مشهورترین معابد تایلند

به گزارش دور زمین، بانکوک(bangkok)، شهری پر از معبد است. در این مقاله شما را با بهترین و زیباترین معابد کشور تایلند آشنا خواهیم کرد. این معابد هم از لحاظ تاریخی و هم از لحاظ معماری بسیار زیبا و شناخته شده هستند.

مشهورترین معابد تایلند

معبد مرمرین (marble temple) بانکوک

معبد مرمرین همان طور که از نام ان مشخص است از سنگ مرمر ساخته شده است. یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این معبد در تور تایلند ورودی آن است. دسترسی به درب ساختمان از راه هایی است که از خیابان منشا گرفته و مسیری باریک دارد که از سنگفرش و چمن پوشیده دشه است. در این معبد بیش از 50 مجسمه بودا برای بازدید وجود دارد که هر کدام ظرافت و زیبایی خاص خود را دارند. این مجسمه ها هر کدام مربوط به شاخه ها و ادیان مختلف بودا هستند که در نقاط مختلف جهان وجود دارند.

معبد بودای زمردین (wat phra kaew) و گراند پالاس (Grand palace) در تایلند

کاخ بزرگ و معبد بودای زمردین یکی از بهترین جاذبه‌های تور تایلند برای بازدید هستند. در معبد بودای زمردین می‌توان به خوبی فرهنگ و تعلیمات بودا را با همه وجود احساس نود. کاخ بزرگ یا گراند پالاس بانکوک، همان طور که از نام آن پیدا است بسیار بزرگ است . گراند پالاس در واقع مجموعه ای از ساختمان ها و بناهای مختلفی می‌باشد که محل سکونت پادشاهان تایلند در گذشته بوده‌اند. پیشینه این عمارت ها به قرن 18 تا اوایل قرن 20 می‌رسد.

معبد پو (Wat Pho) تایلند

در معبد وات پو که به معبد بودای خفته هم مشهور است یک مجسمه بودا قرار گرفته که به صورت خوابیده استو طول آن بع 46 متر و ارتفاع آن به 15 متر می‌رسد. همچنین هر پای این مجسمه بزرگ 5 متر طول دارد که با مروارید تزیین شده است. عدد 108 عدد مهمی در معبد وات پو است، علت اهمیت آن نیز، به این دلیل است که برروی پاهای مجسمه 108 سمبل سلوک بودا به زیبایی هرچه تمامتر حک کرده‌اند.

معبد آرون (Wat Arun) تایلند

در محله وات چانگ (Wat Chaeng) در غرب رودخانه چائو پرایا قرار گرفته است، قرارگیری معبد وات آرون در کنار رودخانه و معماری متفاوت آن نسبت به دیگر معابد، زیبایی بسیاری را به این منطقه بخشیده، معماری معبد وات ارون یا معبد سپیده دم temple of the dawn، بسیار رنگی بوده و به صورت قلعه ای مستحکم و باشکوه در کنار آب ساخته شده است. برای عبور ازرودخانه به قصد دیدن معبد وات پو می‌توانید از قایق هایی که در اسکله سافان تاکسین قرار گرفته، استفاده کنید و در اسکله شماره 8 پیاده شوید

معبد سوتات (sutat temple) بانکوک

برای مجسمه های طلایی و برنزی بودا در داخل و بیرون آن، طراحی جالب سقف، سبک معماری، نقاشی های دیواری بسیار عظیم و مجسمه های برنزی سربازان چینی که در حیاط است، مشهور می‌باشد. همچنین یکی از مجسمه های غول پیکر بودا که جنس آن از طلاست و حدود 21 متر طول داشته در این معبد برای بازدید وجود دارد. معبد سوتات در نزدیکی منطقه شهرک چینی ها در بانکوک قدیم و چهارراهی که تاب غول آسا در آن قرار گرفته، واقع شده است.

معبد حقیقت پاتایا

ساختن این ساختمان که در ساحل لائم راچاوت (Laem Ratchawet) در جاده ناکلوا در شمال پاتایا قرار گرفته که در سال1981 توسط لک ویریافان، موسس شهر قدیمی ساموت پراکان (Samut Prakan) آغاز شده و امروزه دارای ابعاد بسیار بزرگی است. معبد حقیقت تماما از  چوب ساخته شده و دارای کنده کاری های زیبا و شگفت‌انگیز است.

انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3046

به "مشهورترین معابد تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهورترین معابد تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید