ده مقصد گردشگری که انگار در دنیای دیگری هستند

به گزارش دور زمین، زمانی که صحبت از تعطیلات می‌شود، بعضی از ما ترجیح می‌دهیم که شهرهای بزرگ را به عنوان مقصد انتخاب کنیم و در لوکس‌ترین مکان‌ها اقامت داشته باشیم، در حالی که بعضی‌ها ترجیح می‌دهند دل به جاده بزنند و محیطهایی طبیعی‌ را تجربه کنند‌. هیچ کدام از دو گروه نمی‌توانند کتمان کنند که منظره‌های خارق‌العاده ارزش تلاشی که برای پیدا کردنشان و رسیدن به آن‌ها می‌شود را دارند. پس آماده باشید که این‌ها را هم به لیست آرزوهای خود اضافه کنید، چون ما چند تا از چشم‌درآورترین مناظر روی کره زمین را برایتان آماده کرده‌ایم. مناظری آن قدر زیبا که گاهی اشخاص فراموش می‌کنند هنوز روی کره زمین قرار دارند.

ده مقصد گردشگری که انگار در دنیای دیگری هستند

غار Reed Flute در گویلین چین

اگر زمانی در تور چین به Guilin رفتید، از این نقطه زیبا حتما دیدن کنید‌. این غار پر از سازه‌های زمین‌شناختی است که زیبایی خود را از لطف وجود هزاران سال حرکت آب بر روی سنگ‌های آهکی به دست آورده‌اند‌.

یادبود ملی White Sands در مکزیک

اگر شما فکر می‌کنید که گشت و گذار در دامنه‌ی بزرگترین دشت گچی جهان سرگرم کننده نیست، مشخصا به خاطر این است که تاکنون چنین چیزی را تجربه نکرده‌اید. این پوشش گچی به وسعت 442 کیلومتر در صحرای مکزیک، یک گنجینه‌ی ملی است که تا نبینید به ارزش واقعی آن پی نمی‌برید‌.

مالدیو

آن سیاره‌ای که در فیلم Interstellar به طور کامل آب بود را به خاطر دارید؟ مالدیو نمونه‌ای واقعی از آن مکان است (به غیر از این که مثل آن وحشتناک نیست). مالدیو شامل 26 جزیره‌ی طبیعی خیره‌کننده‌ی مرجانی است که به صورت حلقوی در اقیانوس هند قرار دارند.

کوه‌های Zhangye Danxia در چین

زمین‌های تغییر شکل یافته‌ی Danxia دارای صخره‌های قرمز لایه لایه‌ای است که موج‌های خیره‌کننده‌ای را به وجود آورده‌اند و تنها در چین یافت می‌شوند. این محدوده‌ی تماشایی که اغلب کوه‌های رنگی نامیده می‌شوند، در پارک زمین‌شناسی زمین‌های تغییر شکل یافته‌ی Zhangye Danxia و در استان Gansu قرار دارد. گفته می‌شود سرزندگی، درخشندگی و وضوح این منطقه پس از بارش باران دو چندان می‌شود.

Metropol Parasol در Setas de Sevilla

بنای Metropol Parasol شبیه ایستگاه فضایی بین کهکشانی به نظر می‌رسد که مستقیما از آینده آمده است، اما در واقعیت، بزرگترین ساختار چوبی جهان محسوب می‌شود. این بنا در Seville اسپانیا قرار دارد. اگر چه به نظر می‌آید این بنا چندین سال نوری از زمان خودش جلوتر است، اما رسما در سال 2011 به عنوان سایبانی بر سر منطقه‌ی محبوب و فروشگاهی اندولسی افتتاح شد.

Petra در اردن

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی اردن، شهر گمشده‌ی پترا است که دارای یک مجموعه‌ی نفس‌گیر از مقبره‌های تراشیده شده از دامنه‌های کوه است. این مکان به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است و در مجله‌ی Smithsonian به عنوان یکی از 28 مکانی که قبل از مرگ باید دید، معرفی شد‌. تنها با نگاه به عکس‌ها دلیل این انتخاب‌ها را متوجه‌ خواهید شد.

Tschuggen Grand Hotel در سوئیس

بودن در یک مرکز سلامتی در یک هتل سوئیسی به خودی خود کاری بهشتی به نظر می‌آید، حال این اقامتگاه در شهر Arosa سوئیس، این تجربه را به سطوح نهایی خود رسانده است. ساختار تکه‌ای این هتل مثل این است که از زمین بیرون زده باشد و مناظر برفی این منطقه‌ در زمستان که توسط این ساختار‌ها درخشنده می‌شود طوری به نظر می‌رسند که گویی عمدتا در دنیایی دیگر قرار دارند.

Pamukkale در ترکیه

اگر چه این چشمه‌ها شبیه راه‌پله‌‌ای برفی به نظر می‌رسند که از بهشت سقوط کرده‌ است، اما باید بگوییم که ساختار این تراس‌ها به طور طبیعی از تراورتن و چشمه‌های آب گرم تشکیل شده است. Pamukkale یکی از شهرهای بزرگ عصر بیزانتین است که در استان دنیزلی ترکیه قرار دارد. و باورتان شود یا نه توریست‌ها می‌توانند با پای پیاده در این نقطه به گشت و گذار بپردازند.

Moab در آمریکا

موآب یکی از شهرهای ایالت یوتا در آمریکا است که زیبایی‌های طبیعی بسیاری دارد. مناظر این شهر تا جایی که چشم کار می‌کند، امتداد دارد، مناظری همچون صخره‌های قرمز و کوه‌های پوشیده از برف در دور دست‌ها. همه چیز اینجا بسیار هیجان‌انگیز و رنگارنگ است، حتی گیاهان و سبزیجات مرده در این ناحیه بسیار هنرمندانه به نظر می‌رسند.

یادبود ملی صخره‌های Vermilon در آمریکا

با ارتفاعاتی در محدوده‌ی 944 تا 2164 متر و بیابان‌هایی وحشی به وسعت 280000 هکتار، بنای یادبود آریزونا چیزی است که نفس را در سینه حبس می‌کند. شرایط این ناحیه به قدری خشن و ناملایم است که تنها برای پیاده‌روی در بخشی از آن نیاز به کسب اجازه دارید.

انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3694

به "ده مقصد گردشگری که انگار در دنیای دیگری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده مقصد گردشگری که انگار در دنیای دیگری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید