غذاهای فستیوال نیمه پاییز چین

به گزارش دور زمین، فستیوال نیمه پاییز در روز پانزدهم هشتمین ماه در تقویم چینی جشن گرفته می‌شود. این زمان به صورت سنتی زمان برداشت محصول در چین بوده است. هر خانواده‌ای در چین این فستیوال را با غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه و متنوع جشن می‌گیرند. غذاهای خوشرنگ و خوشمزه این فستیوال محبوب در چین، طی قرن‌ها شکل گرفته است. محبوب‌ترین غذاها در فستیوال نیمه پاییز چین، کیک‌های ماه (Mooncake)، کدو حلوایی، حلزون رودخانه، تارو (ریشه گیاهی)، مرغابی و خرچنگ‌های چینی هستند.

غذاهای فستیوال نیمه پاییز چین

کیک ماه: خوراکی که حتما باید در مدت تور چین امتحان کنید

Mooncake محبوب‌ترین و مهم‌ترین خوراکی است که در زمان فستیوال نیمه پاییز در چین خورده می‌شود. وقتی در زمان فستیوال نیمه پاییز در تور چین بودید، می‌توانید این کیک‌های خوشمزه را در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف در تمامی مغازه‌ها و بازارهای چین پیدا کنید. Mooncake یک شیرینی سنتی چین است که از یک لایه نازک خمیر که مخلوطی شیرین و غلیظ را در بر گرفته تشکیل شده است. این کیک‌ها، قدیم‌ها در خانه پخته می‌شدند ولی مردم چین امروزه کمتر آن را در خانه درست می‌کنند. این کیک‌های خوشمزه چین به طور سنتی با خمیر دانه نیلوفر، خمیر لوبیای شیرین و زرده تخم مرغ پر می‌شوند. در سال‌های اخیر کیک‌های ماه که با بستنی و یا شکلات پر شده‌اند در چین بسیار محبوب شده‌اند.

کدو تنبل: مردم چین اعتقاد دارند سلامتی‌تان را بهبود می‌دهد

سنت خوردن کدو حلوایی در مدت فستیوال نیمه پاییز، توسط مردمی که در جنوب رودخانه یانگتسه زندگی می‌کردند اجرا می‌شد. خانواده‌های فقیر چین، در زمان‌های قدیم در زمان فستیوال نیمه پاییز، کدو حلوایی می‌خوردند چرا که نمی‌توانستند برای پخت کیک ماه هزینه کنند. این سنت تا امروز در چین پابرجا مانده است و مردم چین اعتقاد دارند که خوردن کدو حلوایی در زمان فستیوال نیمه پاییز باعث سلامتی انسان می‌شود. یک افسانه جالب در این مورد وجود دارد که می‌گوید یک زوج فقیر با دخترشان در دامنه کوهستان جنوبی زندگی می‌کردند. این زوج پیر به خاطر کمبود غذا و لباس سخت بیمار شده بودند. دخترشان یک روز وقتی در مزرعه کار می‌کرد یک طالبی بیضی شکل پیدا کرد. او این طالبی را به خانه آورد و پخت و به والدین در حال مرگش داد. به شکل عجیبی والدین مریضش بعد از خوردن طالبی سلامت خود را به دست آوردند. به این خاطر که این طالبی در کوهستان جنوبی پیدا شده بود، نام آن را طالبی جنوبی گذاشتند که نام چینی کدو حلوایی است.

حلزون رودخانه: مردم گوانجو اعتقاد دارند باعث بهبود بینایی می‌شود

به طور سنتی، حلزون‌های رودخانه جزئی جدایی‌ناپذیر از سبد غذاهای فستیوال نیمه پاییز برای مردم گوانجو هستند. حلزون‌های رودخانه به خاطر بوی بسیار نامطبوع‌شان معمولا با گیاهان دارویی پخته می‌شوند. مردم گوانجو اعتقاد دارند خوردن حلزون‌های رودخانه در زمان فستیوال نیمه پاییز باعث تقویت قوه بینایی می‌شود.

تارو (Taro): مردم چین اعتقاد دارند باعث خوش‌شانسی می‌شود

مردم چین بر این عقیده‌اند که خوردن ریشه تارو در زمان فستیوال نیمه پاییز باعث می‌شود بخت بد از بین برود و خوش‌شانسی و ثروت نصیب انسان شود. این سنت قدیمی چین، در زمان سلسله کینگ (1644 تا 1911) شروع شد.

اردک: هر نقطه از چین روش پخت مخصوص خود را دارد

مردم شرق چین در استان فوجیان سنتی دارند که در آن اردک با نوعی خاص از ریشه خوراکی پخته می‌شود؛ ریشه‌هایی که به طور گسترده‌ای در این منطقه از چین در زمان فستیوال نیمه پاییز کشت می‌شود. اردک با گل‌های اسمانتوس (اردک نمک سود شده و تنوری شده) یکی از واجبات در خوراکی‌های فستیوال برای مردم شرق چین در استان جیانگسو است. این غذا مشهورترین غذای Nanjing است و تاریخی 2500 ساله دارد. اردک پخته شده در این غذا رویه‌ای ترد و گوشتی نرم و خوشمزه دارد و چرب نیست. در غرب چین در استان سیچوان، مردم اردک تنوری و دودی می‌خورند. در این روش اردک آماده شده و سپس با دود ناشی از کاه شعله‌ور، پخته می‌شود. وقتی رنگ اردک قهوه‌ای شود آن را با آب‌نمک می‌پزند تا مزه بهتری بگیرد.

خرچنگ چینی: یک غذای فصلی خوشمزه در چین

خرچنگ‌های چینی سرشار از پروتئین و آمینو اسید هستند. فصل خرچنگ چینی سپتامبر و اکتبر است. بنابراین این غذا به یک غذای مخصوص در زمان فستیوال نیمه پاییز مخصوصا در شانگهای تبدیل شده است. وقتی در تور چین و تور شانگهای هستید این خرچنگ را حتما باید امتحان کنید.

انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3038

به "غذاهای فستیوال نیمه پاییز چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای فستیوال نیمه پاییز چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید