قطار تهران &ndash استانبول راه اندازی می شود ، قطار گردشگری ایران &ndash ترکیه هم در دستور کار قرار گرفت

به گزارش دور زمین، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی خط ریلی تهران - استانبول در آینده ای نه چندان دور خبر داد و گفت: مذاکرات در حال انجام است و با توجه به استقبال دو کشور به نتیجه و اتمام رسیدن این پروژه به این بستگی دارد که مجری طرح، اعتبارات و جوانب مختلف آن را نهایی کند.

قطار تهران &ndash استانبول راه اندازی می شود ، قطار گردشگری ایران &ndash ترکیه هم در دستور کار قرار گرفت

چمدان: پس از چند سال وقفه بالاخره در دو ماه گذشته قطارهای تهران - وان و تهران - آنکارا راه اندازی شدند و مسافران این جهت، سفری ریلی را تجربه کردند. به گفته مسئولان راه آهن هر دو قطار نیز از سوی ایرانی ها با استقبال نسبتا مناسبی روبرو شده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن در زمان اعلام راه اندازی قطار تهران - وان و تهران - آنکارا از احتمال راه اندازی تور ریلی گردشگری ترکیه و همچنین قطار تهران - استانبول خبر داده بود اما از جزئیات آن چیزی اعلام نکرده بود.

سعید رسولی پس از چند ماه با بیان اینکه راه اندازی قطار تهران - وان و تهران - آنکارا با استقبال خوبی روبرو شده است گفت: برای راه اندازی خط ریلی تهران - استانبول نیز در حال مذاکره هستیم و از قبل و سال های دور نیز تقاضا برای آن وجود داشته است. بنابراین طرح این موضوع را انجام داده و همکاران من در حوزه مسافری با راه آهن ترکیه در حال گفت وگو، مذاکره و رایزنی هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مهم ترین مساله ای که وجود دارد این است که شرکتی که می خواهد این کار را انجام دهد، باید نیازسنجی کند گفت: این شرکت باید ببیند که تا چه حد ظرفیت جا به جایی مسافر در این خط ریلی وجود دارد و چقدر از آن استقبال خواهد شد؟ و اساسا مسافر در این جهت وجود دارد که ارزش سرمایه گذاری هنگفت این چنینی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی های اجرا شده استقبال خوبی از قطار تهران استانبول خواهد شد و صرفه اقتصادی خوبی برای سرمایه گذار آن وجود خواهد داشت، گفت: در ارتباط با ترکیه توسعه قطارهای گردشگری را نیز در پروتکل به امضاء رسیده توسط طرفین گنجانده ایم و همکاران ما در حال کار کارشناسی روی آن هستند.

رسولی به وزارت گردشگری از ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: راه آهن این کشور علاقه مندی خود را نشان داده و امیدواریم تا این گونه سیرها بین دو کشور رونق بگیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بازه زمانی درنظر گرفته شده برای احداث و راه اندازی قطار تهران - استانبول چقدر است و آینده آن را چگونه می بینید؟ به ایسنا گفت: قطعا توسعه خطوط ریلی بین ایران و ترکیه و حتی کشورهای مختلف دیگر آینده خوبی دارد اما نمی توان از هم اکنون برای راه اندازی و بهره برداری از قطار تهران - استانبول زمانی را مشخص کرد و باید منتظر شروع عملیات اجرایی آن باشیم.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1961

به "قطار تهران &ndash استانبول راه اندازی می شود ، قطار گردشگری ایران &ndash ترکیه هم در دستور کار قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار تهران &ndash استانبول راه اندازی می شود ، قطار گردشگری ایران &ndash ترکیه هم در دستور کار قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید