بازدید از ده قلعه شگفت انگیز فرانسه

به گزارش دور زمین، در فرانسه هر قلعه یک کاخ نیز محسوب می‌شود اما هر کاخ الزاماً قلعه نیست. لغت فرانسوی Chateau به عمده قلعه‌ها، کاخ‌ها و سکونتگاه‌های باشکوهی که در سرتاسر این کشور پراکنده شده‌اند اشاره دارد. بسیاری از قلعه‌های زیبای فرانسه در دره سرسبز لوآر (Loire Valley) واقع شده‌اند. با این وجود در هر گوشه‌ای از این کشور می‌توانید استحکامات قرون وسطی‌ای و قلعه‌هایی افسانه‌ای بیابید. در این مقاله به معرفی ده قلعه بسیار زیبای این کشور خواهیم پرداخت. در سفر با تور فرانسه با ما همراه شوید تا شکوه و وقار این سازه‌های مستحکم را چون تجربه‌ای تکرار ناشدنی در دفتر خاطرتتان ثبت نمایید.

بازدید از ده قلعه شگفت انگیز فرانسه

بازدید از Chateau de Vitre همراه با تور فرانسه

این قلعه قرون وسطی‌ای در شهر کوچک Vitre در ناحیه بریتانی واقع شده است و در اواخر قرن یازدهم میلادی بعد از آنکه قلعه چوبی موجود در محل در اثر آتش سوزی‌های پیاپی به شدت آسیب دید ساخته شد. قلعه Vitre در طول قرن پانزدهم میلادی گسترش یافت و به موجب آن یک مجموعه دیدبانی در مجاورت درب ورودی، یک پل متحرک و یک برج باشکوه به مجموعه آن اضافه گردیدند. با این وجود این سازه در سال 1487 بی هیچ کوششی به تصاحب دشمن درآمد. در سال 1820 Vitre این قلعه را به قیمت 8500 فرانک خریداری نمود و بخش بیرونی آن را مورد بازسازی قرار داد. امروزه این سازه یک موزه کوچک و یک تالار شهری را شامل می‌شود.

بازدید از Chateau de Fougeres همراه با تور فرانسه

این سازه در مجاورت شهر Rennes در ناحیه بریتانی واقع شده است و در قرن یازدهم میلادی بر صخره‌ای محصور در میان رودخانه Nancon بنا شد. سازه چوبین اولیه در هنگامی که به تصرف هنری دوم (از انگلستان) درآمد تخریب شد. وی این قلعه ثانوی را از سنگ ساخت و در قرن سیزدهم دو برج عظیم به این مجموعه اضاقه گشتند. این قلعه که یکی از بزرگترین استحکامات قرون وسطی‌ای اروپا محسوب می‌شود، امروزه تحت مالکیت شهر Fougeres قرار دارد و به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب شناخته می‌شود. فایل‌های صوتی تهیه شده برای گردشگران تور فرانسه به همراه موسیقی و صداسازی صورت گرفته در خلق حس زندگی قرون وسطی‌ای که زمانی در محل رایج بوده است کمک خواهد کرد و آن‌ها را در میان بخش‌های مختلف این قلعه هدایت خواهند کرد.

بازدید از Chateau d'Angers همراه با تور فرانسه

این قلعه که در قرن نهم میلادی در محل یک سکونتگاه متروکه رومی ساخته شد، یکی از محبوب‌ترین قلعه‌های این کشور در میان گردشگران تور فرانسه محسوب می‌شود. Chateau d'Angers در دره لوآر در شهر Angers واقع شده است و محل فرشینه‌هایی با نقوش آخرالزمان است که وقایع بازگو شده در انجیل را با جزئیات و رنگ‌هایی خارق‌العاده به تصویر کشیده‌اند. این مجموعه زیبا در بین سال‌های 1373 و 1382 به سفارش لویی اول بافته شده‌ است. این قلعه هفده برج دیدبانی و سازه‌های سنگی سیاه رنگی که نقش بازدارنده را داشته‌اند شامل شده است. با این وجود این بنا خود به تنهایی شگفت انگیز است. تورهای راهنمای Chateau d'Angers رایگانند و فایل‌های صوتی خود گردان با صرف هزینه‌ای اندک در اختیار گردشگران تور فرانسه قرار خواهند گرفت.

بازدید از Chateau Gaillard همراه با تور فرانسه

این قلعه بر فراز تپه‌ای مشرف به رود سن و شهر Les Andelys ساخته شده است و یکی از زیباترین دیدنی‌های بخش شمالی نرماندی محسوب می‌شود. شاه ریچارد شیر دل قلعه Gaillard در بین سال‌های 1196 و 1198 احداث نمود. اما علی‌رغم متحدالمرکز بودن استحکامات این مجموعه و محل‌های تعبیه شده جهت پرتاب تیر و آتش‌های مرگبار، درست شش سال پس از ساختش به اشغال فیلیپ دوم درآمد. این قلعه بارها به تصرف انگلستان و فرانسه درآمد و سرانجام در سال 1599 دستور تخریبش توسط هنری چهارم صادر شد. با این وجود دیوارهای قطور آن در مقابل تخریب مقاومت کردند و این دژ به عنوان یک جاذبه مسحور کننده به حیات خود ادامه داد. بازدید از عمده بخش‌های بازمانده این قلعه در تمام طول سال امکان پذیر است. گردشگران تور فرانسه می‌توانند از ماه مارس تا ماه نوامبر از بخش‌های داخلی این بنا که زمانی اقامتگاهی سلطنتی به شمار می‌آمد دیدن نمایند.

بازدید از Chateau du Haut Koenigsbourg همراه با تور فرانسه

قلعه Haut Koenigsbourg در موقعیت استراتژیکی تپه‌ای مرتفع مشرف به دشت‌ Alsatian (واقع در میان کوه‌های Vosges) قرار گرفته است. این قلعه از قرون وسطی تا زمان جنگ‌های سی‌ساله به طور پیاپی تحت تصرف قدرت‌های مختلف بوده است و سرانجام پس از 52 روز محاصره، توسط ارتش‌ سوئد سوزانده و غارت شد. پس از آن این قلعه برای مدت چند صد سال بلااستفاده باقی ماند و در میان درختان جنگلی پنهان گشت. در سال 1899 این بنا به شاه ویلهلم دوم تقدیم شد و به بدان صورتی که پیش از شروع جنگ‌های سی‌ساله بود مورد بازسازی قرار گرفت. زمانی که  این قلعه پس از جنگ جهانی اول توسط فرانسه مصادره شد، نیشخند زدن به آن بواسطه ارتباطش با شاه عملی عادی و رایج محسوب می‌شد، اما امروزه یکی از محبوب‌ترین قلعه‌های این کشور به شمار می‌آید و سالانه بیش از 500000 گردشگر تور اروپا را به سوی خود فرا می‌خواند.

بازدید از Chateau de Vincennes همراه با تور فرانسه

این قلعه در حومه شهر پاریس (Vincennes) واقع شده است و ابتدا به عنوان اقامتگاه شکاری لویی هفتم مورد استفاده بوده است. در طول قرن چهاردهم نفوذ ناپذیری این سازه با افزودن یک باروی مستحکم به مجموعه‌اش بهبود یافت. در طول قرن پانزدهم نیز دیوار خارجی مستطیلی شکلی به آن اضافه شد. یک خندق بزرگ و دو پل متحرک نیز در حفظ امنیت این قلعه موثر بوده‌اند و به همین جهت این محل تا در اواسط سال‌های 1600 میلادی به عنوان اقامتگاهی سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1860 ناپلئون سوم این قلعه و پارک Bois de Vincennes را جهت استفاده به عنوان پارکی عمومی به پاریس تقدیم کرد. امروزه بازدید از Chateau de Vincennes و کلیسای سلطنتی قرن شانزدهمی آن (Sainte Chapelle de Vincennes) برای عموم گردشگران تور فرانسه آزاد است.

بازدید از Chateau de Loches همراه با تور فرانسه

این قلعه که در فاصله پانصد متری‌ از ساحل رود Indre واقع در دره لوآر (Loire Valley) ساخته شده است به واسطه دژ مرکزی وسیع مربعی شکلش و ارتباطش با خانواده‌های سلطنتی فرانسه و انگلستان مشهور شده است. Chateau de Loches در قرن یازدهم احداث شد و در طول قرن یازدهم تحت کنترل هنری دوم و شاه ریچارد شیر دل قرار داشت و بعده‌ها به اقامتگاه محوب چارلز هفتم تبدیل شد. در تالار بزرگ این قلعه بود که قدیس Joan of Arc، چارلز را به تاج گذاری در Reims متقاعد کرد. اگرچه بخش‌های قدیمی‌تر این قلعه اکنون تخریب شده‌اند، اقامتگاه‌های سلطنتی قرن شانزدهمی آن به طور کامل مورد بازسازی قرار گرفته‌اند و بازدید از آن‌ها به گردشگران تور فرانسه توصیه می‌شود.

بازدید از Chateau de Saumur همراه با تور فرانسه

این قلعه با وقار بر فراز تپه‌ای محافظت شده واقع شده است و به شهر Saumur و رودخانه‌ای که در پایش جاریست اشراف دارد و به عنوان یکی از زیباترین قلعه‌های واقع در طول طولانی‌ترین رودخانه فرانسه (Loire) شناس شده است. Chateau de Saumur با برج‌های هشت وجهی و پنجره‌های جرز بندی شده‌اش گویی از میان داستان‌های جن و پری سربرآورده است و آن را به مقصدی ایده‌آل در میان خانواده‌ها تبدیل کرده است. این بنا که در اصل به عنوان دژی در قرن دهم احداث شده بود، پس از آنکه در قرن دوازدهم توسط هنری دوم مورد بازسازی قرار گرفت، به فرم زیبا و شگفت انگیز امروزی درآمد. این قلعه که امروز به شهر Saumur تعلق دارد، چندین موزه مناسب برای خانواده‌ از جمله Musee de la Figurine Jouet که مجموعه‌ای از اسباب‌بازی‌ها و مجسمه‌های قدیمی را در معرض نمایش قرار داده است شامل گردیده.

بازدید از کاخ پاپ (Palais des Papes) همراه با تور فرانسه

این بنا در Avignon (جنوب فرانسه) واقع شده است و به عنوان یکی از مهمترین سازه‌های قرون وسطی‌ای اروپا شناخته می‌شود. ساخت صومعه‌ای در آن از حدود سال 1252 آغاز گشت و در سال 1309 زمانی که رومیان به جهت انتخاب پاپ کلمنت پنجم شورش کردند، به اقامتگاهی برای پاپ تبدیل شد. این کاخ در طول قرن چهاردهم به عنوان مرکز مسیحیت غرب به حیات خود ادامه داد. امروزه Palais des Papes به عنوان بزرگترین سازه نظامی سبک گوتیک اروپا و یکی از برترین جاذبه‌های فرانسه، سالانه در حدود 650000  گردشگر را به سوی خود فرامی‌خواند. علاوه بر این گردشگران تور فرانسه می‌توانند در این محل از نقاشی‌های دیواری قرن چهاردهمی Matteo Giovannetti و سالن‌های مخفی شده در میان دیوارهای ضخیم این کاخ که قطری در حدود سه متر دارند بازدید نمایند.

بازدید از شهر کارکاسون (Cite de Carcassonne) همراه با تور فرانسه

شاید بیشتر بتوان آن را یک دژ شهر نامید تا یک قلعه. کارکاسون یکی از قدیمی‌ترین و تأثیر گذارترین استحکامات فرانسه به شمار می‌آید. این مجموعه بواسطه موقعیت خاصش که در مسیر راه‌های تاریخی بخش جنوبی این کشور واقع شده است، بیش از 5000 سال مسکون بوده است. بخش‌هایی از دیوار این دژ به دوران شکوه و قدرت امپراطوری روم باستان و زمانی که ویزیگوت‌ها آن را در قرن پنجم اشغال نمودند باز می‌گردد. فرمانروایانی که یکی پس از دیگری در این قلعه سکنی می‌گزیدند پیوسته بر نفوذ ناپذیری این بنا می‌افزودند و این روند تا قرن هفده میلادی زمانی که این مجموعه رو به خرابی نهاد همچنان ادامه داشت. پروژه بازسازی که در قرن نوزدهم میلادی صورت پذیرفت، کارکاسون را به یک مقصد محبوب در میان گردشگران تور اروپا بدل نمود. تورهای راهنمای واقع در محل بازدیدکنندگان را به داخلی‌ترین تالارهای این سازه هدایت خواهند کرد.

انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3591

به "بازدید از ده قلعه شگفت انگیز فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از ده قلعه شگفت انگیز فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید