ضرورت همکاری صنعت و دانشگاه برای تحقق رونق فراوری

به گزارش دور زمین، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به ضرورت همکاری صنعت و دانشگاه برای تحقق رونق فراوری گفت: باید ظرفیت ها و منابع ملی را به جریان بیندازیم تا بتوانیم اقتصاد را از شرایط ناکارآمد خارج کنیم.

ضرورت همکاری صنعت و دانشگاه برای تحقق رونق فراوری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان خبرنگاران می توانند به وسیله آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح نمایند تا خبرنگاران این خبرگزاری مسائل را پیگیری نموده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت نمایند.

مخاطبان خبرنگاران موضوع فراوری ملی و رونق فراوری با همکاری صنعت و دانشگاه را مطرح نموده و از خبرنگاران خواهان گفت وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.

یعقوب فتح اللهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس درباره، گفت: این قضیه به شکل های مختلف در شعارهای سالانه رهبر معظم انقلاب در اقتصاد، فراوری و موضوع فراوری در اقتصاد با عناوین گوناگون مطرح شده است.

وی اضافه کرد: هدف از این کار درون گرایی است، باید ظرفیت ها و منابع ملی را به جریان بیندازیم تا بتوانیم اقتصاد را از شرایط ناکارآمد خارج کنیم. برای اینکه بتوانیم این کار بسیار سخت و انقلاب مالی را در ایران انجام دهیم باید اشتراک منابع و تشریک مساعی بین قوای سه گانه، صنعت به معنی عام و آموزش عالی که در واقع نماد آن دانشگاه است و مردم می توانند با یک برنامه مدون در فراوری درگیر شوند و آن را شکوفا و رونق بخشند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: تا به حال با این دیدگاه و روش به رونق فراوری نگاه ننموده ایم. می توانیم واحدهای فراوریی غیرفعال را فعال، واحدهای ناکارآمد را کارآمدتر و واحدهای فراوریی فعال و کارآمد را توسعه دهیم.

وی اضافه کرد: باید در کنار آمایش، آموزش عالی را در دستور کار جدی قرار دهیم. باید ارتباط بین المللی خودمان را در اقتصاد و منطقه معین کنیم و بدانیم که باید در چه زمینه هایی صادرات یا واردات داشته باشیم و ایران را به آمایش صنعتی تبدیل کنیم.

فتح اللهی در ادامه اضافه کرد: ایران معادن، اراضی، نفت و پتروشیمی خوبی دارد که جزء مزایا و منابع طبیعی ایران است. ما در این حوزه ها می توانیم بخش فراوری را شکوفا و رونق بخشیم. باید جوانان با انگیزه و جوان ایرانی را برای ساخت کشور به بدنه فراوری وارد کنیم و بتوانیم نیازهای ملی را در شرایط سخت مالی فعلی تامین کنیم.

وی گفت: در کشورمان نعمت های بسیار بزرگی داریم و با در دستور کار قراردادن و وارد کردن نیروهای فراوریی در بخش های مختلف جامعه و ظرفیت عظیمی که در درون شان خوابیده و خط های فراوری ناکارآمدی که دارند را باید به جریان مالی برگردانیم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2421

به "ضرورت همکاری صنعت و دانشگاه برای تحقق رونق فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت همکاری صنعت و دانشگاه برای تحقق رونق فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید