بهترین سوغات چین

به گزارش دور زمین، آن قدر تنوع در چین وجود دارد که گاهی تصمیم در مورد این که چه چیز از تور چین برای خودتان یا برای دیگران بیاورید می‌تواند سخت باشد. به همین خاطر است که ما 9 تا از برترین چیزهایی که می‌توانید از چین برای دوستان و اقوامتان سوغات بیاورید را لیست کرده‌ایم.

بهترین سوغات چین

خرید چای به عنوان سوغات چین

چای نقش مهمی در زندگی مردم چین دارد. از چای دم شده که در فلاسک‌هایی که مردم روی میز کارشان قرار می‌دهند گرفته تا مراسم خیلی رسمی و پر تشریفات چای، چای در جای جای فرهنگ چین خود را جا کرده است. مانند تنوع کاربردش در بخش‌های مختلف فرهنگ چین، کیفیت چای نیز مغازه به مغازه متفاوت است. اگر به دنبال همان چایی می‌گردید که مردم چین به طور روزمره از آن استفاده می‌کنند به سراغ سوپرمارکت‌ها و دکان‌های کوچک بروید. در بسیاری از سوپرمارکت‌ها می‌توانید انواع مختلف چای را به صورت کیلویی خریداری کنید.

اگر در مدت تور چین، در شهرهای بزرگ چین بودید، می‌توانید به بازارهای چای بروید. Maliandao در پکن، شهر چای Tianshan در شانگهای و بازار چای Wukuaishi در چنگدو (Chengdu) برخی از این بازارها هستند. می‌توانید در این بازارهای بزرگ، چایی‌های خاص یا محصولات مرتبط با چای مانند قوری، فنجان و ست چای‌خوری با تنوع زیاد پیدا کنید و مراسم چای خودتان در خانه برگزار کنید. بسیاری از مغازه‌های فروش لوازم چایخوری در چین تنوع زیادی از طرح‌های مختلف دارند تا با هر سلیقه‌ای جور باشد.

خرید ابریشم به عنوان سوغات چین

شاید یکی از محبوب‌ترین محصولات چین که می‌توانید برای اقوام و آشنایان خانم سوغات بیاورید محصولات ابریشمی باشد. یک لباس ابریشمی خوب در چین، بسته به کیفیتش، می‌تواند خیلی گران باشد. در مورد روتختی‌های ابریشمی نیز این موضوع صادق است ولی اجناس کوچکتر مانند روبالشی‌ها، کیف‌ها و دیگر لوازم، مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند و در بیشتر مکان‌های توریستی چین در دسترس هستند. اگر به لباس‌های سنتی چین علاقه دارید، لباس‌های ابریشمی بهترین نوعش است.

خرید جواهرات به عنوان سوغات چین

دیگر سوغاتی مورد علاقه خانم‌ها جواهرات است، که از قضا خیلی زیاد در چین وجود دارد. بسیاری از مغازه‌ها، گردن‌بند و دستبندهای ارزان می‌فروشند و مغازه‌های اطراف معابد معمولا جواهرات مرتبط به مذهب بودایی دارند، جواهراتی که از نقره ساخته شده‌اند و سنگ‌های قیمتی آبی و نارنجی در آن‌ها به کار رفته است. دو نمونه از جاهایی که در چین می‌توانید این نوع جواهرات را پیدا کنید معبد Lama در پکن و بازارهای Chengdu هستند. فروشنده‌های بسیاری در مکان‌های توریستی چین تردد می‌کنند، بنابراین فرصت برای خرید جواهرات در چین زیاد است. در تمام چین می‌توانید یشم و مروارید پیدا کنید، ولی اگر می‌خواهید جواهرات اصلی و گران بخرید مطمئن شوید که از مکانی معتبر آن را تهیه کنید. جواهرات کیفیت پایین زیادی نیز با قیمت‌های پایین در چین در دسترس است.

خرید چوب غذاخوری به عنوان سوغات چین

اگر برنامه دارید مهارت تازه کسب کرده خودتان در مورد استفاده از چوب‌های غذاخوری را از چین به خانه ببرید، حتما باید در چین آنها را تهیه کنید. چوب‌های غذاخوری در همه جای چین به راحتی پیدا می‌شوند. چه به دنبال خرید یک جفت چوب باشید یا یک ست ده تایی، در تمام چین می‌توانید جعبه‌های زیبای چوب‌های غذاخوری را پیدا کنید. اگر خیلی در استفاده از چوب‌ها مهارت ندارید می‌توانید چوب‌هایی را تهیه کنید که در قسمت بالایی‌شان به هم متصل هستند. در بسیاری از مغازه‌ها در چین می‌توانید کاسه‌ها و نگهدارنده‌های چوب با طرح‌های یکسان و به صورت ست پیدا کنید، که یک هدیه خوب برای اضافه کردن گوشه‌ای کوچک از چین به آشپزخانه هر کسی است.

Cloisonnéهای چین (نقاشی‌های ظریف روی اجسام فلزی)

محصولات Cloisonné در تمام چین بسیار محبوب هستند. به هر جایی که در زمان تور چین می‌روید می‌توانید گلدان‌ها، مهره‌ها، جواهرات (مخصوصا دستبند)، بشقاب‌ها و خرده‌ریزهایی با طراحی‌های زیبا در همه جا پیدا کنید. تمام این اجناس یک کیفیت ثابت ندارند بنابراین مهم است که زمانی که در حال چانه‌زدن هستید این را به یاد داشته باشید.

خرید گره چینی به عنوان سوغات چین

هنر گره‌زنی در چین، هنری باستانی است که با استفاده از گره زدن طناب، اجسامی زیبا درست می‌کنند. چه به دنبال چیزی کوچک مانند جا کلیدی باشید چه چیزهایی بزرگتری که در خانه آویزان کنید، در چین این صنایع دستی در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف در دسترس است. معمولا قرمز رنگ هستند، ولی رنگ‌های دیگر نیز پیدا می‌شود. می‌توانید این صنایع دستی را از مغازه‌های اطراف جاذبه‌های گردشگری چین یا فروشندگان خیابانی تهیه کنید. اگر برای تعداد زیادی از دوستانتان می‌خواهید سوغاتی تهیه کنید این هدیه‌های کوچک بهترین انتخاب هستند.

خرید خطاطی چینی به عنوان سوغات چین

خطاطی در کشور چین یک هنر است و در تمام دنیا شهرت دارد. در چین تابلوهای خطاطی در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف برای خرید وجود دارند. خطاطی همچنین بر روی بادبزن، گلدان‌های سفالی و لباس موجود است. سبک‌های متفاوت خطاطی زیادی در چین وجود دارد، خط شکسته، خط رونده و خط رسمی از اصلی‌ترین‌ها هستند. شما می‌توانید بخواهید که نامتان را به چینی بنویسند تا به عنوان یک سوغاتی همراه خود بیاورید.

خرید ماسک اپرای چینی به عنوان سوغات چین

بخش بزرگی از تفریحات در چین است و ماسک‌ها بخش مهمی از کل نمایش هستند، مخصوصا در اپرای پکن. اگر می‌خواهید بخشی از نمایش را به خانه بیاورید یا اگر فکر می‌کنید ماسک‌ها بر روی دیوار جلوه‌ای زیبا خواهند داشت حتما سری به فروشگاه‌های سوغات چین بزنید. ماسک‌ها با اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی در سراسر چین در دسترس هستند.

خرید یادگاری‌های مائو به عنوان سوغات چین

یادگاری‌های مائو در چین خیلی پر طرفدار هستند. اجناس مختلفی مانند کتاب‌های قرمز کوچک، ساعت‌ها، پوسترهای پروپاگاندایی (نسخه‌های اصلی و نسخه‌های کپی آن‌ها) و کتاب‌های درسی از دوره مائو، بخشی از این یادگاری‌ها هستند. اگر چه که این اجناس در همه جای چین پیدا می‌شوند با این حال اگر به دنبال اجناس خوب و مرغوب هستید تعداد زیادی مغازه‌های اختصاصی برای این اقلام در بازار Panjiayuan پکن وجود دارند. اقلام اصلی آن دوران را می‌توانید در موزه پوستر پروپاگاندای شانگهای پیدا کنید، بازدید از این موزه، راهی عالی برای گذراندن یک بعد از ظهر در شانگهای است.

انتشار: 16 آبان 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 193

به "بهترین سوغات چین" امتیاز دهید

12 کاربر به "بهترین سوغات چین" امتیاز داده اند | 4.1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین سوغات چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید