بایدن برای نخستین بار با رئیس جمهور چین تلفنی گفت وگو کرد

به گزارش دور زمین، رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار از زمانی که وارد کاخ سفید شده، با رئیس جمهور چین تلفنی گفت وگو کرد.

بایدن برای نخستین بار با رئیس جمهور چین تلفنی گفت وگو کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه اطلاع داد که تلفنی با شی جین پینگ رئیس جمهور چین گفت وگو نموده است.

به گزارش راشاتودی، این نخستین تماس تلفنی بایدن با رئیس جمهور چین از زمان ورود به کاخ سفید از 20 ژانویه (1 بهمن 1399) به شمار می آید.

دولت آمریکا در ماه های گذشته به خصوص تمرکزش را روی مقابله با چین متمرکز نموده است. روابط میان واشنگتن و پکن طی سال های گذشته بر سر مسائل مختلف از جمله جنگ تجاری، شیوع ویروس کرونا و فعالیت رسانه ها در دو کشور مخدوش شده است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز اخیرا با استناد به برنامه های پیشنهادشده در بودجه پیشنهادی دولت آمریکا برای سال اقتصادی 2022 نوشته وزارت دفاع آمریکا تمرکزش را بر جنگ احتاقتصادی با چین قرار داده است.

دولت جو بایدن روز آدینه بودجه سال اقتصادی 2022 را تقدیم کنگره آمریکا کرد. در این بودجه 715 میلیارد دلار بودجه برای وزارت دفاع آمریکا در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز اردیبهشت ماه امسال گزارش داد یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا در حال اجرا تغییراتی عمده برای ارتقاء رهبری و توسعه توانمندی های تکاوری خود جهت مقابله با تهدیدهای چین و روسیه است.

در طرحی اولیه بودجه که دولت جو بایدن چندی پیش تقدیم کنگره نموده بود نیز از تهدید چین به عنوان چالش اول وزارت دفاع آمریکا نام برده شده بود. بایدن، خواهان افزایش بودجه وزارت دفاع آمریکا به 715 میلیارد دلار شده و اعلام نموده بود بخشی از این بودجه برای مهار چین و روسیه هزینه خواهد شد.

در آن طرح اولیه، مهار چین و روسیه، نوسازی برنامه هسته ای، ارتقاء شرایط جوی و مقابله با تهدیدهای نوظهور بیولوژیکی اهداف وزارت دفاع آمریکا اعلام شده اند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4392

به "بایدن برای نخستین بار با رئیس جمهور چین تلفنی گفت وگو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن برای نخستین بار با رئیس جمهور چین تلفنی گفت وگو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید