تور فرانسه ارزان: فرهنگ کافه نشینی در پاریس از چه زمانی آغاز شد؟

به گزارش دور زمین، کافه های پاریس

هر سال با فرا رسیدن بهار، پاریس رنگ و بویی دیگر پیدا می نماید. با گرم شدن هوا کافه پاریسی جایگاه ها را در پیاده رو می چینند و به این ترتیب یکی از مشهورترین صحنه های زندگی پاریسی به وجود می آید. کافه های پاریس دهه هاست که از معروفیتی جهانی برخوردارند و برخی از نویسندگان مشهور فرانسوی رمان های معروفشان را در این کافه ها نوشته اند. به همین علت نشستن در این کافه ها به یکی از جاذبه های گردشگری پاریس تبدیل شده است و جهانگرد ها کلی پول پرداخت می نمایند تا یک فنجان قهوه هم که شده در این کافه ها بخورند. اما فرهنگ کافه نشینی از چه زمانی شروع شد و چطور به این معروفیت و محبوبیت رسید؟ در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به کافه های پاریسی بزنیم.

تور فرانسه ارزان: فرهنگ کافه نشینی در پاریس از چه زمانی آغاز شد؟

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

کافه های پاریس

هر سال با فرا رسیدن بهار، پاریس رنگ و بویی دیگر پیدا می نماید. با گرم شدن هوا کافه پاریسی جایگاه ها را در پیاده رو می چینند و به این ترتیب یکی از مشهورترین صحنه های زندگی پاریسی به وجود می آید. کافه های پاریسی دهه هاست که از معروفیتی جهانی برخوردارند و بعضی از نویسندگان مشهور فرانسوی رمان های معروفشان را در این کافه ها نوشته اند. به همین علت نشستن در این کافه ها به یکی از جاذبه های گردشگری پاریس تبدیل شده است و گردشگر ها کلی پول پرداخت می نمایند تا یک فنجان قهوه هم که شده در این کافه ها بخورند. اما فرهنگ کافه نشینی از چه زمانی شروع شد و چطور به این معروفیت و محبوبیت رسید؟ در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به کافه های پاریسی بزنیم.

فلسفه وجود کافه ها

کافه های پاریس قرن هاست که محل تبادل افکار، نظرات و ایده ها هستند و پرشورترین بحث های سیاسی و مشهورترین جلسات هنری در این کافه ها برگزار شده است. نویسندگانی مثل ولتر و ژان ژاک روسو در زمانی که ممنوع الکار بودند اندیشه هایشان را در این کافه ها با مردم در میان می گذاشتند. در گذشته بسیاری از کافه های مشهور فقط به افراد برگزیده جامعه اجازه ورود می دادند و مردم عادی حق ورود به این کافه ها را نداشتند. با این حال، امروزه کافه های پاریس عمومی تر شده اند و محلی برای استراحت، گپ و گفت و دیدارهای اجتماعی هستند.

منوی کافه های پاریس

اگر به فرانسه و به خصوص پاریس سفر کنید با منوی جالب این کافه ها روبرو می شوید که دم در قرار گرفته است. این سبک منو شاید از همین کافه های پاریسی نشات گرفته و در کشورهای دیگر جهان هم استفاده شده باشد. منو را معمولا با گچ روی تخته سیاه می نویسند و دم در قرار می دهند تا قبل از ورود بدانید که با چه غذاهایی روبرو خواهید شد. البته مسئله ای که بسیاری از گردشگر ها در پاریس با آن روبرو می شوند منوی فرانسوی کافه هاست. فرانسوی ها به علت گذشته پربار و غنی ای که داشتند کمی به فرهنگ و زبان خود مغرور هستند و به همین علت منوها را اغلب به زبان فرانسوی می نویسند. البته کافه ها و رستوران های بیشتری از منوی دو زبانه استفاده می نمایند، اما اگر قصد سفر به پاریس را دارید پیشنهاد می کنیم چند کلمه ای فرانسوی یاد بگیرید.

کافه های مشهور و تاریخی

اگر به مکان های تاریخی علاقه مندید پیشنهاد می کنیم ببه کافه دو لا په (Café de La Paix) بروید. این کافه محل گردهمایی های سیاسی دولت فرانسه در سال 1975 بوده است. بعلاوه جورج کلمانسو، نخست وزیر وقت فرانسه هم در خاتمه جنگ جهانی اول در این کافه حضور پررنگی داشته است.

اگر اهل ادبیات و کتاب و رمان هستید و می خواهید در یکی از کافه های ادبی پاریس حضور پیدا کنید به کافه های له دو ماگو (Les Deux Magots) و کافه دو فلور (Café de Flore) بروید. این کافه های پاریس روزگاری شاهد حضور نویسندگان مشهوری مثل همینگوی، آلبر کامو، ژان پل سارتر و سیمون دو بوار بوده اند و این افراد بسیاری از ایده های انقلابی شان را در همین کافه ها پرورش داده اند.

اگر می خواهید سفری در تاریخ پاریس داشته باشید و در کافه ای با حال و هوای دهه 80 میلادی باشید به Comptoir Général بروید. در این مکان چیزی بیشتر از یک کافه ساده را مشاهده خواهید کرد و با یک سینما، یک کتابخانه، یک رستوران، هتل و کافه روبرو خواهید شد. حتی باغی زیبا هم در این مکان وجود دارد که شما را به دهه 80 میلادی و مدهای آن دوره می برد.

حقایق جالب در خصوص کافه های پاریس

کافه مشهور خیابان مون پارناس به نام لا کلوزری ده لیلاس (La Closerie des Lilas) یکی از مشهورترین کافه های پاریس است و ابتکار بسیار جالبی انجام داده است. در این کافه هر میز به نام یکی از افراد مشهوری که به این مکان می آمده اند نامگذاری شده است. اگر به این کافه مراجعه کنید با میز اسکار وایلد، پل سزان، امیل زولا، پل ورلن و بعضی از نام های مشهور دیگر روبرو خواهید شد. البته به شما بگوییم که این میزها جزء جاذبه های گردشگری پاریس هستند و برای صرف یک فنجان قهوه پشت این میزها باید هزینه بسیار بالایی بپردازید.

برترین کافه های پاریس

در سفر به پاریس اگر قصد دارید به برترین محافل پاریسی بروید و این تجربه ناب پاریسی را داشته باشید به خیابان اوبرکام (Rue Oberkampf) بروید. علاوه بر این کانال سن مارتن (Canal Saint-Martin) یا خیابان رمانتیک موفتارد (Rue Mouffetard) هم جزء خیابان هایی هستند که پر از کافه های جالب هستند. البته هریک از این مکان هایی که به شما گفتیم حال و هوای متفاوتی دارند و باید با توجه به علاقه و سلیقه تان به یکی از آن ها بروید. اما همه آن ها فضاهایی بسیار جالب و به شدت پاریسی دارند که شما را با فرهنگ کافه نشینی مردم پاریس به خوبی آشنا می نمایند.

منبع: studiosparis.wordpress.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4864

به "تور فرانسه ارزان: فرهنگ کافه نشینی در پاریس از چه زمانی آغاز شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: فرهنگ کافه نشینی در پاریس از چه زمانی آغاز شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید