متروکه هایی که به فراموشی سپرده نمی شوند (بخش سوم)

به گزارش دور زمین، مکان های متروکه که به عناوین مختلف صفت اسرارآمیز را به خود اختصاص داده اند در گوشه و کنار دنیا جا خوش نموده اند

این مکان ها به دلایل متعددی از قبیل جغرافیایی، شایعات، گاهی بدفهمی ها، تصورات و تخیلات و گاهی هم البته عواملی ماوراء طبیعی در اغلب اوقات به انزوا کشیده شده اند. البته این انزوا خود می تواند دلیلی بر ولع مردمان بر برداشتن پرده از راز و رمز ماجرا شده و چه بسا همین امر باعث هجوم افکار عمومی و حتی هجوم گردشگران خواهد شد. در مطالب قبلی چندی از این مکان ها را نام بردیم و درباره آن توضیحاتی ارائه کردیم. با خبرنگاران همراه باشید تا به تعدادی دیگر از این مکان های متروک می پردازیم.

متروکه هایی که به فراموشی سپرده نمی شوند (بخش سوم)

مجلس حزب کمونیست بلغارستان

مجلس حزب کمونیست بلغارستان یا اثر تاریخی Buzludzha ، در بلندی های کوهستان بالکان در بلغارستان واقع شده است. ساختمان این مجلس، از سال 1981 تا 1991 بعنوان محل تشکیل جلسه رهبران حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی استفاده می شد. بسیاری از صف آرایی های سیاسی و مراسم حزب کمونیست در این مکان رخ داده است. این مکان با صرف 16 میلیون لوز (واحد پول بلغارستان) در منطقه ای دور از بلغارستان ساخته شد است. اما در سال 1991 بعد از سقوط اتحادیه شوروی، کل منطقه از کانون توجهات دور شد. هم اکنون، این مکان به متروکه ترین مکان در بلغارستان تبدیل شده است.

خانه های سانژی، تایوان

خانه های عجیب غریب سانژی (Sanzhi UFO Houses) ، ساختمان های متروکه ای هستند که در شمال شهر تایپه کشور تایوان قرار دارند. این خانه های در سال 1978 به عنوان اقامتگاه کارمندان آمریکایی ساخته شد اما درواقع این خانه ها هیچ گاه اقامتگاه کسی نشد. داستان این خانه ها از این قرار است که می گویند کل این اقامتگاه به روی گورستان قدمی هلندی ها واقع شده و از این جهت مکانی نفرین شده است. بعضی دیگر متروک شدن اینجا را به حوادثی از جمله از دست رفتن جان بسیاری از کارگران که در طول ساخت آن رخ داده نسبت می دهند. بعضی دیگر می گویند این مکان به علت شکستن مجمسه اژدها در طول فرایند ساخت، متروکه شده است. هر چه هست امروز رها و متروک است و شاید تنها سوژه عکاسی و مکانی آرام برای پیاده روی باشد.

سالن نمایش نیو بدفورد اورفیوم، ایالات متحده

در تاریخ 15 آوریل 1912 یعنی درست مصادف با روز غرق شدن کشتی تایتانیک، سالن نمایش نیوبدفورد اورفیوم (New Bedford Orpheum) در ماساچوست افتتاح شد و به عنوان خانه باعظمتی برای اپرا محسوب می شد. فعالیت اورفیوم به مدت پنجاه سال ادامه داشت. اما در سال 1959، این سالن نمایش بسته شد و به مکانی برای انبارسازی تنباکو تبدیل شد. امروزه بخش های بزرگی از این سالن نمایش دست نخورده به جای مانده و بقیه آن به قسمتی از یک سوپرمارکت تبدیل شده است.

هتل سالتو، کلمبیا

هتل سالتو (Salto Hotel) در صخره های بوگوتا، مرکز کلمبیا و روبروی آبشار تکوئنداما (Tequendama) قرار گرفته است. هتل سالتو ابتدا در سال 1923 به عنوان یک عمارت خصوصی ساخته شد. سگس در سال 1950 آن را به یک هتل 8 طبقه تغییر کاربری دادند. بازدیدکنندگان از هتل می توانستند از منظره تماشایی محیط لذت ببرند. تا اینکه آلوده شدن آب رودخانه پایین دست هتل در سال 1990 آغازی برای متروک شدن این هتل رقم زد. بعلاوه علت دیگری که باعث رها شدن این هتل شد گزارش های زیادی از خودکشی در این منطقه بود. بعضی می گفتند روح این افراد هتل را تسخیر نموده است.

استحکامات دریایی مائونسل، انگلستان

استحکامات مائونسل (Maunsell Forts) که در منطقه تایمز ایستوری (Thames Estuary) انگلستان قرار گرفته است زمانی به عنوان استحکامات دریایی و نظامی عمل می نموده است. هدف اصلی این استحکامات که در جریان جنگ جهانی دوم ساخته شده است ارائه آتش ضد هوابرد بوده است. این برجها، در عمق 30 متری دریا قرار دارند که هر کدام شامل 7 ساختمان برجسته می باشد که گرداگرد برج فرماندهی را فرا گرفته اند. راه ارتباطی این برج ها با هم به وسیله آبراه ها می باشد. در حال حاضر این استحکامات متروکه رها شدند.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4835

به "متروکه هایی که به فراموشی سپرده نمی شوند (بخش سوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متروکه هایی که به فراموشی سپرده نمی شوند (بخش سوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید