معبد پهارا سینگ پاتایا

به گزارش دور زمین، معبد پهارا سینگ (wat phra singh chiang mai)، یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی شهر چیانگ مای است که به شما توصیه می‌کنیم در تور تایلند به بازدید آن بروید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا این جاذبه در بین مردم تایلند محبوبیت بالایی دارد.

معبد پهارا سینگ پاتایا

معبد پهارا سینگ از معابد پر بازدید شهر چیانگ مای است. این معبد در بخش قدیمی شهر چیانگ مای و در نزدیکی دیوارهای باستانی کشور تایلند قرار گرفته است. معماری ساختمان این معبد مشابه ساختمان‌های مناطق شمال تایلند می‌باشد.در این معبد، شمایا بزرگی از بودا وجود دارد که طبق افسانه های محلی، قدرت بسیاری دارد. به طوری که گفته می شود طی عبور کالسکه پادشاه از مقابل آن، کالسکه می شکند. به همین دلیل این مجسمه رابسیار قدرتمند می دانند و آن را محترم می‌شمارند. این مجسمه روی تنه شیری قرار دارد. سینگ به زبان هندی به معنای شیر است. به استناد تاریخ، سر این مجسمه نسخه اصلی نیست. سر اصلی آن در سال 1900 میلادی دزدیده شده و نمونه مشابه آن ساخته شده است.

 مجسمه ها، معماری و سبک ساختمان معبد پهارا سینگ، کاهنان بودایی آن و نحوه عبادت کردن آنها به صورت آواز از دلایل جذب گردشگران تور تایلند به این جاذبه است.

دلایل محبوبیت معبد پهارا سینگ در بین مردم تایلند

این معبد را می توان از برترین جاذبه های گردشگری شمال تایلند در تور پاتایا دانست. نوع عبادت خاص و آوازخوانی بوداییان و معماری تایلندی زیبا و نقاشی ها و دیگر زیبایی های این معبد همه و همه از عواملی است که گردشگران را به سمت خود جذب می کند. سرتاسر دیوارهای این معبد پرشده از نقاشی های زیبای سنتی و تاریخی که نمایانگر اعتقاد و علاقه بسیار بوداییان و بومیان به سنت ها و مراسم های مذهبی و آیینیشان است. دلیل اصلی احترام و قدرتی که بومیان و بوداییان برای این مجسمه بزرگ بودا قایل هستند شکستن کالسکه ی یکی از پادشاهان در حال گذر از مقابل این معبد می‌باشد.

مجسمه بزرگ بودا

در این معبد از بودا مجسمه بزرگی قرار گرفته که مردم بومی و مردم منطقه برای آن اهمیت زیادی قائل هستندو بسیار آن را قابل احترام می‌دانند. در تور پاتایا می‌توانید به بازدید جاذبه‌هایی بروید که بسیار زیبا و دیدنی هستند.

فرقه گایا

بوداییان فرق گوناگونی دارند که گایا یکی از این فرقه‌ها است که این معبد محل عبادت آن‌ها می‌باشد. در ابتدای قرن 20 سر این مجسمه به سرقت رفت و سری مشابه نمونه اصلی آن ساختند و برروی مجسمه قرار گرفت و این مجسمه برروی یک شیر قرار گرفته است و این متناسب با معنای واژه ی سینگ است که شیر معنی دارد.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3891

به "معبد پهارا سینگ پاتایا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد پهارا سینگ پاتایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید