چند کار غیر معمول برای انجام دادن در محله چینی های بانکوک

به گزارش دور زمین، دیدنی‌ها، صداها و بوها همگی در محله چینی‌های بانکوک برای حواس شما جدید هستند، پس خود را آماده کنید. اگر کسی هستید که به دنبال ماجراجویی و تجربه چیزهای جدید هستید، یک روز گم شدن در میان کوچه‌های تنگ و پیچ در پیچ محله چینی‌ها با کلی مغازه و فروشنده‌های غذا، به خاطره‌انگیزترین تجربه شما از تور تایلند و بازدید از شهر بانکوک تبدیل خواهد شد. برای دیدن این محله جذاب و فراموش نشدنی بانکوک، هیچ زمانی بهتر از فستیوال‌های سنتی چینی و مهم‌ترین آن‌ها سال نوی چینی نیست. سال نوی چینی بر اساس تقویم قمری جشن گرفته می‌شود و هر سال نسبت به سال دیگر کمی متفاوت است ولی معمولا دو هفته اول فوریه برگزار می‌شود.

چند کار غیر معمول برای انجام دادن در محله چینی های بانکوک

در بانکوک پول‌هایتان را آتش بزنید

اگر در زمان سال نوی چینی به Chinatown بانکوک بروید ممکن است ببینید که مردم در حال سوزاندن لباس‌ها، قایق‌ها، ماشین‌ها، تلفن‌های همراه و تقریبا هر چیزی که متعلق به دنیای مدرن است، مخصوصا پول هستند. نگران نباشید، این پول‌ها که پیشکشی به اجدادشان هستند، پول‌هایی قلابی ساخته شده از کاغذند. در همه جای محله چینی‌های بانکوک می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید ولی تعداد زیادی از این مغازه‌ها در جاده منتهی به معبد Leng Noi Yee قرار دارند. این رسم به هزاران سال قبل بر می‌گردد و همچنان به صورت گسترده‌ای توسط خانواده‌های تایلندی چینی در زمان سال نوی چینی در سراسر تایلند اجرا می‌شود. البته سوزاندن آیفون‌ها و بلک‌بری‌ها تازه به این رسم اضافه شده است. در مدت تور تایلند شما هم کمی از این پول‌ها تهیه کنید و یادی از تازه گذشتگان خود بکنید.

از کروکودیل‌های Wat Chakrawat بانکوک دیدن کنید

این مکان بانکوک برای آن‌هایی که فکر می‌کنند همه چیز بانکوک را دیده‌اند جاذبه‌ای کاملا غیر معمول خواهد بود. در مجتمع معبد Wat Chakrawat بانکوک، در پشت گنبد منحنی و زیبای معبد، یک حوضچه لجن گرفته وجود دارد که در آن سه کروکودیل عظیم‌الجثه زندگی می‌کنند. افسانه‌ها می‌گویند که این کروکودیل‌ها راهب‌های جوان را می‌خورند بنابراین گرفته شدند و در این برکه جای داده شدند.

با 60 بات تایلند در بانکوک فیلم ببینید

Chinatown Rama که احتمالا یکی از آخرین سینماهای شخصی بانکوک است، سینمایی کوچک و جمع و جور در میانه خیابان Yaowarat است. پیدا کردن این سینمای بانکوک کاری سخت است چرا که ورودی آن هم انباری و هم رستوران است. برای این که بلیت 60 باتی خود را بگیرید، به شیشه بلیت فروشی ضربه بزنید اگر مسئولش خواب بود. این نوع سینما رفتن نیز تجربه‌ای است که توصیه می‌کنیم آن را در تور بانکوک از دست ندهید.

در بازار دزدهای بانکوک تلفن قدیمی‌تان را پیدا کنید

این اسم آنچنان اسم خوبی برای یک بازار نیست، شاید به هم دلیل است که نام رسمی آن را بهNakon Kasem تغییر داده‌اند. در بازار دزدهای بانکوک، دیگر وسایل دزدیده شده به فروش نمی‌رسد. به جای آن این بازار جالب بانکوک پر شده است از وسایل دسته دوم مانند دوربین‌های عهد بوقی، طلسم‌های بودایی و حتی کفش‌های قدیمی. این بازار بیشتر برای عکاس‌ها جذاب است تا کسانی که قصد دارند چیزی بخرند. ولی واقعا نمی‌دانید وقتی به این بازار می‌روید چه چیزی پیدا خواهید کرد. بازار دزدهای بانکوک بین Yaowarat و جاده Charoen Krung در کناره غربی Chinatown بانکوک قرار گرفته است.

در بانکوک، یانگ خود را با داروهای چینی تقویت کنید

دیر زمانی قبل از این که مکمل‌های ویتامینه و غذاهای تقویتی همه جا پیدا شوند، دکترهای گیاهی چین اسب‌های دریایی را برای تقویت یانگ شما و جینسینگ را برای بازگرداندن انرژی و زنده‌دلی تجویز می‌کردند. اگر بیماری‌ای دارید که داروهای غربی از پس آن بر نیامده‌اند، در مدت تور تایلند خود حتما سری به یکی از آن داروخانه‌هایی که در جاده Yaowarat به خط شده‌اند بزنید. پیدا کردن این مغازه‌ها، به خاطر قفسه‌های بلندشان که پر شده‌اند از تعداد زیادی کشو که همه چیز از گیاهان خشک شده و حیوانات در شیشه در آن‌ها جای داده شده‌اند سخت نیست. اصلا توصیه نمی‌کنیم داروهای گیاهی را جایگزین داروهای تجویز شده‌تان بکنید، ولی امتحان کردن بسیاری از این داروها ضرری ندارد. بسیاری از این داروخانه‌چی‌ها به خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند و به شما دارویی که می‌خواهید را می‌فروشند.

در تور بانکوک کمی حشره بخورید

اگر در خیابان‌های محله چینی‌های بانکوک راه بروید بالاخره دکه‌ای را خواهید دید که چیزی کمی متفاوت‌تر از خوردنی‌های معمول تایلند را می‌فروشد. در آن دکه مجموعه‌ی بزرگی از حشرات سرخ شده را خواهید دید که همگی آن‌ها واضحا خوردنی هستند. این فقط نحوه بزرگ شدن و غریزه طبیعی ماست که به ما می‌گوید این‌ها بد هستند. ولی به این فکر کنید که مگر یک ملخ با یک میگو چه قدر متفاوت است؟ بنابراین وقتی به تور تایلند رفتید، مزه حشرات را امتحان کنید، تجربه مفرحی خواهد بود. اگر فقط خواستید عکس بگیرید، دادن یک 20 باتی به فروشنده او را خوشحال خواهد کرد، چرا که به یاد داشته باشید بعضی روزها تنها توریست‌هایی که فقط می‌خواهند عکس بگیرند، نصیب این فروشنده‌ها می‌شوند.

از رستوران گردان Grand China Princess بانکوک یک نمای سراسری از Chinatown را ببینید

با کمتر از 100 بات تایلند برای نوشیدنی، می‌توانید در این رستوران، نمایی خارق‌العاده و سراسرنما از چایناتاون بانکوک و فراتر از آن تا خود رودخانه Chao Phraya بانکوک را ببینید. چرخیدن این رستوران گردان که نمایی 360 درجه از شهر را ارائه می‌دهد حدود 2 ساعت به طول می‌انجامد و شما هیچ چیزی را احساس نخواهید کرد. در این رستوران بانکوک غذاهای تایلندی، اروپایی، ژاپنی و چینی سرو می‌شود. گارسون‌هایی با پوشش قدیمی و موسیقی پیانو که در پس زمینه پخش می‌شود، حال و هوایی خاص به این رستوران بانکوک می‌دهند. این نقطه از بانکوک آنچنان برای مسافران تور تایلند شناخته شده نیست. این رستوران مکانی عالی برای کمی خستگی در کردن در بعدازظهر بعد از یک گشت و گذار حسابی در محله چینی‌های بانکوک است. این رستوران در جاده 215 Yaowarat قرار گرفته و هر روز از 6 بعد از ظهر تا 1 شب باز است.

در Siam Plaza قدیمی بانکوک غذاهایی را بخورید که حتی نمی‌توانید اسمشان را تلفظ کنید

Old Siam Plaza در مجتمع جذاب Art Deco در کناره غربی محله چینی‌های بانکوک قرار گرفته است. رفتن به این مکان در تایلند فرصتی عالی فراهم می‌کند برای دیدن کلی چیزهای متفاوت در تعداد زیادی بخش‌های متفاوت و متنوع. داخل هر یک از بخش‌های اصلی این مجتمع می‌توانید غرفه‌هایی را پیدا کنید که شیرینی‌های سنتی چینی تایلندی می‌فروشند. مطمئن باشید که این شیرینی‌ها، خوشمزه‌ترین چیزهایی است که می‌توانید در کل بانکوک و حتی تور تایلند پیدا کنید. برخی از بهترین‌های این شیرینی‌ها این‌ها هستند: Kanom Sai Sai (شیر شیرین نارگیل همراه با آرد پیچیده شده در برگ موز و بخار پز شده) و Sala Pao (کلوچه‌هایی نرم و بخار پز شده با مغزی‌های متنوع). در بالای مجتمع Old Siam تعداد زیادی مغازه وجود دارد که تخصصشان در ابریشم تایلندی و وسایل عروسی است. در طرف دیگر این مجتمع خرید در بانکوک، می‌توانید مغازه‌هایی که چاقو و وسایل شکار می‌فروشند را پیدا کنید. این مجتمع ساعت 9 صبح تا 6 و نیم بعد از ظهر باز است. Old Siam بانکوک یک بلوک بین جاده Burapha و Charoen Krung را پر می‌کند.

در Yaowarat بانکوک طلا بخرید

محله چینی‌های بانکوک بیشتر از هر جای دیگری در بانکوک در هر متر مکعب فضایش طلافروشی دارد. اگر خواستید در مدت تور تایلند خود جواهر و طلا بخرید بهترین انتخاب شما سر زدن به صدها مغازه طلافروشی در جاده Yaowarat بانکوک است. مردم تایلند با قایق، قطار و توک‌توک سفر می‌کنند تا به این جا بیایند و طلا خرید و فروش کنند، بنابراین مغازه‌ای که در آن روز بهترین قیمت را ارائه می‌دهد غلغله خواهد بود. بعضی از مردم برای استفاده از طلا آن را می‌خرند، بعضی نیز برای سرمایه‌گذاری طلا می‌خرند. در زمان‌های سال نوی چینی در بانکوک، بیشتر از هر زمان دیگری در سال طلا خرید و فروش می‌شود. این زمان بهترین زمان برای دیدن طلافروشی‌های بانکوک است. در این زمان در ورودی بعضی مغازه‌ها مردم برای خریدن طلا صف کشیده‌اند. مغازه‌ها قیمت طلا را در آن روز روی شیشه می‌چسبانند بنابراین شما می‌توانید قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید. طلافروشی‌های محله چینی‌های بانکوک، معمولا از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز هستند. تعداد زیادی طلافروشی در تمام طول جاده Yaowarat بانکوک وجود دارد.

در اولین تئاتر تایلند یک نمایش فرهنگی ببینید

Sala Chalermkrung که با پشتیبانی سلطنتی در سال 1933 ساخته شد، یک تئاتر دلربا است که فضای قدیمی و جذابش مانند لوازم برنجی‌اش، مبلمان مخملی قرمز و عکس‌های سیاه و سفید روی دیوارها شما را به 80 سال قبل بر می‌گرداند. همه چیز در Chalerm Krung به تازگی همان اولین باری است که درهای خود را به روی مردم بانکوک به عنوان اولین سینمای دارای صدا و تهویه مطبوع باز کرد. امروزه این سینمای بانکوک خانه Khon شده است، نمایشی سنتی با ماسک همراه با رقص‌های قدیمی تایلند که وظیفه خود می‌داند این سنت قدیمی تایلند را حفظ کند. این نمایش مخلوطی از لباس‌های خیره کننده، رقص سنتی تایلند و داستان‌های حماسی تایلند درباره شیطانی خائن است. این نمایش هر پنجشنبه و جمعه از ساعت 19.30 به روی صحنه می‌رود. سه نوع بلیت 800 باتی، 1000 باتی و 1200 باتی برای این نمایش موجود است. این سینمای قدیمی بانکوک در جاده Charoen Krung نزدیک Old Siam Plaza قرار گرفته است.

در تور تایلند خود بزرگترین بودای ساخته شده از طلا در دنیا را ببینید

هر مسافر دنیا دیده‌ای به شما خواهد گفت که جاذبه‌های توریستی یک مکان هر چه قدر بزرگتر، طولانی‌تر، بلندتر و عجیب‌تر باشند دیدنشان مزه بیشتری دارد. بازدید از بزرگترین بودای طلایی دنیا دقیقا تنها دلیلی است که باعث می‌شود کلی آدم هر روز به معبد Wat Traimit بروند. شوخی بود، ولی این مجسمه خیره کننده نشسته بر محراب و احاطه شده با طاق‌های طلایی سنتی تایلند، خارق‌العاده است. این معبد در بانکوک یکی از محبوب‌ترین محل‌ها برای توریست‌های تور بانکوک و البته زیارت‌کنندگان بودایی است. این معبد نزدیک ایستگاه Hua Lampong مترو بانکوک قرار گرفته و یک مقصد عالی برای بازدید در بانکوک است. در بالای Wat Traimit می‌توانید منظره‌ای عالی از دروازه محله چینی‌های بانکوک را ببینید. این معبد بانکوک از 8 صبح تا ساعت 17 باز است.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3637

به "چند کار غیر معمول برای انجام دادن در محله چینی های بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند کار غیر معمول برای انجام دادن در محله چینی های بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید