تجربه غذاهای خیابانی تایلندی

به گزارش دور زمین، مردم تایلند به خوردن غذاهای خیابانی علاقه دارند. مردم تایلند بیشتر در خیابان غذا می‌خورند. برای آشنایی با فرهنگ مردم تایلند به شما توصیه می‌کنیم در تور تایلند همراه با مردم این کشور در خیابان غذا میل نمایید.

تجربه غذاهای خیابانی تایلندی

مردم تایلند به بهداشت شخصی خود بسیار اهمیت می‌دهند و سعی می‌کنند هنگام پخت غذا بهداشت را رعایت کنند. فروشندگان بسیار آراسته تایلندی که خیلی هم سریع هستند، به شما یک غذای با کیفیت تحویل می‌دهند. شرایط جغرافیایی کشور تایلند باعث شده است که مواد غذایی لازم برای تهیه یک غذای تایلندی بسیار که مواد اولیه تازه در همه فصول یافت می‌شود. میوه‌ها، سبزیجات، گوشت و ماهی در هوای گرم تایلند زود فاسد شده و نمی‌توان آن‌ها را برای چند روز سالم نگه داشت، بنابراین باید برای پخت غذا در آب و هوای تایلند از مواد غذایی تازه استفاده نمایید. غذاهای خیابانی تایلند ممکن است از غذاهای رستوران‌های این کشور نیز بهتر باشند.

یکی از بهترین کارهایی که باید در تور تایلند انجام بدهید، چشیدن طعم غذاهای تایلندی است. غذاهای تایلندی را می‌توانید در رستوران‌های شیک و یا در خیابان‌ها میل کنید. در این مقاله شما را با انواع غذاهای تایلندی آشنا خواهیم کرد.

مردم تایلند از هر نوع قشری علاقه دارند در خیابان غذا بخورند. فروشندگان فقط در پایتخت می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند و فروشندگان شهرهای کوچک خیلی از زبان انگلیسی سردرنمی‌آورند. با اشاره انگشت خود به طرف غذایی که دوست دارید طعم آن را بچشید این مشکل را حل کنید و طعم غذای تایلندی را در تور تایلند ارزان بچشید.

مردم تایلند معمولا عادت دارند در خیابان غذا میل کنند. در میان مردم تایلندی که در خیابان غذا میل می‌کنند می‌توانید از هر نوع قشری را مشاهده نمایید. بنابراین به شما هم مانند دیگر گردشگران تور تایلند توصیه می‌کنیم طعم غذاهای تایلندی را بچشید.

فروشندگان غذاهای تایلندی که مشتری زیادی دارند، معمولا بسیار تمیز و مرتب هستند و از مواد اولیه تازه برای تهیه غذاها استفاده می‌کنند. تایلند کشوری گرمسیر است. میوه‌ها، سبزیجات، گوشت و ماهی در هوای گرم تایلند زود فاسد می‌شوند و نمی‌توان آن‌ها را برای مدت چند روز نگهداری کرد که این مسئله باعث شده تا آشپزها همیشه از مواد غذایی تازه استفاده کنند.

برنج

برنج از اصلی‌ترین غذاهای آسیایی می‌باشد و تایلند هم از این قضیه مستثنا نمی‌باشد. در خیابان غذاهایی به چشم شما می‌خورد که یادآور ریزوتو هستند. معمول‌ترین آن‌ها، برنج با مرغ یا گوشت خوک است. در تور تایلند در دکه‌های خیابانی که برنج را در داخل برگ موزه پخته‌اند، طعم متفاوت برنج را بچشید. در ظاهر، این نوع برنج شبیه دلمه بوده و برگ‌ها قابل‌خوردن نیستند. 

غذای تایلندی رشته 

رشته یکی از غذاهای اصیل کشور تایلند است. بزرگ و کوچک، تخم‌مرغی و برنجی، خشک و نرم که مانند رشته‌فرنگی می‌باشد. فروشنده‌گان، رشته را در ظرف می‌ریزند و به انتخاب مشتری  مواد غذایی مثل میگو، گوشت خوک، جوانه‌ بامبو  به آن اضافه می‌کنند و سپس طبق فرایند خاصی آن را پخته و آماده می‌کنند.

سالاد تایلندی

سالاد یکی از اجزای همیشگی غذاهای تایلندی می‌باشد. سالادهای پاپایا با الیاف پوملو، میگو با بادام‌زمینی و جوانه‌ی بامبو بسیار خوشمزه می‌باشند.

کباب تایلندی

در تایلند انواع گوشت‌های کبابی به سیخ‌های چوبی کشیده می‌شوند و به صورت کبابی سرو می‌گردند. فرایند کباب کردن دیگر جایی برای آلودگی و میکروب باقی نبوده پس با خیال راحت از کباب خود لذت ببرید. تایلندی‌ها معمولا گوشت مرغ، گوشت گوسفند و گوشت گاو را به صورت کبابی می‌خورند.

در تایلند انواع گوشت‌های کبابی به سیخ‌های چوبی کشیده شده و روی آتش کباب می‌شود. فرایند کباب کردن دیگر جایی برای آلودگی و میکروب با ندارد، پس در تور تایلند از خوردن غذاهای خیابانی هراس نداشته باشید. مردم تایلند معمولا گوشت مرغ، گوشت گوسفند و گوشت گاو را کباب می‌کنند.

شیرینی تایلندی

دسرهای تایلندی، خیلی لطیف و خوشمزه هستند. بیسکویت میوه‌ای شکلاتی و کیک‌های لیمویی با شیر نارگیل بسیار عالی هستند.

اینجا دیگر می‌توانید با خیال راحت از خوردن لذت ببرید، نه از سوسک خبری هست و نه از تندی سوزاننده چیلی. اینجا فقط و فقط شیرینی است. دسرهای تایلندی، خیلی لطیف هستند و مزه فوق‌العاده‌ای دارند. بیسکویت میوه‌ای شکلاتی و کیک‌های لیمویی فوق‌العاده که با شیر نارگیل پخته شده‌اند، عالی هستند. غذاهای خیابانی بسیار متنوع دیگری هم در تایلند وجود دارد، ما در این مقاله فقط گوشه‌ای از این دنیای رنگارنگ و پر از طعم و مزه را به شما نشان دادیم.

میوه های تایلندی 

تایلند کشور میوه بوده و مغازه‌های آن پر از انبه‌های رسیده می‌باشد. آناناس، هندوانه، مژکی، ترگیل، پاپایا و میوه گل‌ساعتی از بهترین و مشهورترین میوه‌های کشور تایلند هستند. برای خرید آن‌ها نیز تنها کافی است به میوه‌ای که علاقه دارید، اشاره نمایید، میوه درون مخلوط‌کن قرار گرفته و چند ثانیه بعد یک بمب ویتامین تازه و خوشمزه در دستان شنا قرار می‌گیرد.

تایلند کشوری با میوه‌های عجیب و غریب است و مغازه‌های آن پر از انبه‌های رسیده، آناناس، هندوانه، مژکی، ترگیل، پاپایا و میوه گل‌ساعتی هستند. فقط کافی است به هر میوه‌ای که علاقه دارید، اشاره کنید، در یک چشم به هم زدن، میوه درون مخلوط‌کن قرار داده و چند ثانیه بعد یک بمب ویتامین تازه و خوشمزه در دست شما است. البته افرادی که ترس از میکروب دارند، می‌توانند میوه‌ها را به‌صورت پوست‌کنده و شسته‌شده با آب جوش در تور تایلند خریداری کنند.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1

به "تجربه غذاهای خیابانی تایلندی" امتیاز دهید

2 کاربر به "تجربه غذاهای خیابانی تایلندی" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه غذاهای خیابانی تایلندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید