نرخ بیکاری در جزیره خارگ به 4.9 درصد رسید

به گزارش دور زمین، محمود رضایی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی دولت در بخش ویژه خارگ برطرف مشکل بیکاری در این جزیره صنعتی کشور است.

نرخ بیکاری در جزیره خارگ به 4.9 درصد رسید

وی افزود: در سال 95 با رشد جمعیت بیکار تحصیل نموده در جزیره خارگ روبرو بودیم که در صد نرخ بیکاری در سال 95 در این جزیره به 11 درصد رسید که شایسته اهالی شریف این جزیره که میزبانان خوبی برای صنایع دست بالا هستند نبود.

بخشدار ویژه خارگ افزود: با اقدامات اجرا شده و شناسایی نقاط ضعف و قوت اشتغال در جزیره خارگ کارگروه های متعددی در زمینه ایجاد اشتغال پایدار در بخشداری ویژه خارگ تشکیل شد که مبنای عمل را بر برطرف مشکل بیکاری بومیان جزیره قرار دادیم.

وی توضیح داد: در سال 95 حدود 105 نفر شغل، در سال گذشته 83 نفر و در 9 ماهه امسال 70 نفر شغل برای بومیان جزیره خارگ ایجاد کردیم و توانستیم نرخ بیکاری در جزیره خارگ را به 4.9 درصد کاهش دهیم.

رضایی با اشاره به حمایت از بخش خصوصی فعال در جزیره خارگ خاطر نشان کرد: تنها راه برون رفت از مسائل بیکاری حمایت از بخش خصوصی پایدار و فعال است.

وی ادامه داد: خوشبختانه بخش خصوصی بومی و فعال در جزیره وجود دارد که صنایع مختلف مستقر در جزیره خارگ با اعتماد به بخش خصوصی بومی جزیره در راستای توسعه خدمات بخش خصوصی در جزیره خارگ گام بردارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1433

به "نرخ بیکاری در جزیره خارگ به 4.9 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ بیکاری در جزیره خارگ به 4.9 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید