مذاکرات صلح افغانستان در دوحه برگزار گردید

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دُور جدید مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان در دوحه، پایتخت قطر برگزار گردید.

مذاکرات صلح افغانستان در دوحه برگزار گردید

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

بر اساس این گزارش، سهیل شاهین سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه ای رسمی خاطرنشان کرد که سران هر دو گروه در راستای انجام مذاکرات، روز گذشته در دوحه با یکدیگر ملاقات نموده اند.

سخنگوی طالبان در این باره گفت: آنها درباره موضوعات دستور کار و تسریع در فرآیند مذاکرات (صلح) افغانستان و دستیابی به تفاهم دوجانبه در این خصوص با یکدیگر مصاحبه کردند.

گفتنی است که این مذاکرات نخستین گردهمایی دو طرف از اواسط ماه مه به این سو و اعلام رسمی آمریکا مبنی بر خروج نیروهای نظامی خود از خاک افغانستان از تاریخ 11 سپتامبر امسال میلادی محسوب می گردد.

به همین دلیل، محمدنعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز در توییتی نوشته است که در این نشست در خصوص تسریع فرایند مذاکرات و موضوعات مربوط به دستور کار آن، میان دو طرف تفاهم تفاهم حاصل شده است.

این در حالیست که زلمای خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان روز آدینه هفته گذشته در رأس هیأتی راهی افغانستان، قطر و منطقه شد.

این هیأت نمایندگی قرار است در کابل با دولت افغانستان، سایر رهبران سیاسی و نمایندگان جامعه مدنی از جمله گروه های مدافع حقوق زنان برای شنیدن دیدگاه های آنان درباره فرایند صلح ملاقات کند.

هیأت نمایندگی ایالات متحده قرار است در این ملاقاتها بر حمایت پیوسته واشنگتن از توسعه افغانستان و حل و فصل سیاسی که به جنگ داخلی این کشور سرانجام دهد، تأکید کند.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، خلیل زاد در دوحه، پایتخت قطر به تشویق دو طرف برای حرکت به سمت یک راهکار سیاسی که از دستاوردهای دو دهه اخیر حراست کند، ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4433

به "مذاکرات صلح افغانستان در دوحه برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات صلح افغانستان در دوحه برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید