تور هند ارزان: صدور ویزای فرودگاهی برای اتباع هندی در ایران

به گزارش دور زمین، اتباع هندی از امروز، 1 مرداد 1397، می توانند برای ورود به کشور به وسیله فرودگاه های بین المللی، ویزای فرودگاهی دریافت نمایند.

تور هند ارزان: صدور ویزای فرودگاهی برای اتباع هندی در ایران

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

تا به امروز تهیه ویزا برای گردشگران ایرانی در هند و بالعکس بسیار سخت بوده است. به طور تعیین، هر ایرانی برای تهیه ویزای توریستی هند باید مبلغ 260 هزار تومان به یک شرکت خصوصی گردشگری که نماینده سفارت هند در ایران بود، می پرداخت؛ و اتباع هندی نیز باید اقداماتی مشابه را انجام می دادند.

پس از مدتی وزارت خارجه ایران اقدام به صدور ویزا فرودگاهی برای گردشگران هندی کرد، اما همچنان تهیه ویزا برای گردشگران ایرانی در هند بسیار مشکل بوده و مدت اعتبار ویزا نیز در رتبه مناسبی قرار نداشت؛ بنابراین صدور ویزای فرودگاهی برای اتباع هندی در ایران نیز لغو شد.

در حال حاضر، چند ماهی است که کشور هند اقدام به صدور ویزای فرودگاهی برای ایرانیان نموده است و به این ترتیب، ایرانیان می توانند به وسیله سایت، درخواست ویزا نموده و سپس ویزاهای خود را در فرودگاه های دهلی و بمبئی دریافت نمایند. پس از آن، وزارت خارجه ایران نیز طی اقدامی متقابل از امروز ویزای فرودگاهی را برای اتباع هندی صادر می نماید.

این خبر را معاون اداره صدور ویزا و گذرنامه وزارت خارجه اظهار داشت و گفت:

هند جزو کشورهایی بود که برای آن ها ویزای فرودگاهی صادر نمی شد، اما اکنون در لیست 190 کشوری قرار گرفته است که اتباع آن می توانند در فرودگاه های بین المللی ویزای فرودگاهی دریافت نمایند.

ویزای فرودگاهی ایران به مدت 30 روز اعتبار داشته و به مدت 15 روز نیز تمدید خواهد شد.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4860

به "تور هند ارزان: صدور ویزای فرودگاهی برای اتباع هندی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: صدور ویزای فرودگاهی برای اتباع هندی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید