مطالعات علمی می گویند در سال 2022 بیشتر قهوه بنوشید؛ مزایای کوتاه مدت و بلندمدت قهوه برای سلامتی

به گزارش دور زمین، همه ما دوست داریم کارهایی کنیم و تصمیماتی بگیریم که باعث افزایش بهره وری و خودسازی ما می شوند. لزوما نباید این تصمیم ها و کارها همزمان با آغاز سال تازه یا به بهانه آن باشند؛ اگرچه در بیشتر اوقات برای غالب افراد این طوری است.

مطالعات علمی می گویند در سال 2022 بیشتر قهوه بنوشید؛ مزایای کوتاه مدت و بلندمدت قهوه برای سلامتی

روزهای منتهی به سال نو برای همه افراد شلوغ و پرفشار است و احتمالا کمترین زمان را برای بهبود عادت های روزانه و خودسازی یا گرفتن تصمیم های بزرگ و طولانی مدت دارد. گره زدن پیشرفته و تصمیم گیری نو و تغییر به آغاز سال نو می تواند یک فشار غیرضروری بر شما وارد کند.

به هر حال، چه اهل آغاز عادت های نو به مناسبت سال نو هستید یا اینکه در هر روز و زمانی آمادگی بهبود سبک زندگی و پیشرفت شخصی را دارید؛ برای شما یک فرصت برد آسان، سریع و قابل لمس را داریم. می خواهیم چیزی به شما توصیه کنیم که به سرعت انجام دهید؛ راحت پیگیری کنید و مزایای آنی و بلندمدت آن را به وضوح مشاهده کنید.

پیشنهاد طلایی ما این است که در سال 2022 بیشتر قهوه بنوشید. چرا؟ چون مطالعه پشت مطالعه این واقعیت را ثابت می نمایند که نوشیدن قهوه، مزایای بزرگی برای سلامتی انسان در درازمدت دارد. به نتایچ چند تحقیق و مطالعه برجسته در این زمینه توجه کنید:

نتایج چند مطالعه روی قهوه

  • یک مطالعه در سال 2018 روی 500 هزار بزرگ سال بریتانیایی در طول یک دهه نشان داد که مصرف نمایندگان قهوه بین 10 الی 15 درصد کمتر از سایر افراد جان خود را به دلایل گوناگون از دست می دهند. به گفته نویسنده این مطالعه، احتمالا چون در قهوه بیش از هزار ترکیب شیمیایی از جمله آنتی اکسیدان ها وجود دارند که به سلول ها در برابر آسیب ها یاری می نمایند.
  • در سال 2017، محققانی از انجمن قلب امریکا و دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو دریافتند نوشیدن هر فنجان قهوه اضافی، می تواند تا 8 درصد سکته و نارسایی قلبی را در طول روز کاهش دهد.
  • یک طمالعه کوچک تر در دانشگاه استنفورد نشان می دهد افرادی که قهوه های کافئین دار می نوشند؛ عمر طولانی تری دارند. شاید به این علت که کافئین با التهاب طبیعی که به بدن می دهد؛ خود به خود تا 90 درصد با بیماری های غیرواگیردار مخصوص پیری مقابله می نماید.
  • یک مطالعه بزرگ دیگر در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد که طی 30 سال و با مشارکت بیش از 200 هزار پزشک و پرستار اجرا شده است؛ یک ارتباط میان افزایش مصرف قهوه و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی، سکته مغزی، دیابت، بیماری های عصبی و حتی خودکشی را ثابت می نماید.
  • در نهایت، براساس یک مطالعه 10 ساله روی 20 هزار نفر، نوشیدن قهوه بیشتر مزایای شگفت انگیزی نسبت به نوشیدن قهوه ایجاد می نماید. به زبان ساده، شما هرچقدر بیشتر قهوه در طی یک روز بنوشید؛ مزایای بیشتری برای شما دارد. یکی از نویسندگان این مطالعه می گوید براساس این یافته ها، نوشیدن 4 فنجان قهوه در طول روز می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای افراد را جبران کند.

روزی چند فنجان قهوه بنوشیم؟

می توانیم گزارش تحقیقات پیرامون نوشیدن قهوه را همین طور ادامه دهیم اما بیایید یکی از نوترین و مطمئن ترین مطالعات صحبت کنیم که نشان می دهد یک مزیت کوتاه مدت نوشیدن قهوه که بسیاری از قهوه نوش ها با آن آشنا هستند؛ خلق و خوی بهتر است.

مطالعه ای روی 5 هزار مرد بزرگ سال بریتانیایی نشان داد نوشیدن یک فنجان قهوه (حاوی 75 میلی گرم کافئین) هر چهار ساعت یک بار می تواند منجر به احساس بهتری از نظر خلق و خوی در طول روز گردد.

اگر مشتاق نوشیدن قهوه بیشتر شدید؛ باید یک هشدار هم بدهیم و اینکه در نوشیدن 5 فنجان قهوه متوقف شوید.

طبق مطالعه ای که روی نزدیک به 350 هزار قهوه نوش به وسیله دانشگاه استرالیای جنوبی اجرا شده است؛ نوشیدن بیشتر از 5 فنجان قهوه می تواند این بار منجر به افزایش خطر بیماری های قلبی گردد. براساس داده های منتشر شده این تحقیق، وقتی فردی 6 فنجان قهوه در طول روز می خورد؛ کافئین آغاز به تاثیر منفی بر قلب و عروق قلبی می نماید.

پس، می توانید همین الان تصمیم بگیرید که یکی دو فنجان قهوه بیشتر بنوشید؛ تصمیمی که زیاد سخت نیست و نباید عادتی را ترک کنید یا منتظر آغاز سال نو و تغییرات دیگر در زندگی بمانید. نوشیدن قهوه برای بسیاری از مردم لذت بخش است و چه عادت نوی بهتر از آن که مزایای سلامتی هم برایتان در کوتاه مدت و بلندمدت خواهد داشت.

منبع: یک پزشک
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4841

به "مطالعات علمی می گویند در سال 2022 بیشتر قهوه بنوشید؛ مزایای کوتاه مدت و بلندمدت قهوه برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعات علمی می گویند در سال 2022 بیشتر قهوه بنوشید؛ مزایای کوتاه مدت و بلندمدت قهوه برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید