کیمیا علیزاده به ایران رسید

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، همشهری نوشت: کیمیا علیزاده؛ رودررویی این دو شاید خاص ترین مبارزه بازی های المپیک توکیو برای ایرانی ها باشد. ناهید کیانی در مسابقات گزینشی اردن برای تکواندوی ایران سهمیه گرفت. کیمیا علیزاده هم که نخستین مدال المپیکی تاریخ ورزش ایران به نام او ثبت شده است، با سهمیه پناهندگان کمیته بین المللی المپیک، به توکیو می رود.

کیمیا علیزاده به ایران رسید

ناهید که تکواندوکار وزن 49- کیلوگرم است، در المپیک در وزن 57- کیلوگرم مبارزه می نماید. بعد از اینکه حضور علیزاده در المپیک قطعی شد، پیش بینی شد که آن ها با هم روبه رو شوند؛ IOC در وزن ناهید به او سهمیه داده است. اما اتفاق مهم این است که آن ها در همان دور اول با هم مبارزه می نمایند.

فدراسیون دنیای تکواندو دیروز رنکینگ تازه را اعلام نمود. در این رنکینگ ناهید در رنک 17 وزن 57- کیلوگرم است و کیمیا در رنک 16. طبق رنکینگ آن ها مبارزه اول این وزن را برگزار می نمایند. IOC و فدراسیون دنیای هنوز جدول مسابقات المپیک را نچیده اند، اما کارشناسان تکواندو در ایران با اطمینان می گویند که ملاقات آن ها در دور اول قطعی است.

به نظر می رسد فدراسیون از این اتفاق راضی نیست. یکی از افراد نزدیک به فدراسیون می گوید: جدول المپیک 16 تایی است. استاندارد جدول تکواندو 8، 16 و 32 تایی است. می گردد نفرات از این تعداد کمتر باشد، اما بیشتر از این تعداد را ندیده ایم. نمی دانیم چرا IOC در این وزن سهمیه اضافه داده است. در این وزن هم میزبان نفر دارد و هم اینکه کسی انصراف نداده است. بهتر بود در وزن هایی که نفر کم دارند، سهمیه بیشتر می دادند. با اضافه شدن کیمیا به این وزن، جدول 32 تایی درنظر گرفته می گردد. 15 نفر در دور اول استراحت می نمایند و نفر آخر که ناهید است، یک مبارزه بیشتر انجام می دهد.

کیمیا و ناهید روز سوم مرداد مسابقه دارند. از حالا نمی گردد پیش بینی کرد کیمیا برنده این ملاقات است یا ناهید، اما گفته می گردد از نظر فنی ناهید شرایط بهتری دارد. کیمیا بعد از مدال برنزی که در بازی های ریودوژانیرو گرفت، مدتی درگیر مصدومیت و بیماری گلین باره بود. بعد از مدال برنز قهرمانی 2018 آسیا هم مسابقه جدی نداشته است. سال جاری کیمیا با تیم پناهندگان در مسابقات قهرمانی اروپا حاضر شد تا سهمیه المپیک بگیرد، اما نتیجه نگرفت. کسانی که مسابقات او را دیده اند، می گویند آماده نیست. در مقابل گفته می گردد ناهید در اوج آمادگی است.

اما چرا در رنکینگ شرایط کیمیا بهتر است؟ ناهید در وزن 49- کیلوگرم مبارزه می نماید و به خاطر حضور در المپیک تغییر وزن داده است به همین علت در وزن تازه، نفر آخر المپیکی هاست. با این حال، کیمیا فزونی دیگری نسبت به ناهید دارد. ناهید مدال برنز قهرمانی نوجوانان دنیا و مدال طلای بازی های کشور های اسلامی را دارد. اما کیمیا، برنز المپیک ریو، برنز قهرمانی دنیا 2015 و نقره قهرمانی دنیا 2017، برنز قهرمانی آسیا 2018، طلای جام عظیم دنیای 2015، طلای بازی های المپیک جوانان 2014 و مدال طلای قهرمانی نوجوانان دنیا 2014. این تفاوت مدال ها تجربه بالای کیمیا در مقابل ناهید را نشان می دهد. کیمیا و ناهید هر کدام برنده مبارزه اول باشند، کار سختی در دور دوم دارند. حریف بعدی آن ها جید لوئیس جونز بریتانیایی است. او 2 مدال طلای المپیک لندن و ریودوژانیرو را دارد و برای طلای سوم به توکیو می آید.

منبع: فرارو
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4467

به "کیمیا علیزاده به ایران رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیمیا علیزاده به ایران رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید