مزایا و معایب قطارهای پر سرعت چین

به گزارش دور زمین، زمان کوتاه سفر، قیمت مناسب و راحتی و آسودگی در سفر باعث شده استفاده از قطارهای پر سرعت در چین طرفداران فوق‌العاده زیادی داشته باشد. در این مطلب شما را بیشتر با آینده حمل و نقل در چین (و امیدوارانه در تمام دنیا) آشنا می‌کنیم.

مزایا و معایب قطارهای پر سرعت چین

6 دلیل برای سفر با قطار سریع‌السیر در تور چین (مزایای قطارهای پر سرعت چین)

قطارهای Bullet چین سرعت بسیار بالایی دارند

سرعت حرکت قطارهای پر سرعت چین بین 200 تا 350 کیلومتر در ساعت است. قطارهای نوع G چین (سریع‌ترین قطارها)، نسبت به قطارهای معمولی زمان سفر در چین را نصف و یا حتی کمتر می‌کنند. برای مثال، قطار G3 از پکن به شانگهای تنها طی 4 ساعت و 48 دقیقه این مسیر را طی می‌کند، قطار D321 این مسیر را در 11 ساعت و 49 دقیقه طی می‌کند و سفر با قطارهای معمولی در این مسیر بیشتر از 15 ساعت زمان می‌برد.

قطارهای پر سرعت چین انعطاف‌پذیر هستند

در طول روز تعداد زیادی قطار پر سرعت در مسیرهای حرکت خود بین شهرهای چین در دسترس هستند (مخصوصا در مسیرهای بین شهرهای پر طرفدار برای مسافران تور چین). بنابراین شما می‌توانید قطار مورد نظرتان را متناسب با برنامه زمانی خود انتخاب کرده و با خیال راحت در چین سفر کنید. اگر لازم باشید می‌توانید به راحتی قطارها را کنسل کنید یا زمان‌های دیگری را انتخاب کنید.

قطارهای پر سرعت چین تاخیرهای زمانی خیلی کمی دارند

بر خلاف تاخیرهای زیاد هواپیماها و قطارهای معمولی، قطارهای پر سرعت چین بالاترین رتبه را در وقت‌شناسی دارند. این نوع قطارها در چین نسبت به بقیه، کمتر تحت تاثیر شرایط جوی یا کنترل ترافیک هستند. این قطارها در چین همچنین اگر با یک قطار معمولی بر روی یک خط قرار گیرند در اولویت حرکت خواهند بود.

قطارهای پر سرعت چین راحت هستند

امکانات مدرن و جدید قطارهای پر سرعت چین، سفر شما در تور چین را بسیار راحت می‌کنند. شما تقریبا همان امکاناتی که یک هواپیما دارد را در اختیار دارید و علاوه بر آن می‌توانید در قطار راه بروید. شما همچنین می‌توانید در قطارهای پر سرعت چین به راحتی به اینترنت دسترسی داشته باشید، بدون این که مانند هواپیما نگران اختلال سیگنال‌ها باشید.

ایستگاه‌های قطارهای پر سرعت چین به هتل‌تان نزدیک هستند

ایستگاه‌های قطار در چین معمولا نسبت به فرودگاه‌های چین به مرکز شهر و در نتیجه هتل شما نزدیک‌تر هستند. همچنین سیستم حمل و نقل عمومی چین، دسترسی به ایستگاه‌های قطار را بسیار راحت کرده است.

با قطارهای پر سرعت چین، در طول سفر مناظر بهتری را خواهید دید

در سفر با قطار در چین می‌توانید از تماشای منظره‌های زیبای این کشور لذت ببرید، در حالی که در هواپیما این امکان وجود ندارد. به جای تماشای ابرها و آسمان به مدت دو ساعت در هواپیما، مطمئن باشید دو ساعت زمان بیشتری را در قطارهای پر سرعت چین صرف کردن و دیدن مناظر خارق‌العاده چین شامل کوهستان‌ها، رودخانه‌ها و مزارع برنج ارزشش را دارد. مناظری که از قطارهای پر سرعت چین قابل دیدن هستند در هر فصل از سال متفاوت هستند و در هر خط آهن چین با هم فرق دارند.

اگر قرار باشد سفر شما با قطار پر سرعت در چین حدود 4 ساعت طول بکشد، انتخاب قطار برای سفر در مدت تور چین انتخابی ایده‌آل است. ممکن است بیشتر از 2 تا 3 ساعت بیشتر از هواپیما زمان ببرد ولی توجه داشته باشید که یکی از دلایلی که در ابتدا به تور چین آمده‌اید بیشتر از پیش محقق می‌شود: این که چیزهای متفاوت را تجربه کنید و بیشتر ببینید.

4 چیزی که باید قبل از سوار شدن به قطارهای پر سرعت چین بدانید

قطارهای پر سرعت چین مزایای فوق‌العاده زیادی دارند و تجربه سفر با آن‌ها در مدت تور چین یکی از بهترین تجربه‌ها برای شما خواهد بود. چند چیز است که بهتر است در مورد قطارهای پر سرعت چین بدانید این‌ها هستند؛ نکاتی خیلی جزئی که در مقابل مزایای زیاد آن‌ها، آنچنان به چشم نمی‌آیند.

بعضی از صندلی‌های قطارهای پر سرعت چین برای بعضی از مسافران ممکن است کوچک باشند

اگر بدن بزرگی دارید توصیه می‌کنیم صندلی‌های درجه یک یا بالاتر را تهیه کنید. صندلی‌های درجه دو در قطارهای پر سرعت چین، 43 سانتیمتر عرض دارند و ممکن است برای بعضی افراد برای راحت نشستن کمی کوچک باشند. کلاس تجاری در قطارهای پر سرعت چین، راحت‌ترین نوع صندلی‌ها را دارند ولی قیمت‌های این نوع صندلی‌ها گاهی از قیمت پروازها نیز بیشتر است.

قطارهای پر سرعت چین تخفیف ندارند

قیمت قطارهای پر سرعت چین ثابت هستند و تخفیف مانند آن چه که برای برخی پروازها رایج است وجود ندارد. اما قیمت صندلی‌های درجه دو و درجه یک قطارهای پر سرعت چین، معمولا ارزان‌تر از قیمت پروازها در آن مسیرها هستند.

در قطارهای پر سرعت چین، مهمانداران انگلیسی صحبت نمی‌کنند

مانند هواپیماها، در قطارهای پر سرعت چین نیز مهماندار وجود دارد. مهمانداران معمولا انگلیسی صحبت نمی‌کنند، بنابراین کمی سخت است وقتی می‌خواهید یک غذا سفارش دهید و یا یک خوراکی در قطار بخرید.

در بعضی مسیرهای قطارهای پر سرعت چین تعداد زیادی ایستگاه وجود دارد

سوار شدن به هواپیما معمولا فقط دو نقطه توقف دارد: محلی که سوار هواپیما می‌شوید و مقصد پروازتان. در بعضی از مسیرهای قطارهای پر سرعت چین ایستگاه‌های زیادی وجود دارد و احتمال جزئی برای پیاده شدن در ایستگاه اشتباهی وجود دارد. البته این موضوع به هیچ عنوان جای نگرانی ندارد. در مقالات در چین چگونه قطار سوار شویم شما را قدم به قدم با نحوه مسافرت با قطار در چین آشنا کرده‌ایم. می‌توانید با خواندن آن مطالب و دیگر مطالبی که در مورد قطار در چین در ما منتشر می‌کنیم سفری بی دغدغه با قطار در مدت تور چین خود داشته باشید.

آینده قطارهای پر سرعت چین

قطارهای پر سرعت چین هم اکنون بین شهرهای شرقی و جنوبی چین به طور مداوم در حال فعالیت و حرکت هستند. خطوط ریلی قطارهای پر سرعت در غرب چین نیز در حال ساخت و گسترش هستند. وقتی خطوط راه‌آهن غرب چین ساخته شوند، مسافران تور چین می‌توانند در کنار لذت بردن از مناظر شهرهایی مانند پکن، شانگهای و شیان از بخش‌های غربی چین مانند تبت و یوننان (Yunnan) نیز لذت ببرند.

اینترنت بی‌سیم رایگان هم اکنون به طور آزمایشی در بعضی قطارهای پر سرعت چین در دسترس است. به این صورت استفاده از اینترنت و انجام کارهایتان در طول سفر در چین بسیار راحت‌تر می‌شود.

انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2802

به "مزایا و معایب قطارهای پر سرعت چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایا و معایب قطارهای پر سرعت چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید