معبد وات پراکائو تایلند

به گزارش دور زمین، معبد وات پراکائو (Wat Phra Kaew)، یکی از مشهورترین جاذبه‌های تاریخی تور تایلند برای بازدید است که شهرت خود را بیشتر به خاطر وجود مجسمه بودای زمردین بدست آورده است. جنس این مجسمه از یشم بوده و مقدس‌ترین مجسمه بودا در کشور تایلند است.

معبد وات پراکائو تایلند

تاریخ اساطیری تایلند در مورد این معبد و این مجسمه به این صورت نقل شده است: این بودا سال 43 قبل از میلاد در هند ساخته شده و پس از 300 سال برای در امان ماندن از جنگ داخلی به سریلانکا آن را منتقل کرده‌اند.

پس از آن شاه برمه، فرستاده‌ای را برای بازگرداندن آن به سیلان فرستاد اما کشتی حامل آن گرفتار طوفان شد و درکامبوج لنگر انداخت. در سال‌های بعد پس از رد شدن از لائوس، به ایالت چیانگ رای در شمال تایلند رسید. در آن زمان حکمران چیانگ رای آن را مخفی نمود اما در سال 1434 به علت برخورد صاعقه به معبد، این بودا کشف شد. سپس آن را به شهر چیانگ مای منتقل کردند که تا سال 1552 در آنجا ماند.

بازدید از جاذبه‌های تاریخی این کشور یکی از لذت‌های سفر با تور تایلند است.

رامای اول، در زمان فرماندهی خود در قرن 18، بودای زمردین را به ایالت خود منتقل کرد و پس از آنکه به پادشاهی رسید، این بودا را در مراسمی با شکوه در سال 1784 به کاخ خود در بانکوک کنونی منتقل کرد.

مجسمه بودای زمردین در این معبد مهم در شهر بانکوک در حال مدیتیشن است و جنس آن از سنگ یشم سبز ساخته شده است. شما توصیه می‌کنیم در تور تایلند به بازدید این معبد و مجسمه زیبا درون آن بروید.

این مجسمه 45 سانتیمتر ارتفاع دارد و  3 لباس زرین مخصوص به خود دارد که بر حسب تغییر فصل توسط پادشاه تایلند طی مراسمی ویژه تعویض می‌شده و دو لباس دیگر در مجموعه کاخ به نمایش گذاشته شده اشت.

طبق رسوم کشور تایلند، همه مراجعین این معبد با شکوه باید لباس پوشیده به تن کنند. ساعت کاری این معبد Phra Kaew همه روزه از ساعت 8:30 تا 15:00 است.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3888

به "معبد وات پراکائو تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد وات پراکائو تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید