکی عنوان نمود: در حال حاضر در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان ورزشکاران قهرمان داریم اما این ورزشکاران احتیاج به حمایت دارند و برای پیشرفت بهتر نیز ضروری است که در طول سال به مسابقات اعزام شوند و امکانات لازم در اختیار آن ها قرار بگیرد. سال گذشته در رده سنی نوجوانان و جوانان، چندین مدال کسب کردیم و مطمئنا با حمایت بیشتر اداره کل ورزش خوزستان از دو و میدانی، تعداد این مدال ها بیشتر نیز خواهد شد.

وی در سرانجام تاکید نمود: در حال حاضر مهمترین مشکل دو و میدانی استان، نداشتن یک سالن سرپوشیده و اختصاصی برای ورزشکاران خانم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3086

به "احتیاج بانوان دو و میدانی کار خوزستان به سالن سرپوشیده و اختصاصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج بانوان دو و میدانی کار خوزستان به سالن سرپوشیده و اختصاصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید