صنعت کشاورزی و محیط زیست در جهت توسعه یافتگی

به گزارش دور زمین، خبرگزاری خبرنگاران-یکی از صنایع بهره مند از خدمات آزمایشگاهی حوزه کشاورزی و محیط زیست است که با به اشتراک گذاری 5 هزار و 488 دستگاه تخصصی؛ رشد کرده است.

صنعت کشاورزی و محیط زیست در جهت توسعه یافتگی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،خدمات آزمایشگاهی به نوعی زیربنای توسعه علمی صنایع مختلف محسوب می شوند. خدماتی که می تواند توسعه یافتگی در کشور را بر پایه اصول و مبانی درست علمی و آزمایش های مقبول مل و بین المللی محقق کند. بر همین اساس شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری چند سالی است که با حمایت از اشتراک گذاری دستگاه ها و تجهیزات فناورانه سعی می کند به توسعه علمی صنایع شتاب دهد.

به همین علت نیز طی چند سال اخیر با به اشتراک گذاری 5 هزار و 488 دستگاه و فعالیت 217 مجموعه آزمایشگاهی در حوزه کشاورزی و محیط زیست شاهد رونق گرفتن فعالیت ها در این دو حوزه هستیم. پژوهشگران، اساتید و دانشجویان به بهره مندی از این تجهیزات در تلاش هستند تا این دو صنعت مادر و پایه را در کشور توسعه دهند.

کولیس دیجیتال، یوک مغناطیسی، کوره الکتریکی، کوره حمام نمک، کانال روباز آزمایشگاهی، کروماتوگراف مایع طیف سنج جرمی طیف سنج جرمی، کشنده میکرو پیپت، چکش تراکم اتوماتیک خاک، ژرمیناتور، کارخانه گیاهی، پمپ نمونه بردار هوا، ویکات سیمان، پردازشگر فراصوت، نمونه بردار گراب ون وین، همزن مغناطیسی، میکروسکوپ روبشی لیزری هم کانون (کانفوکال)، میکروسکوپ پروبی روبشی و ... از جمله این محصولات هستند.

بنا بر اعلام مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تجهیزاتی که به همت و مشارکت آزمایشگاه هایی، چون شرکت تحقیقاتی علوم حیاتی فاروق، آزمایشگاه شرکت پرتو آزمون جوانه خراسان، آزمایشگاه شرکت فردوس طب شفاء، آزمایشگاه آب و فاضلاب دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، آزمایشگاه بیوفناوری پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری موسسه تحقیقات علوم باغبانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، آزمایشگاه بیوتکنولوژی دام و طیور آبزیان پژوهشکده بیوفناوری جانوری کشور پژوهشگاه بیوفناوری کشاورزی و ... به اشتراک گذاشته شده اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5319

به "صنعت کشاورزی و محیط زیست در جهت توسعه یافتگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت کشاورزی و محیط زیست در جهت توسعه یافتگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید