طراحی نمای خانه ویلایی: قوانین میراثی باید در احیای باغ 33 هکتاری رامسر رعایت شوند

به گزارش دور زمین، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، قوانین میراثی باید در احیای باغ 33 هکتاری رامسر رعایت شوند.

طراحی نمای خانه ویلایی: قوانین میراثی باید در احیای باغ 33 هکتاری رامسر رعایت شوند

جهت دریافت خدمات طراحی نمای خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

عزت الله ضرغامی در جریان سفر یک روزه هیات دولت به مازندران به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهور در منطقه غرب مازندران در مورد تردیدها پیرامون ثبت جهانی باغ 33 هکتاری به علت سازه نیمه تمام در عرصه باغ و اهمیت ان برای مردم رامسر گفت: آنچه که مسلم است ضوابط میراثی می بایست در این باغ بطور کامل رعایت گردد، توضیحاتی از سوی مسئولین استانی در مورد این باغ ارائه شد، بر همین اساس مقرر شد سوابق باغ از سوی این وزارتخانه آنالیز گردد و به وسیله بخش کارشناسی تصمیم ها پیرامون این مساله اعلام می کنیم.

باغ 33 هکتاری شهرستان گردشگرپذیر رامسر که در سال 83 به ثبت ملی رسید، یکی از دو طرح پیشنهادی اداره کل میراث فرهنگی مازندران برای ثبت جهانی به سازمان یونسکو بود که سال 88 ارائه شد، اما کارشناسان یونسکو با مشاهده احداث سازه نیمه تمام مجتمع فرهنگی در عرصه باغ، ثبت این اثر ملی را از دستور ثبت جهانی خارج کردند و همین مساله در کنار کمبود اعتبار فرایند بهسازی این اکو باغ را متوقف کرد.

همین مساله سبب شد که عملیات اجرایی برای ساختِ مجتمع فرهنگی در داخل باغ 33 هم پس از حدود 18 سال در حد اسکلت باقی بماند و سرنوشت ثبت جهانی باغ و ساخت مجتمع در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

موانع احیای باغ و تردید ها برای ثبت جهانی باغ سبب شد که وزیر وقت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سال 98 در جلسه شورای برنامه ریزی استان پس از مذاکرات صورت گرفته با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت کند که کار ساخت مجتمع فرهنگی ادامه یابد به شرط اینکه این مجموعه به هیچ عنوان کاربری اداری نیابد و به عنوان مجموعه فرهنگی و موزه ای در داخل باغ 33 هکتاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

این مصوبه درحالی راه چاره برون رفت از این طلسم چندین ساله عنوان شد که کارشناسان میراث فرهنگی همچنان معتقد هستند که ساخت مجتمع فرهنگی در عرصه باغ 33 هکتاری مانعی برای ثبت جهانی محسوب می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4880

به "طراحی نمای خانه ویلایی: قوانین میراثی باید در احیای باغ 33 هکتاری رامسر رعایت شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی نمای خانه ویلایی: قوانین میراثی باید در احیای باغ 33 هکتاری رامسر رعایت شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید