قصر کریستالی مادرید اسپانیا

به گزارش دور زمین، قصر کریستالی (Palacio de Cristal) در مادرید اسپانیا قرار دارد. این سازه شیشه‌ای حیرت‌آور، در سال 1887 و برای نمایش گیاهان و جانوران غیر بومی ساخته شد. در سال 2006 هنرمند کره‌ای Kimsooja، کل قصر کریستالی را به یک اثر هنری تبدیل کرد. او کاری کرد که بازدیدکنندگان حس می‌کردند در یک داستان پریان قدم گذاشته‌اند.

قصر کریستالی مادرید اسپانیا

کیم سوجا در کف قصر آیینه کار گذاشت و پنجره‌ها را با روکش‌های نیمه شفاف پوشاند. کار او باعث شکست نور شد و در نتیجه اتاق‌ها با رنگین‌کمان پر شدند و فضایی سورئال به وجود آمد. در زمان نمایش این اثر هنری، صدای نفس‌های هنرمند نیز شنیده می‌شد. صداهایی که به گفته خود او، فضایی خالی را با المان‌های آسمانی پر می‌کردند.

قصر کریستالی مادرید در حال حاضر برای نمایش آثار هنری استفاده می‌شود. اثر زیبای کیم سوجا دیگر در این قصر وجود ندارد، ولی با این حال همچنان می‌توانید در بازدیدتان از این قصر در تور اسپانیا انتظار دیدن آثار هنرمندانه بسیار زیبا را داشته باشید. همواره قبل از سر زدن به این قصر، از نمایشگاه‌های جدیدی که در این محل برگزار می‌شوند اطلاعات کسب کنید. قصر کریستالی در پارک Retiro نزدیک موزه Del Prado قرار دارد.

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2893

به "قصر کریستالی مادرید اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصر کریستالی مادرید اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید