عجیب ترین و زیباترین مناطق چین

به گزارش دور زمین، این روزها وقتی صحبت از چین به میان می‌آید، احتمالا شهرهای فوق‌العاده شلوغ را تصور می‌کنید و به این فکر می‌کنید که تمام طبیعتی که بین این شهرها قرار گرفته به خاطر صنعتی‌سازی از بین رفته است؛ اما این واقعیت چین امروز نیست. پادشاهی میانه تنها خانه بزرگترین جمعیت زمین نیست، در چین شما طبیعت زیبایی را می‌بینید که در هیچ جایی روی این سیاره نمونه‌ی مشابهی ندارد. مهم نیست در تور چین به کدام نقطه از این کشور سفر می‌کنید و به دنبال چه نوع خاصی از تجربه‌ها هستید، در چین طبیعت خیره‌کننده و شگفت‌انگیز هیچ موقع خیلی از شما فاصله ندارد.

عجیب ترین و زیباترین مناطق چین

جنگل ملی بامبوی آنجی

اگر در سفرتان به چین خود تنها قرار بود به شهرهای بزرگ چین بروید، ولی همچنان دوست داشتید از طبیعتی زیبا و سینمایی نیز دیدن کنید، آن وقت چه؟ اگر در شانگهای بودید، شانس با شما یار بوده است. وقتی صحبت از زیبایی طبیعت می‌شود، در شانگهای شما فرصت پیدا می‌کنید از نوع سینماییش را هم تجربه کنید، به این خاطر که جنگل بامبوی آنجی تنها 4 ساعت با شانگهای فاصله دارد. این جنگل در استان Zhejiang قرار گرفته و جایی است که فیلم ببر خیزان، اژدهای پنهان در آن فیلمبرداری شده است. برای رفتن به این جنگل از شانگهای، می‌توانید از اتوبوس‌هایی که دو بار در روز از ایستگاه راه‌آهن جنوبی شانگهای به شهر آنجی می‌روند استفاده کنید. از آنجا می‌توانید با تاکسی یا گاری موتوری باقی مسیر را بروید. این جنگل از مرکز استان Zhejiang یعنی شهر هانگزو نیز به راحتی در دسترس است. هانگزو خودش به تنهایی مقصدی بی‌نظیر برای تور چین است و معمولا به عنوان یکی از مقصدهای متداول برای سفرهای یک روزه از شانگهای شناخته می‌شود.

Anji

ساحل سرخ پانجین

ساحل سرخ پانجین یک مقصد حساس به زمان است. مانند برگ‌های درختان در پارک‌های داخل و اطراف پکن، این ساحل نیز رنگ تند قرمز خود را در پاییز به رخ می‌کشد. تغییرات دما در این وقت از سال باعث می‌شود جلبکی که مسئول ایجاد این رنگ‌های خیره‌کننده است مانند شعله‌های آتش به رنگ سرخ در آید. در باقی سال این ساحل سرخ، بی‌حس و حال و فراموش‌شدنی است. اگر بین اکتبر تا دسامبر در تور چین و در پکن بودید، پانجین مسلما یک دلیل عالی برای بیرون زدن از شهر است. برای رسیدن به پانجین یکی از قطارهایی که از ایستگاه پکن به ایستگاه پانجین می‌روند را سوار شوید. باقی مسیر را از آنجا با تاکسی بروید. شما همچنین می‌توانید از خود پکن برای یک روز کامل تاکسی دربست گرفته و به این منطقه برود. اما خروج از پکن ممکن است دردسرساز باشد، چرا که معمولا ترافیک در خروجی‌های شهر سنگین است.

Red Beach

رنگین کمان پاییزی در جیوژایگو

وقتی نوبت به بهترین مقصدها برای تور چین در پاییز می‌رسد، تنها یک مکان لیاقت جایگاه اول را دارد: پارک ملی Jiuzhaigou در استان سیچوان قرار گرفته است. دلیلی که جیوژایگو را این قدر خاص می‌کند این است که در فصل پاییز این منطقه مانند رنگین کمان به نظر می‌آید. دریاچه‌هایی که با یخچال‌های طبیعی تغذیه می‌شوند و جویبارهای پارک، شفاف و سبز رنگ هستند؛ آسمان در بیشتر روزها در ماه‌های سپتامبر و اکتبر آبی است و برگ‌های درختان در دامنه کوهستان‌ها به رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد در آمده‌اند. این درست که نیاز است یک کاپشن بنفش و یک شلوار نیلی به تن کنید تا طیف تمام رنگ‌ها تکمیل شود، اما بازدید از Jiuzhaigou یکی از رویایی‌ترین تجربه‌هایتان در چین خواهد بود. باز هم دلیل می‌خواهید؟ این پارک تنها به فاصله یک پرواز کوتاه (یا یک سواری کمی بلندتر با اتوبوس) از شهرهای بزرگی مانند چنگدو و چانگ‌کینگ فاصله دارد. رفتن به این پارک فرصتی عالی برای دور شدن از فضای پر هیاهوی شهرها و گذراندن یک آخر هفته‌ی به‌یادماندنی در زمان سفرتان خواهد بود.

Jiuzhaigou

شالیزارهای پلکانی یوآن یانگ

یکی از استان‌های چین که همیشه مورد علاقه مردم این کشور بوده و تقریبا همیشه توسط گردشگران خارجی تور چین نادیده گرفته شده استان یون‌نان است. این استان در جنوب غربی کشور و نزدیک منطقه پر حرف و حدیث تبت قرار گرفته است. مرکز این استان یعنی شهر کونمینگ را با نام شهر بهار چین می‌شناسند. برای رسیدن به شهرستان Yuanyang، باید چند ساعتی را با اتوبوس (در حقیقت چند اتوبوس) به سمت جنوب رفته تا به نانشا یا Xinjie برسید. Xinjie به شالیزارهای پلکانی نزدیک‌تر است. در اینجا شما برخی از خیره‌کننده‌ترین و تماشایی‌ترین شالیزارهای پلکانی دنیا را پیدا خواهید کرد. منظره این شالیزارها به خصوص وقتی که در هنگام طلوع و یا غروب آفتاب به آن‌ها نگاه می‌کنید بی‌مانند هستند. بهترین مکان برای تماشای طلوع آفتاب، از تماشاگه Duoyishu و مناسب‌ترین موقعیت برای دیدن شالیزارها در هنگام غروب، Laohuzui است که تنها یک ساعت با ماشین از Xinjie فاصله دارد.

Yuanyang

پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی

محیطی که در فیلم جیمز کامرون، یعنی آواتار به تصویر کشیده شده بود، متعلق به دنیایی دور از زمین و مربوط به سیاره خیالی پاندورا بود. ولی اگر تا به حال به این فکر افتاده‌اید که منبع الهام هنرمندان سازنده آن فیلم برای خلق دنیای پاندورا چه چیزی بوده است، چین احتمالا اولین گزینه‌ای نبوده که به ذهن‌تان آمده است. آن طور که معلوم شد البته، پارک ملی ژانگجیاجی در مرکز چین، نسخه واقعی کوهستان‌های Hallelujah در فیلم آواتار بوده است. ژانگجیاجی در استان هونان چین قرار دارد. مرکز این استان یعنی شهر Changsha، پروازهای مستقیم از بسیاری از شهرهای دنیا دارد. از چانگشا شما می‌توانید با اتومبیل یا اتوبوس با طی مسیری حدودا 4 ساعته، به پارک برسید. به علاوه، هر روز یک پرواز 55 دقیقه‌ای از خطوط هوایی چین جنوبی، بین این دو شهر برقرار است.

Zhangjiajie

واحه صحرایی گانسو

از آنجا که بیشتر جمعیت 1.3 میلیارد نفری چین در امتداد ساحل شرقی این کشور زندگی می‌کنند، فراموش کردن این که بخش وسیع غربی این کشور از نظر مناظر دیدنی چیزی از شرق کم ندارد ساده اتفاق می‌افتد. مناطق صحرایی غرب چین، باعث می‌شوند انسان به یاد بخشی از تاریخ این کشور که گاهی از یادها می‌رود بیافتد: این واقعیت که این بخش چین ایستگاه نهایی شرقی جاده باستانی ابریشم بوده است. هیچ جایی بهتر از Yueyaquan در چین، این بخش از گذشته این کشور را به ذهن منتقل نمی‌کند؛ یک واحه واقعی که در وسط صحرایی در استان گانسو قرار گرفته است. برای دیدن Yueyaquan باید به Dunhuang پرواز کنید، فرودگاه این شهر نزدیک‌ترین مکان به این واحه است. شاید وسوسه شوید که به Lanzhou، مرکز استان گانسو پرواز کنید، اما به خاطر اندازه بسیار بزرگ این استان و مسیرهای طولانی رفت و آمدهای زمینی، تصمیم خوبی نخواهد بود.

Crescent Lake

انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2855

به "عجیب ترین و زیباترین مناطق چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین و زیباترین مناطق چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید