علائم اضطراری هواپیما از زبان چند خلبان و کارکنان پرواز

به گزارش دور زمین، علائم اضطراری هواپیما

همیشه یکی از مرموزترین اختراعات بشر هواپیما بوده است! چطور چیزی به این بزرگی پرواز می کند، چرا ما باید به آن اعتماد کنیم و چطور شد که این روش حمل و نقل امن ترین روش در میان همه خود را اثبات کرد؟ همه این ها به کنار، موارد زیادی بوده است که در بین مسافران هواپیما یک نوع رمز و راز تلقی می شده و یا همه دلشان می خواسته که از آن سر در بیاورند. حالا شما خود را تصور کنید که خیلی آرام و راحت در هواپیما نشسته اید و پیش خود فکر می کنید که چه چیزهایی علائم اضطراری هواپیما هستند. خبرنگاران در ادامه می خواهد علائمی را از نظر خلبان و کارکنان پرواز غیر عادی هستند را به شما معرفی کند؛ با ما همراه باشید.

علائم اضطراری هواپیما از زبان چند خلبان و کارکنان پرواز

خلبان ها می دانند

شما در یک فضای فلزی، کیلومترها بالای آسمان معلق هستید و حس بسیار عجیبی دارید؛ باور کنید که ما آن را درک می کنیم. اما مطمئنا اگر شما می دانستید که چه چیزهایی علائم اضطراری هواپیما در نظر گرفته می شوند، حتما احساس امن تر و راحت تری خواهید داشت. خوشبختانه خلبان و کارکنان پرواز از این علائم و نشانه ها کاملا اطلاع دارند و به محض اینکه چیزی از نظرشان غیر عادی به نظر برسد، وارد عمل شده و در نهایت آن را کشف و برطرف می کنند.

پس حالا بهتر است که با خیال راحت روی جایگاه خود بنشینید، از پنجره به بیرون نگاه کنید و از پرواز خود لذت ببرید. البته ادامه متن را هم بخوانید تا برخی از این نشانه ها را با هم مرور کنیم.

خلبان دریم لاینر

یک خلبان دریم لاینر با مجله dailymail مصاحبه کرده است و گفته است که در پی سرپرست بوده که به کابین خلبان دعوت شده است. او گفت: زمانی که در پرواز هستیم، همیشه باید به مسائلی مانند اینکه آیا متصدی امور گزارش اینکه یک نشانه از احتمال آتش سوزی را به سرعت اطلاع می دهد و یا خلبان یک قهوه دیگر می خواهد، توجه کرد. همچنین خوب است که کارکنان کابین به طور جدی آماده سازی کابین خود را انجام دهند - هیچ موردی وجود ندارد که بتواند در صورت رد شدن، خلبان را مجاب به پرواز کند و همه باید کارهای ایمنی را به درستی انجام دهند. در روزهای معمولی من در پی مایعاتی که نشتی کرده اند، پنل های باز شده و چیزهایی این چنینی می گردم.

تام فریر | Tom Farrier

در این رابطه خلبان بازنشسته ای به نام تام فریر گفته که من همیشه به صداهای غیر عادی گوش می کنم، در پی بوهای عجیب و غریب می گردن و همچنین زاویه تابش آفتاب را مورد بررسی قرار می دهم. او می گوید:

  • صداها همیشه مفید هستند اما کابین مسافران معمولا انقدر جدا از بخش های دیگر هستند که به ندرت صداهایی از آن بروز می کند که ممکن است یک نشانه باشند.
  • بوها از طرف دیگر به راحتی به اطراف می فرایند و برخی از آن ها (مثلا بوی بنزین، مایع هیدرولیکی، هوایی که بیش از حد داغ شده است) به راحتی قابل تشخصی هستند.
  • یک تغییر غیرمنتظره قابل توجه در زاویه خورشید می تواند یکی از علائم اضطراری هواپیما باشد که باید تغییری در پرواز رخ دهد.
  • صداهای خش و نویزدار متفاوتی نیز در دستگاه مخابره، چیزی است که حتما باید به آن ها توجه کرد.

جان چسایر | John Chesire

خلبان بازنشسته ای به نام جان چسایر نیز او همیشه در پروازهایی که به عنوان مسافر حضور دارد، نزدیک ترین در خروج را پیدا کرده و تعداد جایگاه های بین او و در را می شمرد. او می گوید:

  • من همیشه تعداد جایگاه های بین من و در را می شمرم؛ این تنها یک نگاه کوتاه از من زمان می برد.
  • من اینکار را انجام می دهم تا در زمان نیاز بتوانم در تاریکی، زیر آب، وقتی که دود در کابین هست و یا حتی زمانی که هواپیما برعکس شده، آن را پیدا کنم. من همچنین می توانم بدون دیدن و با لمس کردن، به خط خروج اضطراری دسترسی پیدا کنم، زیرا آن ها را شمرده ام.

مایکل کان | Michael Cohn

مایکل کان یک خلبان سابق گفته که همیشه زمانی که می خواهد شروع به پرواز یا همان تیک آف کند، به صداهای موتور کاملا توجه می کند. او اینطور می گوید:

به عنوان خلبان هواپیماهای بسیار کوچک، من واقعا در مورد وظایف مربوط به عملیات بزرگ اطلاعات زیادی ندارم. اما من به صداهای موتور در موقع تیک آف بسیار توجه می کنم (موتور خراب در این زمان اصلا چیز خوبی نیست) و تغییرات فشار داخل کابین به من در مورد ارتفاع و بوها اطلاعات می دهد.

برنت بیکم | Brent Beacham

برنت بیکم، یکی از کارکنان هواپیما یک سرنخ اصلی را از علائم اضطراری هواپیما گفت که احتمالا به خاطر آن باید فرود آمد. او گفت:

  • به عنوان خدمه کابین برای یک شرکت هواپیمایی بزرگ که نمی توانم نام آن را بگویم، می توانیم قبل از اینکه کاپیتان بگوید، برای فرود آماده شویم.
  • مثلا یک کارکن پرواز به سمت لاس وگاس در تابستان می داند که انتظار یک چاله هوایی را به اخطر بالا رفتن هوای گرم از سطح زمین داشته باشیم.
  • ممکن است یک خلبان این موضوع را در نظر بگیرد و یا نگیرد و یا امکان دارد که در ارتفاع پایین تری پرواز کند تا کمتر دچار چاله ها شود.
  • همچنین یک خدمه با تجربه می داند که همه چیز را باید قبل از شروع چاله های هوایی، جمع کرد.
  • پس به عنوان یک مسافر زمانی که ببینم کارکنان پرواز در حال آماده سازی کابین زودتر از موعود هستند و اگر صدای اعلام فرود را بشنوم، می دانم که باید انتظار یک آشفتگی پروازی را داشته باشم.

پس می توان گفت که در آینده لازم نیست که خیلی نگران علائم اضطراری هواپیما باشید. خلبان ها، مهمان داران، مهندسین پرواز و هر کسی که در پرواز شما حضور دارد مطمئنا آنقدر با تجربه است که با دانستن کوچکترین نشانه ای بتواند به راحتی مشکل را پیدا کند و متوجه شود که آیا این نشانه، خطری است یا تنها به خاطر یک اتفاق کوچک پدید آمده است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5252

به "علائم اضطراری هواپیما از زبان چند خلبان و کارکنان پرواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم اضطراری هواپیما از زبان چند خلبان و کارکنان پرواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید