نقشه 80 جاذبه شهر سمنان به گردشگران نوروزی ارایه شد

به گزارش دور زمین، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان گفت: نقشه گردشگری این شهر با معرفی 80 جاذبه شهری با نام چلچلا 2 (در زبان سمنان به معنی چلچله) توزیع شد.

نقشه 80 جاذبه شهر سمنان به گردشگران نوروزی ارایه شد

به گزارش خبر گزاری خبرنگاران از سمنان ،محمودرضا دارایی روز دوشنبه به رسانه ها گفت: طی سال های 97 و 98 در قالب برگزاری سلسله برنامه های مشارکتی با عنوان باغ گشت در مجموع 60 راستا متفاوت به طول کلی حدود 120 کیلومتر و 80 جاذبه شهری پیمایش شد که به سهم خود نقش بسزایی در آشنایی و معرفی فرصت های نو گردش، سرگرمی و گذران اوقات فراغت برای شهروندان ایفا کرد.

وی اضافه کرد: سال 1399 نقشه گردشگری چلچلا با تاکید بر باغ راه های تاریخی و اماکن تاریخی و هویت مند شهر طراحی شد و در حال حاضر نسخه دوم این نقشه با عنوان چلچلا2 حاوی 80 جاذبه شهری سمنان آماده شد و در اختیار مسافران نوروزی نهاده شد.

دارایی ادامه داد : طراحی نقشه با دقتی بالا و بیان گرافیکی هنری برای هدایت و استفاده شهروندان و گردشگران است و این راستاها و نقاط در نقشه می تواند شهر را علاوه بر جاذبه های شاخص تاریخی با اماکن کمتر شناخته شده نیز معرفی کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان گفت: این مدیریت با در نظر گرفتن توسعه گردشگری پایدار و فراوری محتوای مناسب برای گردشگران، درگاه مجازی به نشانی اینترنتی tourism.semnan.ir ایجاد کرد که بستری مناسب در کنار نرم افزار گردشگری سمنان به نام پارا برای معرفی بهتر شهر سمنان است.

سمنان به شهری در دل باغ ها معروفیت دارد و مطابق با نظام سنتی و تاریخی تقسیم بندی آب، باغ راه هایی از گذشته در نقاط مختلف شهر در میان باغ ها وجود دارد که شهرداری سمنان در سالهای اخیر به ساماندهی این راستاها به عنوان جاذبه ای تاریخی و طبیعی پرداخت که مورد توجه شهروندان و گردشگران نهاده شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4969

به "نقشه 80 جاذبه شهر سمنان به گردشگران نوروزی ارایه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه 80 جاذبه شهر سمنان به گردشگران نوروزی ارایه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید