عملیات آبخیزداری در دامغان به ارزش 60 میلیارد ریال تکمیل شد

به گزارش دور زمین، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: 6 هزار مترمکعب طرح آبخیزداری در مناطق شمالی این شهرستان با صرف 60 میلیارد ریال اعتبار عملیاتی شد.

عملیات آبخیزداری در دامغان به ارزش 60 میلیارد ریال تکمیل شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، علی اکبر عباسی راد یکشنبه 10 آذرماه اضافه نمود: عملیات آبخیزداری در چهار زیرحوزه سد شهید شاهچراغی دامغان شامل زیر حوزه های کلاته رودبار، اگره، شوراب و آستانه دامغان پیش بینی شده و در حال اجرا است.

وی اعلام کرد: سال جاری از محل صندوق توسعه ملی توسط رهبر معظم انقلاب، اعتبار قابل توجهی به طرح های آبخیزداری کشور اختصاص یافت که تا حد زیادی به پیشرفت عملیات آبخیزداری یاری نموده است.

عباسی راد اضافه نمود: اجرای طرح های آبخیزداری در دامغان به منظور مهار سیلاب، جلوگیری از تخریب خاک، کاهش خطرات سیل و تغذیه سفره های آب زیرزمینی است.

وی اضافه نمود: از ابتدای سال 98 تاکنون بیش از 30 بند سنگ و ملات و تورسنگی به ارتفاع مفید 2 تا چهار متر و حجم بیش از 6 هزار مترمکعب در این شهرستان اجرا شده است.

عباسی راد ادامه داد: با اجرای این طرح ها تاکنون بیش از 140 هزار مترمکعب آب ناشی از سیلاب ذخیره شده است.

وی به اهمیت طرح های آبخیزداری در حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی اشاره نمود و گفت: پیش بینی شده است که طبق برنامه ریزی ها، انجام عملیات آبخیزداری تا حجم بیش از 15 هزار مترمکعب بند سنگ ملات سال جاری اجرایی گردد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: عملیات زیستی شامل کُپه کاری، بذرپاشی، جنگل کاری و همچنین احداث کمربند حفاظتی و توانمندسازی جوامع محلی انجام می گردد که موجب مشارکت بیشتر مردم محلی در اجرای طرح های دولتی و حفظ و احیا عرصه های منابع طبیعی می گردد.

شهرستان دامغان دارای یک میلیون و 489 هزار و 692 هکتار اراضی ملی طبیعی است که تاکنون برای بیش از 98 درصد از آن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2224

به "عملیات آبخیزداری در دامغان به ارزش 60 میلیارد ریال تکمیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات آبخیزداری در دامغان به ارزش 60 میلیارد ریال تکمیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید