مکانهای جذاب اما کمتر شناخته شده خرید در بانکوک

به گزارش دور زمین، بانکوک مقصد بی‌چون و چرای عاشقان خرید است. مال‌ها و بازارهای معروف، بزرگ و هیجان‌انگیزی مانند سیام پاراگون، سنترال ورلد، MBK، چاتوچاک و خیلی‌های دیگر احتمالا شما را برای روزها سرگرم نگه خواهند داشت. اما گزینه‌های خرید در این شهر آن قدر زیاد هستند که شما می‌توانید هر سال به تور بانکوک بروید و باز هم جایی جدید پیدا کنید. در میان این همه نام آشنا، این بار به سراغ اسم‌های کمتر شنیده شده اما جذاب می‌رویم؛ مکان‌هایی که می‌توانند علاوه بر فرصت‌های بی‌نظیر خرید، خاطره‌های خوش هم برایتان به جا بگذارند.

مکانهای جذاب اما کمتر شناخته شده خرید در بانکوک

خرید در جاده خائو سان

جاده خائو سان در سال‌های اخیر در حال دگردیسی از یک بهشت کوله‌پشتی‌گردهای تور تایلند و مسافرانی با بودجه‌های محدود، به یک مکان شیک‌تر و مدرن‌تر است. جاده خائو سان با این که همچنان مکانی برای پیدا کردن هتل‌ها و اقامتگاه‌های ارزان باقی مانده است و تایلندی‌ها به اینجا می‌آیند تا خارجی‌ها را ببینند، اما این منطقه مکانی مناسب برای خرید بعضی کالاهای خاص، خوردن انواع غذاهای خوشمزه، رفتن به کافه‌ها، ملاقات با دیگر مسافران از نقاط مختلف جهان و گذراندن یک روز لذت‌بخش در سفر نیز هست. برخی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های کتاب‌های دست دوم انگلیسی را می‌توانید در اینجا پیدا کنید. کالاهای ارزان و معمول تایلندی بسیاری مانند تی‌شرت، روبالشتی سوزن‌دوزی‌شده، سارونگ‌ها و لباس‌های ساحلی طرح‌دار، لباس‌های با طرح‌های قدیمی و خاص، انواع زیورآلات و خرده‌ریزهای هنری و همچنین سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌های مختلف در اینجا وجود دارند که شما می‌توانید به عنوان سوغاتی از تور بانکوک با خود برگردانید.

خرید از گالری OTOP در تور بانکوک

OTOP از عبارت One Tambon One Product به معنی هر تامبون یک محصول گرفته شده است. تامبون در تقسیم‌بندی شهری، یک منطقه کوچک به حساب می‌آید. پروژه OTOP شروع شد تا از طریق آن تولیدات محلی از سراسر کشور و از هر استان به خصوص از مناطق روستایی و دورافتاده‌تر به نمایش گذاشته شده و به این طریق از صنعت محلی حمایت شده و صنایع دستی بخش‌های مختلف کشور به راحتی در اختیار گردشگران قرار گیرند. چندین شعبه از OTOP در بانکوک وجود دارد، ولی برای آنهایی که در منطقه سوخومویت و اطراف خط قطار هوایی اقامت می‌کنند، شعبه OTOP The Gallery راحت‌ترین دسترسی را دارد. در اینجا می‌توانید سوغاتی‌هایی عالی با تنوع بسیار، از ابریشم‌های تایلندی از ایسان در شمال شرق تا ادویه‌ها و باتیک از مناطق جنوبی و جواهرات ساخته قبیله‌های کوهستانی در شمال و خیلی چیزهای دیگر را بخرید. اگر در تور بانکوک قصد خرید صنایع دستی به عنوان سوغاتی را دارید، این جایی است که باید مستقیم به سراغش بروید. در اینجا مطمئنا برای هر کسی با هر سلیقه‌ای چیزی مورد پسندش پیدا خواهد شد.

خیاطی پینکی بانکوک

در تور بانکوک احتمالا در هر جایی از شهر خیاطی‌هایی را می‌بینید که ادعا می‌کنند بهترین کت و شلوار یا لباس مجلسی را با قیمت‌های باور نکردنی می‌دوزند. بخش قیمتش ممکن است درست باشد، اما همه خیاطی‌ها مهارت‌های لازم را نداشته و از پارچه‌های با کیفیت استفاده نمی‌کنند. در حالی که سفارش یک لباس شیک و عالی درست منطبق بر خواسته‌های خودتان یکی از جذابیت‌های خرید در این شهر است اما در زمان انتخاب خیاطی باید هوشمندانه عمل کنید. تمام این‌ها دلایل بیشتری هستند برای این که گوشه چشمی به خیاطی Pinky داشته باشید. آنها از 1980 تاکنون در این حرفه بوده‌اند و از با کیفیت‌ترین پارچه‌ها استفاده می‌کنند. شما می‌توانید در سه طبقه این خیاطی بگردید و پارچه‌های مختلف را زیر و رو کنید بدون که این فروشنده شما را از این کار باز دارد. در اینجا می‌توانید کت و شلوار یا فقط پیراهن یا شلوار و لباس‌های مجلسی را سفارش دهید.

خرید از سنادا تئوری (Senada Theory) در تور بانکوک

فروشگاه این برند لباس مطرح و مشهور تایلندی، یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید لباس‌های شیک، مد روز و خاص زنانه در تور بانکوک است. سنادا پارچه‌های ابریشمی تایلندی را با سوزن‌دوزی‌های هندی ترکیب می‌کند تا لباس‌های زنانه مد روز و در عین حال فوق‌العاده زیبا خلق کند. این برند در سال 1991 شکل گرفته و تاکنون جایزه‌های طراحی بسیاری را از آن خود کرده است. سنادا طراحی لباس‌های زنانه را با المان‌های قدیمی می‌آمیزد و نتایج کارش لباس‌هایی فوق‌العاده خاص و خیره‌کننده هستند که در میان کارهای برترین برندهای مد تایلند قرار می‌گیرند. ترکیب سنت و مدرنیته با المان‌های محلی، این لباس‌ها را فوق‌العاده تاثیرگذار کرده‌اند. آنهایی که در تور تایلند به دنبال لباسی با طراحی‌های سطح بالا و چشم‌نواز می‌گردند، از خرید در اینجا راضی خواهند بود. با این که شما فروشگاه‌های سنادا را در مال‌های سطح بالای بانکوک پیدا می‌کنید اما فروشگاه اصلی‌شان در Pathumwan بیشترین تنوع را دارد.

خرید از بازار تالاد روت فای در تور بانکوک

این بازار که سابق بر این در یک ایستگاه قدیمی قطار بر پا می‌شد، حالا به سوی دیگر شهر به پشت میدان سیکان انتقال پیدا کرده است. این روزها نام این بازار حسابی بر سر زبان‌ها افتاده است. این بازار تنها در چهارشنبه‌ها و روزهای آخر هفته برپا است. با این که شروع کار بازار ساعت 4 بعدازظهر است، اما عملا تا زمان غروب بازار آن چنان پر تب و تاب و سرزنده نمی‌شود، زمانی که صدها فروشنده غرفه‌های خود را آماده کرده و انواع وسایل آنتیک، کلکسیونی و کالاهای قدیمی و خاطره‌انگیز که این روزها در تایلند حسابی پر طرفدار شده‌اند را می‌فروشند. در این بازار مسافران تور بانکوک می‌توانند از بین حدود 2000 غرفه و به عبارتی بزرگترین مجموعه از وسایل آنتیک در کل کشور، کالای مورد علاقه‌شان را پیدا کنند. تعداد زیادی غرفه فروش غذا هم وجود دارد. تعدادی کافه هم علاوه بر ارائه نوشیدنی‌ها مختلف، موسیقی زنده و حال و هوایی خاص و جذاب هم دارند.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3981

به "مکانهای جذاب اما کمتر شناخته شده خرید در بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکانهای جذاب اما کمتر شناخته شده خرید در بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید