فستیوال های گوانجو: فستیوال نیلوفر آبی گوانجو و فستیوال بادبادک بازی گوانجو

به گزارش دور زمین، کم پیش می‌آید که در چین باشید و زمان حضورتان در این کشور با یک فستیوال مصادف نباشد. گوانجو نیز از این قاعده مستثنی نیست و فستیوال‌های زیادی در آن برگزار می‌شود. در این مطلب دو تا از زیباترین و پر هیجان‌ترین فستیوال‌های گوانجو را بررسی می‌کنیم.

فستیوال های گوانجو: فستیوال نیلوفر آبی گوانجو و فستیوال بادبادک بازی گوانجو

فستیوال نیلوفر آبی گوانجو

توریست‌های تور گوانجو که به دنبال تجربه طبیعت زیبای چین در مدت سفرشان هستند، فستیوال نیلوفر آبی گوانجو را نباید از دست بدهند. این فستیوال از ژوئن تا آگوست و در تپه گل نیلوفر آبی (Lotus Blossom Hill) برگزار می‌شود.

فستیوال نیلوفر آبی گوانجو هر سال توجهات زیادی را به خود جلب می‌کند. در حال حاضر حدود 300 هزار توریست از این پارک گوانجو دیدن می‌کنند و از تماشای هزاران نیلوفر آبی که در حال شکوفه دادن هستند لذب می‌برند. منطقه Fanyu گوانجو، با داشتن تعداد زیادی آب‌راه، حوضچه و دریاچه، مکانی ایده‌آل برای این رویداد تماشایی است. برگزارکنندگان این فستیوال گل‌های نیلوفر آبی را ماه‌ها قبل از فستیوال آماده می‌کنند. در فستیوال نیلوفر آبی گوانجو، بیشتر از 280 نوع مختلف نیلوفر با مجموع حدودا 15 هزار گل به نمایش گذاشته می‌شوند.

پارک Lotus Blossom Hill محدوده‌ای نزدیک به 2.5 کیلومتر مربع را در نزدیکی مدخل رودخانه مروارید پوشش داده است. این مکان در گذشته یک معدن ماسه سنگ بوده است و قدمت آن به سلسله Han غربی می‌رسد (206 قبل از میلاد تا 24 بعد از میلاد). پاگودای (برج چند طبقه) Lianhua در این پارک در زمان سلسله مینگ (1368 تا 1644) ساخته شده است و همچنان در جای خود باقی است. در بالای پارک یک مجسمه 41 متری از الهه رحمت قرار داده شده است. این مجسمه در سال 1994 ساخته شده و از 120 تن برنز قالب‌گیری شده است. این مجسمه سپس با آب طلا پوشیده شده و هم اکنون بزرگترین مجسمه این الهه در دنیا است.

پارک Lotus Blossom Hill در منطقه Fanyu گوانجو قرار گرفته است و حدود 20 کیلومتر از مرکز گوانجو فاصله دارد. در زمان تور گوانجو بازدید از این پارک را از دست ندهید. ورودی پارک 30 یوان برای بزرگسالان و 15 یوان برای بچه‌ها است. دقت کنید که رویدادها و جاذبه‌های داخل پارک مانند تورهای قایق سواری ممکن است شامل هزینه اضافی باشد. برای رسیدن به پارک، خط 4 متر گوانجو را سوار شوید و در ایستگاه Shiqi پیاده شوید؛ یا خط 3 مترو گوانجو را سوار شده و در ایستگاه Shiqiao پیاده شوید. از آنجا تا پارک را می‌توانید اتوبوس سوار شوید. از طریق اسکله Xidi می‌توانید از طریق آب به پارک برسید.

فستیوال بادبادک Yangjiang گوانجو

Yangjiang در گوانجو به خانه بادبادک چین مشهور است. کایت‌های این منطقه از گوانجو محبوب‌ترین‌ها در نوع خودشان در جنوب چین هستند و این فستیوال به اندازه فستیوال Weifang در شمال چین مشهور است. فستیوال پرواز بادبادک در Yangjiang گوانجو از سال 1992 تا حالا برگزار می‌شود و هر سال بیشتر از 10 هزار عاشق کایت‌بازی را از سراسر دنیا به این منطقه جذب می‌کند. کایت‌بازی در این منطقه، تاریخی 1400 ساله دارد و پرواز دادن بادبادک‌ها برای مردم محلی در زمان سلسله سونگ یک سنت بوده است. می‌گویند که حاکم Yangjiang افراد مشهور از طبقات بالایی حکومت را برای پرواز دادن کایت دعوت می‌کرد و مردم معمولی در فضای باز چادر می‌زدند تا از این منظره عالی لذت ببرند.

کایت‌هایی که در این فستیوال به پرواز در می‌آیند انواع مختلفی داشته و معمولا طرح‌های کلاسیک مانند هزارپا، عقاب، ببر، اژدها و شیر دارند. بعضی از این بادبادک‌ها 10 متر طول و بیشتر از 20 کیلو وزن دارند. قطر بعضی از آن‌ها 3 متر است و بیشتر از 10 نفر برای به پرواز در آوردن آن‌ها نیاز است. بزرگترین کایت این فستیوال کایتی به شکل هزارپا است که 30 متر طول دارد.

این فستیوال مردمی در گوانجو، نه تنها بازدیدکنندگانی از خود چین را جذب می‌کند بلکه توریست‌هایی از کشورهای آمریکا، ژاپن، ایتالیا، هند، تایلند، فرانسه، آلمان، بنگلادش، لوکزامبورگ و کره جنوبی در آن شرکت می‌کنند. در زمان فستیوال مسابقه‌های مختلفی مانند مسابقه بلندترین کایت، بزرگترین کایت، بالاترین ارتفاع و مسابقه‌های انفرادی و گروهی برگزار می‌شود.

انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3662

به "فستیوال های گوانجو: فستیوال نیلوفر آبی گوانجو و فستیوال بادبادک بازی گوانجو" امتیاز دهید

1 کاربر به "فستیوال های گوانجو: فستیوال نیلوفر آبی گوانجو و فستیوال بادبادک بازی گوانجو" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال های گوانجو: فستیوال نیلوفر آبی گوانجو و فستیوال بادبادک بازی گوانجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید