ده مقصد برتر تور اسپانیا

به گزارش دور زمین، سواحل مسحور کننده، غذاهای لذیذ، حیات شبانه پر شور و مراسمات مذهبی سرزنده، همه و همه اسپانیا را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تور اروپا بدل کرده‌اند. از آنجایی که اسپانیا چندین ناحیه و جزیره مستقل را شامل شده است، از تنوع کم نظیری در جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی در سرتاسر قاره اروپا برخوردار است. در ادامه به شرح مختصری از ده مقصد منحصربفرد در این کشور خواهیم پرداخت.

ده مقصد برتر تور اسپانیا

بازدید از Santiago de Compostela همراه با تور اسپانیا

Santiago de Comtela، به عنوان شهر مرکزی ناحیه Galicia، در شمال غرب اسپانیا واقع شده است. این شهر مقصد نهایی سفر زیارتی است که تحت عنوان Camino de Santiago شناخته می‌شود. این سفر زیارتی در میان بسیاری از مسیحیان از اهمیت شایانی برخوردار است، چرا که باور بر این است که قدیس جیمز (یکی از حواریون حضرت مسیح) در این محل سوزانیده شده است. امروزه این شهر سالانه هزاران بازدید کننده را بواسطه پیشینه تاریخی و مذهبی‌اش به سوی خود فرا می‌خواند. بسیاری از زائرین سفر خود در این شهر را از میدان اصلی آن، Praza do Obradoiro شروع می‌کنند. این میدان پر هیاهو در قلب Santiago de Comtela واقع شده است و به عنوان صحنی برای نمایش سازه‌های مهمی چون کلیسای جامع سانتیاگو (Santiago Cathedral) جایی که آرامگاه سنت جیمز در آن واقع شده است به شمار می‌رود. 

بازدید از Toledo همراه با تور اسپانیا

Toledo بر فراز کوهی در مرکز اسپانیا واقع شده است و تا قرن شانزدهم پایتخت این کشور بوده است. از آنجایی که این محل قرن‌ها تحت سکونت یهودیان، مسیحیان و مسلمانان قرار داشته است، گاه به عنوان شهر سه فرهنگ نیز خوانده می‌شود. امروزه Toledo بواسطه پیشینه غنی‌اش در عرصه معماری و هنر که به عهد امپراطوری روم باستان باز می‌گردد در میان گردشگران تور اسپانیا محبوب شده است. بهترین اقدام در این شهر قدم زدن در میان گذرگاه‌های قرون وسطی‌ای و تحسین معماری باستانی آن است که یک کلیسای زیبا، یک کنیسه و یک مسجد را شامل گردیده.

بازدید از Cordoba همراه با تور اسپانیا

Cordoba در مرکز استان کوردوبا (ناحیه آندلس، بخش جنوبی اسپانیا) واقع شده است. بخش تاریخی کوردوبا آکنده از گذرگاه‌های قرون وسطی‌ای پیچ در پیچ، میادین (Plaza) و نواحی حومه‌ای سفیدرنگی است که تماماً در پیرامون Mezquita، شاخص‌ترین جاذبه این شهر، واقع شده‌اند. این سازه که ابتداً به عنوان مسجدی احداث گردیده بود، اکنون کلیسای جامع باشکوهی است که بسیاری از طراحی‌های اولیه‌اش را همچنان حفظ نموده است. انبوه ستون‌های آن که برفرازشان طاق‌هایی به سبک اسلامی واقع شده است و با خطوطی قرمز و سفید رنگ آذین گردیده‌اند، یادآور شکوه و اهمیت کوردوبا در قرون وسطی هستند. از میان دیگر جاذبه‌های محبوب این شهر می‌توان به دژ پادشاهان مسیحی (Fortress of Christian Monarchs)، معبر گل‌ها (Street of Flowers)، بخش قدیمی یهودی نشین آن، ایوان‌ها و فروشگاه‌های زیبای خرید سوغاتی اشاره کرد.

بازدید از San Sebastian همراه با تور اسپانیا

San Sebastian در مرکز استان Gipuzko (واقع در Basque، شمال اسپانیا)، با فاصله از خلیج Biscay  واقع شده است. این شهر ساحلی زیبا بواسطه سواحل کم نظیرش و غذاهای سنتی بسیار لذیذش در میان گردشگران تور اسپانیا محبوب شده است. بخش قدیمی شهر بسیاری از بناهای تاریخی بازسازی شده در قرن نوزدهم میلادی را بعد از آنکه شهر تقریباً به طور کامل در طول جنگ‌های ناپلئون تخریب گشته بود شامل گردیده. سن سباستین برخی از بهترین سواحل اروپا را در خود جای داده است و در این میان محبوب‌ترینشان Playa de la Concha است که فرصت حمام آفتابی لذت بخش و تفریحات آبی چون شنا، کایاک سواری و اسکی را بدست می‌دهد.

بازدید از Valencia همراه با تور اسپانیا

یکی از بزرگترین و مهمترین شهرهای اسپانیا، والنسیا است که در بخش شرقی کشور، در ناحیه Valencia واقع گردیده. بعد از تغییر جهت رودخانه Turia، این شهر به ساخت شاخص‌ترین و تحسین برانگیزترین سازه خود مبادرت نمود. شهر علم و هنر (City of Arts and Science) که به عنوان مجموعه‌ای عظیم با مضمونی فرهنگی و تفریحی شناخته می‌شود، از چندین بنا تشکیل شده است و از میانشان می‌توان به یک موزه علمی، یک افلاک نما و یک آکواریوم که هر یک در نوع  خود شاهکاری هنری محسوب می‌شوند اشاره کرد. هر ساله در ماه مارس، والنسیا میزبان جشنواره Fallas است. در این جشنواره هر یک از نواحی مجاور مجسمه‌هایی در ابعاد و رنگ‌های متنوع، ساخته شده از کاغذ و خمیر را در معرض نمایش قرار می‌دهد. در انتهای هفته نیز هر یک از این مجسمه‌های کاغذی در طی مراسمی سوزانده می‌شود و مردم به جشن و سرور در شب می‌پردازند.

 بازدید از Seville همراه با تور اسپانیا

Seville، این مقصد گردشگری منحصربفرد با جشنواره‌های پر شور و حیات شبانه پر هیاهویش، یکی از برترین جاذبه‌های اسپانیا به شمار می‌آید. سویل به عنوان شهر مرکزی آندلس، پایتخت فرهنگی و سرمایه‌ای این ناحیه نیز محسوب می‌شود. این شهر بسیاری از سازه‌های تاریخی شاخص و زیبا را در خود جای داده است. در این میان کلیسای جامع سویل (Cathedral of Seville) از شناخته شده‌ترینشان به شمار می‌رود و باور بر این است که کریستف کلمب در این محل دفن شده است. از دیگر سازه‌های مشهور این شهر می‌توان به Real  Alcazar، کاخ موری بسیار باشکوهی که باغات اشرافی متعددی را شامل گشته است اشاره کرد.

بازدید از Madrid همراه با تور اسپانیا

مادرید به عنوان پایتخت اسپانیا، بزرگترین شهر این کشور است و عموماً به واسطه مناظر شهری پر زرق و برقش در هنگام شب در میان گردشگران تور اسپانیا مشهور شده است. این شهر قومیت‌های متنوعی را شامل گشته است و این امر آن را به یکی از پر تنوع‌ترین شهرهای جهانی اروپا بدل کرده است. برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری مادرید در مرکز شهری آن واقع شده‌اند و از میانشان می‌توان به کاخ سلطنتی (Royal Palace) که پادشاه اسپانیا در آن اقامت داشته است اشاره کرد. قلب تپنده مادرید و اسپانیا Puerta del Sol، میدان عظیمی است که به عنوان صحنی برای جشنواره‌ها، مراسمات مهم و اجراهای خیابانی عمل می‌نماید و علاوه بر آن به عنوان مرکز مهمی برای شبکه خطوط حمل و نقل عمومی نیز در نظر گرفته می‌شود. از دیگر میادین مهم شهر می‌توان به Plaza Mayor که بواسطه بازار پر جنب و جوش سن میگوئل (San Miguel Market) شناس شده است اشاره کرد.

بازدید از Spanish Islands همراه با تور اسپانیا

اسپانیا برخی از زیباترین جزایر اروپا را شامل شده است. بزرگترین جزایر این کشور به گونه‌ای مساوی در میان جزایر بالئاری و جزایر قناری پراکنده گشته‌اند. در شرق اسپانیا، چهار جزیره اصلی بالئاری (Ibiza، Formentera، Mallorca و Menorca) واقع شده‌اند و از خصایص متمایزی نسبت به یکدیگر و حتی بخش‌های دیگر اسپانیا برخوردارند. در این میان Mallorca بزرگترینشان محسوب می‌شود و Ibiza به عنوان محبوب‌ترینشان. جزایر قناری با فاصله از کرانه جنوبی مراکش (در اقیانوس اطلس) واقع شده‌اند. دلایل محبوبیت این جزایر سواحل زیبا، اقلیم معتدل و جاذبه‌های طبیعی شاخص آن‌هاست که از میانشان می‌توان به تپه‌های شنی Maspalomas در Gran Canaria و کوه آتشفشانی Teide در Tenerife اشاره کرد.

بازدید از Granada همراه با تور اسپانیا

گرانادا بر کوهپایه‌های Sierra Nevada در جنوب اسپانیا واقع شده است. گرانادا به عنوان شهر مرکزی استان Granada ارائه دهنده ترکیبی بی‌نظیر از رسوم و سنن قدیمی، حیات شبانه پر شور و جاذبه‌های تحسین برانگیزی است که از میانشان می‌توان به کاخ الحمرا (Alhambra) که اوج معماری و هنر مورها را به معرض نمایش گذارده و تاریخ آندلس را بازگو می‌کند اشاره کرد. الحمرا مجموعه‌ای قرون وسطی‌ایست که به گرانادا اشراف دارد و یکی از برترین دیدنی‌های اروپا به شمار می‌رود و بسیاری از گردشگران تور اسپانیا جهت بازدید از آن به این محل می‌آیند. این سازه آخرین دژ مورها در اروپاست و امکان بازدید از طراحی‌های تزئینی بسیار باشکوه، باغات سر سبز و منحصربفرد، آبفشان‌های زیبا و مناظر خیره کننده‌ای از شهر که از فراز این کاخ قابل رویت است به دست می‌دهد.

بازدید از Barcelona همراه با تور اسپانیا

بارسلون در شمال شرق اسپانیا واقع شده است و یکی از مقاصد گردشگری برتر تور اروپا به شمار می‌رود. این شهر هر آنچه که گردشگران در یک شهر اروپایی به دنبال آن هستند شامل شده است، از معماری تاریخی تا مغازه‌هایی سرزنده، فرهنگی غنی و حیات شبانه‌ای شور انگیز. آنچه که این شهر را شاخص می‌سازد، شاهکارهای معمار اسپانیایی، آنتنی گائودی است که از میانشان می‌توان به Casa Batllo و کلیسای مشهور Sagrada Familia اشاره کرد. هر دو سازه مذکور ترکیبی از طراحی‌ها، اشکال و رنگ‌های مسحور کننده را شامل گشته‌اند. از فعالیت‌ها محبوب در بارسلون پیاده‌روی در طول La Rambla، پیاده‌راهی درختکاری شده و حمام آفتاب در یکی از شناخته‌ شده‌ترین سواحل شهر، Barceloneta است.

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2978

به "ده مقصد برتر تور اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده مقصد برتر تور اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید