فستیوال نیمه پاییز در گوانجو

به گزارش دور زمین، مهمترین کارهایی که در زمان فستیوال نیمه پاییز در گوانجو انجام می‌شوند، شامل آویزان کردن فانوس، خوردن حلزون‌های رودخانه، دعا در مقابل ماه و شنا در زیر نور ماه هستند.

فستیوال نیمه پاییز در گوانجو

 رسوم فستیوال نیمه پاییز در گوانجو: آویزان کردن فانوس

تمام خانواده‌ها در گوانجو وقتی فستیوال نیمه پاییز نزدیک می‌شود، با نوارهای درخت بامبو فانوس می‌سازند. این فانوس‌ها به شکل‌های مختلفی مانند حیوانات، میوه‌ها وحشرات ساخته می‌شوند. شب هنگام درون فانوس‌ها شمع روشن می‌شود و فانوس‌های کوچکتر هم به فانوس اصلی بسته می‌شوند. نخ‌های فانوس‌ها سپس به یک چوب بامبو وصل شده و در جلوی خانه قرار داده شده یا از یک درخت آویزان می‌شوند. مردم در گوانجو اعتقاد دارند که این کار برای خانواده بخت خوب می‌آورد. گفته می‌شود بلندی فانوس‌ها، سطح خوشبختی خانواده را مشخص می‌کند، هر چه فانوس‌ها بالاتر باشند، آن خانواده خوشبخت‌تر خواهد شد.

رسوم فستیوال نیمه پاییز در گوانجو: خوردن حلزون‌های رودخانه

حلزون‌های رودخانه، به صورت سنتی، غذایی ضروری برای شام فستیوال نیمه پاییز برای مردم گوانجو هستند. حلزون‌های رودخانه معمولا با گیاهان دارویی پخته می‌شوند تا بوی نامطبوع حلزون‌ها از بین برود. مردم گوانجو اعتقاد دارند خوردن حلزون‌ها در فستیوال نیمه پاییز باعث می‌شود قدرت چشم‌ها تقویت شود.

رسوم فستیوال نیمه پاییز در گوانجو: دعا در برابر ماه

در مناطق Chaozhou و Shantou در استان Guangdong، زنان و بچه‌ها در شب‌های فستیوال نیمه پاییز، ماه را پرستش می‌کنند. وقتی شب فرا می‌رسد آن‌ها جلوی میزی که میوه‌های تازه برای پیشکش روی آن قرار داده شده، چوب‌های طلسم را روشن می‌کنند. آرزوهای خوب برای ماه زمزمه می‌شود و دعا می‌شود، به امید این که ماه بهترین بخت را برای آن‌ها فراهم کند.

رسوم فستیوال نیمه پاییز در گوانجو: استحمام در زیر نور ماه

در زمان‌های قدیم، زنان در Dongguan باور داشتند که ماه، یک پیدا کننده یار است. مردان و زنان جوان در خانواده‌ها که عشقشان را پیدا نکرده بودند، بخور خوشبو در زیر نور ماه روشن می‌کردند و از ماه درخواست می‌کردند که عشق زندگیشان را به آن‌ها برساند. افسانه‌ها می‌گویند که اگر زنان به طور کامل در زمان فستیوال نیمه پاییز، زیر نور ماه حمام کنند ممکن است حامله شوند. در بعضی مناطق در زمان فستیوال نیمه پاییز، زمانی که نور ماه آسمان را روشن می‌کند، بعضی زنان که برای مدت طولانی ازدواج کرده بودند و بچه‌دار نمی‌شدند بیرون می‌رفتند و در زیر نور ماه حمام می‌کردند، به امید این که بچه‌های دوست‌داشتنی حامله شوند.

مکان‌هایی در گوانجو که می‌توانید فستیوال نیمه پاییز را جشن بگیرید

پاییز در گوانجو فصل طلایی است، آب و هوایی آفتابی و گرم و آسمان صاف برای لذت بردن از نور ماه در هنگام غروب عالی است. این فستیوال در گوانجو یک فستیوال خانوادگی است و معمولا بسیاری از فعالیت‌ها اختصاصا برای این فستیوال در گوانجو در نظر گرفته شده‌اند. در غروب فستیوال نیمه پاییز، خانواده‌ها تا دیر وقت بیرون مانده و در کنار هم جمع می‌شوند، کیک ماه می‌خورند و به ماه خیره می‌شوند. اگر می‌خواهید در این جشن زیبای گوانجو سهیم شوید، چند تا از دوستان خود را دعوت کنید، یکی از این محل‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم را انتخاب کرده و بنشینید و ماه را تماشا کنید.

کروز در مسیر رودخانه مروارید گوانجو

رودخانه مروارید سومین رودخانه بلند چین، بعد از رودخانه یانگتسه و رودخانه زرد است. این رودخانه در مسیر خود از گوانجو رد می‌شود و بسیاری از جاذبه‌های مشهور گوانجو در امتداد این رودخانه قرار گرفته‌اند. در هنگام غروب، دو طرف ساحل رودخانه نور افشانی شده و همراه با نور ماه در آسمان جلوه‌ای ویژه پیدا می‌کنند. قایق‌ها که پر شده‌اند از مسافران مشتاق، از غرب به شرق رودخانه حرکت کرده و موسیقی آرام و شاد پخش می‌کنند. کیک ماه و چای روی کشتی‌ها سرو می‌شود.

رستوران Rose Garden گوانجو

این نوشیدنی‌فروشی در جزیره Shamian و در مجاورت هتل قوی سفید قرار گرفته است. این مکان محیطی دلپذیر برای مسافران گوانجو فراهم می‌کند و با درختان سبز کنار رودخانه احاطه شده است. ساختمان‌های تاریخی فرانسوی و اروپایی نزدیک این بار، حسی خاص و عالی را انتقال می‌دهند. جزیره Shamian در دهه 1920 مستعمره فرانسه و بریتانیا بوده است. بار Rose Garden غذاهای غربی عالی سرو می‌کند. منظره شب‌های رودخانه مروارید که از داخل بار قابل مشاهده است یکی از بهترین تجربه‌ها در گوانجو است.

  • آدرس: چین، گوانجو، منطقه Yuexiu، جزیره Ersha، شماره 7 جاده Datong

رستوران Linjiang Tiantai در هتل قوی سفید گوانجو

جشن گرفتن فستیوال نیمه پاییز در گوانجو در فضایی که با موسیقی سنتی چین همراه شده است، این تجربه را برای شما به یاد ماندنی می‌کند. مرسوم است که در این فستیوال موسیقی سنتی چین که با آلات موسیقی سنتی چین نواخته می‌شوند گوش داده شود. این موسیقی در Tiantai اجرا می‌شود. به علاوه Tiantai، مکانی عالی برای دیدن رودخانه مروارید است.

Yuntai Garden، کوهستان ابرهای سفید گوانجو

باغ Yuntai در ورودی کوهستان ابرهای سفید قرار گرفته است. این باغ در خدمت کسانی است که به دنبال آرامش هستند. بیش از 200 نوع گل در این باغ کاشته شده‌اند. تماشای ماه در کنار این گل‌های زیبا تجربه‌ای خارق‌العاده است.

رستوران غربی Alex France گوانجو

این رستوران در طبقه آخر (بیست و سوم) هتل رودخانه مروارید قرار گرفته است. این رستوران شکلی گرد داشته و با سبک فرانسوی دکور شده است. منظره این رستوران رو به رودخانه مروارید و جزیره Ersha است. تخصص این رستوران غذاهای فرانسوی است.

پارک Yuexiu و پارک فرهنگی گوانجو

برای فستیوال نیمه پاییز در گوانجو، مراسم فرهنگی متعددی در این دو پارک برگزار می‌شود. معمول‌ترین جشن که در چند سال گذشته برگزار می‌شود نمایش فانوس‌ها است. پارک در شب فستیوال تا نیمه شب باز می‌ماند.

انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2993

به "فستیوال نیمه پاییز در گوانجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال نیمه پاییز در گوانجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید