متروی هشتگرد نیازمند 70 میلیارد تومان است

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، سید مهدی هدایت پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به انجام مراسم کلنگ زنی جنگل‌کاری حاشیه شهر جدید هشتگرد، بیان کرد: این جنگل که در حاشیه اتوبان واقع‌شده، پیشانی سبز منطقه است و تأمین اعتباری با همکاری آبفای استان البرز انجام‌شده است تا کار انتقال پساب و آبیاری قطره‌ای جنگل هشتگرد از امروز در قالب یک پروژه عملیاتی شود.

متروی هشتگرد نیازمند 70 میلیارد تومان است

وی بابیان اینکه حفظ این جنگل‌کاری اهمیت زیادی برای مردم شهر جدید هشتگرد دارد، افزود: قرار است در کنار اقدامات توسعه‌ای فضای سبز، کار ساخت پروژه‌هایی مشارکتی در شهر جدید هشتگرد آغاز شود که بر این اساس، تراکم مجتمع‌ها در سایت‌هایی از شهر جدید هشتگرد کم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، گفت: به دلیل استقبال خوب مردم از پروژه‌های ویلایی در این منطقه مدل‌های ساخت چنین مسکن‌هایی افزایش خواهد یافت و از ماه آینده با انجام اقدامات لازم این عملیات اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: ثبت‌نام مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد در حال حاضر متوقف خواهد شد و بیشتر به دنبال تکمیل زیرساخت‌ها ازجمله محوطه‌سازی در محدوده مجتمع‌های ساخته‌شده خواهیم بود و در ادامه با رسیدگی به آورده‌های بانکی متقاضیان مسکن مهر و افزایش سطح کار، واگذاری واحدها انجام خواهد شد.

هدایت عنوان کرد: ایجاد چهار مرکز محله در قسمت‌های مختلف شهر جدید هشتگرد دنبال می‌شود که مشتمل بر امکانات خوب تفریحی، خدماتی، فرهنگی و یا مذهبی ازجمله مسجد خواهد بود.

وی اشاره کرد: ساماندهی درخواست‌های متقاضیان مسکن مهر بر اساس آورده‌ها انجام‌شده است، به همین دلیل متقاضیانی که آورده‌های خیلی پایین و زیر یک‌میلیون تومان داشته‌اند و اقدامی به‌منظور افزایش آن انجام نداده‌اند، از سامانه حذف‌شده‌اند و در مرحله بعدی ثبت‌نام کنندگانی که آورده‌های زیر 5 میلیون داشته‌اند و اخطار بابت پرداخت‌های بعدی به آن‌ها داده‌شده بود، حذف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد ادامه داد: در بحث واگذاری مسکن مهر و ادامه فعالیت‌ها، کار اجرایی برای گروه‌های مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی بیشتر و بر اساس آورده‌های صددرصدی که متقاضیان داشته‌اند، انجام می‌شود.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه چشم‌انداز کنونی در شهر جدید هشتگرد بانام ورزش و هنر است، برنامه‌های مختلفی بدین منظور برای اجرا در سطح شهر پایه‌ریزی شده است.

هدایت اشاره کرد: مدارس اجتماع‌محور با ظرفیت‌های مختلف همچون فرهنگی و یا کارآفرینی در سطح شهر جدید هشتگرد و به دنبال ارائه خدمات بیشتر به شهروندان این منطقه ایجاد خواهد شد.

وی در مورد آخرین اقدامات متروی شهر جدید هشتگرد گفت: کار مترو با شدت پیگیری می‌شود چون بهره‌برداری از این پروژه مهم کمک مؤثری در جهت بهبود طرح توسعه‌ای منطقه است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد اضافه کرد: بخشی از اعتبارات تکمیل متروی هشتگرد دنبال شده است و به دنبال جذب باقیمانده اعتبار که حدود 70 میلیارد تومان است هستیم که تا پایان سال جاری بهره‌برداری از این پروژه مهم محقق شود.

وی در پایان تأکید کرد: از کارهای نهایی برای بهره‌برداری از پروژه متروی هشتگرد، انجام فنس کشی اطراف آن است که اکنون از سمت ایستگاه هشتگرد آغازشده است و در ادامه تا ایستگاه گل شهر پیش خواهیم رفت.

انتشار: 14 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 524

به "متروی هشتگرد نیازمند 70 میلیارد تومان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متروی هشتگرد نیازمند 70 میلیارد تومان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید