نابسامانی تبلیغات محیطی در کرج، واگذاری تابلو بدون قرارداد

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، صبح امروز یکشنبه در جریان آنالیز دستور هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر کرج، نخست لایحه دوفوریتی در خصوص اخذ مجوز استخدامی از سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری ها برای به کارگیری تعداد 150 نفر نیروی عملیاتی آتش نشان و دیگر نیروی های مربوطه موردنیاز این سازمان مطرح شد و عنوان شد.

نابسامانی تبلیغات محیطی در کرج، واگذاری تابلو بدون قرارداد

این درخواست شهرداری در قالب برگزاری آزمون علمی، عملی استخدامی نیروی های جدید برای آتش نشانی کرج و منظور کردن بودجه آن به دلیل مخالفت اعضای شورا شهر به تصویب نرسید و به کمیسیون ارجاع داده شد.

حسین محمدی عضو شورای شهر کرج در خصوص این لایحه با تذکر به اینکه شهرداری هیچ گونه گزارش عملکردی در مورد عملیات و اقدامات سازمان آتش نشانی و وضع موجود آن در یک سال گذشته ارائه نداده است، اضافه نمود: اکنون شهرداری کرج استخدام 150 نیروی جدید در این حوزه را مطرح می نماید.

وی در ادامه اعلام کرد: شهرداری در حال حاضر بیش از 13 هزار نیرو دارد که بهتر است به جای جذب نیروی جدید از میان همان افراد نیروهای مورداحتیاج خود را استخدام کند.

دیگر لایحه دوفوریتی شهرداری که امروز در صحن شورای شهر کرج مطرح شد به تغییر میزان تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی اختصاص داشت که با دو فوریت لایحه موافقت شد و درنهایت مقرر گشت شهرداری بر اساس مصوبه قبلی شورای شهر تا انتها سال اجرایی گردد و شهرداری اگر احتیاج به متمم بودجه دارد مجدد لایحه ای جدید به شورا ارسال کند.

بحث بر سر نحوه تأمین منابع مالی پروژه بزرگراه شمالی

در ادامه نشست شورای شهر کرج لایحه دوفوریتی دیگری هم در مورد نحوه تأمین منابع مالی پروژه بزرگراه شمالی برای پرداخت به شرکت سرمایه گذار این پروژه از طریق تهاتر مطرح گشت و عنوان شد که قرار است پرداخت سقفی از این بدهی ها از طریق عوارض صدور پروانه های ساختمانی و بخشی دیگر هم از ردیف جرائم کمیسیون ماده صد تأمین گردد تا کمتر املاک شهرداری در این مورد به جای بدهی ها به پیمانکار پروژه واگذار گردد.

فرج الله ایلیات عضو شورای شهر کرج در مورد این لایحه دوفوریتی گفت: با کلیات این طرح موافق هستم اما در مورد تهاتر 100 درصدی عوارض صدور پروانه های ساختمانی به این بخش موافق نیستم چون موجب می گردد که شهرداری در امورات جاری خود با مشکل روبرو گردد.

وی ادامه داد: در پرداخت منابع مالی پروژه بزرگراه شمالی 30 درصد هزینه به صورت نقدی انجام می گردد اما برای پرداخت تهاتری 70 درصد منابع مالی این پروژه شهرداری در قالب واگذاری املاک یا برداشت عوارض صدور پروانه باید تفاهم نامه ای با سرمایه گذار پروژه تنظیم کند.

درنهایت این لایحه دوفوریتی شهرداری کرج پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورای شهر کرج به کمیسیون تخصصی در این زمینه ارجاع داده شد.

لایحه دیگری هم در مورد ساختار کمیسیون های شورای شهر کرج و انجام تغییرات در این خصوص در صحن علنی امروز مطرح گشت و مقرر شد کمیسیون های تخصصی شورا همچنان تا یک ماه آتی به وظایف خود ادامه دهند و بعدازآن مدت مقرر به مشخص تکلیف کمیسیون ها رسیدگی گردد.

شهرداری کرج از تأمین سرانه های خدماتی رنج می برد

در این جلسه همچنین لایحه ای از شهرداری به عنوان مصوبه کمیسیون عمران و در خصوص انجام طرحی ویژه در اراضی نهال و بذر باهدف تأمین سرانه های خدماتی مطرح گشت، در متن این لایحه عنوان گردیده است که در قبال قبول مدیریت شهری کرج با این طرح و تصویب آن، 20 درصد از اراضی مذکور در اختیار شهرداری کرج قرار داده می گردد تا به بحث توسعه سرانه های خدماتی بپردازد.

احدالله احمدی پرگو معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج در خصوص این لایحه اعلام کرد: 20 درصد سهمی که قرار است به شهرداری واگذار گردد حدود 84 هکتار از این اراضی است.

احد رسولی عضو شورای شهر کرج نیز دراین باره گفت: شهرداری این کلان شهر طبق مطالعات مشاوران و کارشناسان به شدت از تأمین سرانه های خدماتی رنج می برد، بهره برداری از چنین عرصه هایی در اراضی نهال و بذر به یقین گام مهمی در توسعه این فضاها در شهرداری کرج است.

در ادامه جلسه شورای شهر کرج لایحه صدور مجوز استقرار و نصب 40 عدد تابلو تبلیغاتی در سطح شهر کرج و در راستای مطلع سازی و انجام امور فرهنگی بنا به درخواست یک شرکت تعاونی مطرح گشت که درنهایت با این لایحه که در کمیسیون تخصصی شورا هم مطرح گردیده بود موافقت شد.

فضای تبلیغاتی سطح شهر کرج در اختیار شهرداری نیست

پیمان بضاعتی پور رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج در مورد این لایحه گفت: در حال حاضر 500 پایه تبلیغاتی با احتساب سطح پل های عابر پیاده در سطح شهر کرج وجود دارد که تنها 300 مورد از این تابلوها در اختیار شهرداری این کلان شهر است.

وی ادامه داد: در طی سال های گذشته 200 تابلو به نصب سازه های تبلیغاتی توسط نهادهای مختلف اختصاص داده گردیده که برخی از این موارد با قرارداد و برخی بدون قرارداد بوده است.

بضاعتی پور گفت: در حال حاضر فضای تبلیغاتی سطح شهر کرج در اختیار شهرداری نیست و باید با ارائه طرحی ویژه، ساماندهی، جانمایی و بهسازی فعالیت های تبلیغاتی کرج مطرح گردد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج اعلام کرد: تنها 60 تابلو برای امور سازمان ازجمله اطلاع رسانی های شهروندی است و باقیمانده تابلوها از طریق مزایده و با رعایت قیمت کارشناسی به بخش خصوصی واگذارگردیده است در کنار این موارد اقدامات مؤثری هم برای برطرف آلودگی های بصری ایجادگردیده توسط نصب تابلوهای تبلیغاتی انجام گردیده است.

حسین محمدی عضو شورای شهر کرج هم با گلایه از انعقاد قراردادهایی که به مبلغ بالا در شهرداری کرج و بابت واگذاری تابلوها انجام گردیده است، اعلام کرد: بابت خسارت این قرارداد که از سوی سازمان بازرسی هم در این خصوص تذکر داده است، ماهانه 300 میلیون تومان خسارت به شهرداری کرج واردگردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 633

به "نابسامانی تبلیغات محیطی در کرج، واگذاری تابلو بدون قرارداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نابسامانی تبلیغات محیطی در کرج، واگذاری تابلو بدون قرارداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید