مخالفت کاخ سفید با کوشش ترامپ برای جلوگیری از دسترسی نمایندگان به اسناد حمله به کنگره

به گزارش دور زمین، کاخ سفید روز آدینه به طور رسمی با کوشش دونالد ترامپ برای جلوگیری از دسترسی کنگره آمریکا به اسناد مربوط به حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره مخالفت نموده است.

مخالفت کاخ سفید با کوشش ترامپ برای جلوگیری از دسترسی نمایندگان به اسناد حمله به کنگره

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که ترامپ پیش از این گفته بود که میخواهد از امتیاز اجرایی خود استفاده کند تا مانع از دسترسی کمیته تحقیقاتی مجلس نمایندگان به اطلاعات مربوط به حوادث 6 ژانویه گردد، ولی کاخ سفید با این اقدام مخالفت نموده است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به آرشیو ملی دستور داده است تا اسناد مربوط به یورش 6 ژانویه به ساختمان کنگره را در اختیار کمیته تحقیقاتی کنگره قرار دهد.

در حالی که یک کمیته ویژه تحقیقاتی مجلس نمایندگان آمریکا در حال تفحص درباره حوادث 6 ژانویه و یورش مرگبار هواداران ترامپ به ساختمان کنگره است و در کوشش است تا اطلاعاتی را از شاهدان عینی این حادثه کسب کند ولی دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که می خواهد از امتیاز اجرایی خود استفاده کند تا مانع از دسترسی بازرسان این کمیته به اطلاعات مرتبط با این حادثه گردد.

یک منبع نزدیک به راهبرد حقوقی ترامپ در مصاحبه با سی ان ان تایید نموده است که یکی از وکلای ترامپ نامه ای را برای بعضی از افرادی که از سوی این کمیته احضار شده اند، ارسال نموده و به آنها اطلاع داده است که ترامپ میخواهد از امتیاز اجرایی اش استفاده کند.

این نامه که به وسیله روزنامه واشنگتن پست رویت شده است، برای دن اسکاوینو مشاور سابق ترامپ، مارک میدوز رئیس سابق کارکنان کاخ سفید و استیون بنون استراتژیست سابق کاخ سفید ارسال شده است.

گرچه در این نامه به احضارشدگان دستور داده شده است تا با فرایند تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا همکاری نکنند، ولی این در نهایت به هر یک از شهود بستگی دارد که از این دستور تبعیت کند یا نه.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4587

به "مخالفت کاخ سفید با کوشش ترامپ برای جلوگیری از دسترسی نمایندگان به اسناد حمله به کنگره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت کاخ سفید با کوشش ترامپ برای جلوگیری از دسترسی نمایندگان به اسناد حمله به کنگره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید