نگارخانه ترانه باران میزبان نمایشگاه آشوب 9 می گردد

به گزارش دور زمین، تهران (پانا) - آشوب 9 عنوان نمایشگاه نقاشی خط های جعفرعلی سروی همپا است که از 15 تا 23 بهمن ماه در نگارخانه ترانه باران میزبان علاقه مندان خواهد بود.

نگارخانه ترانه باران میزبان نمایشگاه آشوب 9 می گردد

به گزارش روابط عمومی این نمایشگاه، آشوب 9 عنوان نهمین نمایشگاه انفرادی جعفر علی سروی است و در این نمایشگاه مجموعه جدیدترین نقاشی خط های جعفرعلی سروی همپا که با تکنیک اکرولیک و ترکیب مواد بر روی بوم خلق شده اند، در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد.

سبک کاری او در قالب فرم های دوارو پراز رنگ های درهم تنیده و پیچیده است که پیداست الهام از صور خیال دارند و ببینده را محو خیال انگیزی خود می نماید تا با سیر در عمق رنگ ها و فرم های چشم نواز سفری را به فراسوی دیگر شروع کند و در این آشوب هندسی به نظمی زیبا ومنطقی در درون خویش نائل آید و در نهایت آرامش، به وادی عقل و عشق قدم گذارد.

جعفرعلی سروی همپا متولد 1350 تکاب، کارشناس هنرهای تجسمی، فارغ التحصیل فوق ممتاز و مدرس رسمی انجمن خوشنویسان ایران است.

پیشتر، مجموعه آشوب4 این هنرمند در گالری ترانه باران به نمایش گذاشته شده بود و اثری از او در نخستین حراج باران نیز به فروش رسید.

فردوس حاجیان، عضو هیات علمى دانشگاه و معلم برگزیده یونسکو استیتمنت این نمایشگاه را نوشته که در بخش هایی از آن آمده است:

آشوب هندسى در ذات خود آشوب نیست. نظم است. سیلان و رفت و آمد آشوب عشق به سوى منطق عقل است که اعتدال مى آفریند. هندسه در حقیقت مخاطب را به تقویت مهارت حل مسئله، استدلال قیاسی، درک تحولات، تقارن و استدلال فضایی مى برد.

جعفری علی سروی همپا ـ هنرمند تکابی در تکاپوى یکریز و پِى در پِى در جستجوى شمس پرنده ى درون خود است گویی که مولانا شمس تبریز را مى جوید. در همان حرکت دایره و دورانى و یدک کشیدن مارپیج نام اسطوره هاى خلق شدَه در درونش.

تابلو خط ونقاشی او در مقدار هایى معین بیانگر نظم درون این آشوبگر طناز است گویی که در زیسته چند ساله هنرمندانه ى خود هم در مقام مدرس تسهیل گر و هم در مقام هنرمندى کشف کننده در جستجوى کشف حقیقت پنهان در درون پر از آشوب بشر است.

او هیچ تمایلى ندارد در این آشوب آسیب و گزندگى به شمس رویاهایش برسد و مدام در مراقبه و صحو و سُکر و قبض و بسط این جهت را در حرکت دورانى هندسى مى پیماید تا بشر را متوجه کند تا از مارهاى درون رها شوند. تا جایى که مخاطبِ تاویل گر تابلوهایش هنر را با استدلال و قیاس و درک شرایط مسأله مندى در مى آمیزد و از لابه لاى آشوب پِى به نظم موجود در دنیا هستى مى برد.

خیام به گونه اى این نظم در آشوب را مى دید؛ مولانا به گونه اى دیگر و هنرمند نقاش خط سعى بر آن دارد تا با پایکوبی قلم و تلفیق رنگ هاى بیشمار که گویى اعجازى مى آفریند آن حرکات دورانى،استدلال فضائى و چرخش پرگارعاقلان وجود را در دایره سرگردان عشق به دیدن بگذارد و انسان سرگردان و آشوبناک را در نقطه به اعتدال برساند: عاقلان نقطه پرگار وجودند ولى/ عشق داند که در این دایره سرگردانند (حافظ)

من با تعریف مخالفم اما اگر بخواهیم مصداقى براى تعریف عملیاتى کلیدواژه هنر اسلامى بیاوریم یکى از آن مصداق ها همین است. مدیریت گالرى ترانه باران فرصت مغتنمى ایجاد کرد تا در شرایط بحران ناشى از همه گیرى کرونا بار دیگر با حمایت از هنرمندان فاخر کشور؛مردم، علاقمندان به هنر و خریداران آثار با حضور در نمایشگاه مشارکت همه جانبه خود را براى حمایت از هنر و هنرمندان به دیدن بگذارند ...

کسب رتبه اول خوشنویسی در جشنواره هنرهای تجسمی آذربایجان غربی ویژه گرامیداشت سال پیامبر اکرم 1386، کسب رتبه سوم اولین دوسالانه کردی نقاشیخط کل کشور سنندج 1394، کسب رتبه سوم خط نقاشی جشنواره رضوی کل کشور بیرجند 1395 و ... از دیگر موفقیت های هنری او به شمار می آید.

نگارخانه ترانه دراقدسیه، خیابان استاد عزت الله انتظامی، بعد از چهار راه منجیل، بن بست عباس زاده، پلاک 3 واحد واقع شده است.

با توجه به شرایط خاص کرونایی بعد از روز افتتاحیه در سایر روزها ساعت ملاقات از این نمایشگاه از ساعت 14 تا 18 با مشخص وقت قبلی ممکن است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5058

به "نگارخانه ترانه باران میزبان نمایشگاه آشوب 9 می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگارخانه ترانه باران میزبان نمایشگاه آشوب 9 می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید