شهر ارواحی که هیچ کس حاضر به زندگی در آن نیست!

به گزارش دور زمین، اینجا شهر ارواح مدرن چین است!

اوردوس (Ordos) یکی از شهرهای چین است که چند سالی می شود در گوشه ای از آن، یک شهرک جدید درست شده تا حدود یک میلیون چینی را در آن جا دهند اما به دلایلی بیشتر این خانه ها خالی مانده اند به طوری که این شهر بدون جمعیت لقب شهر ارواح را به خود گرفته است. خبرنگاران را همراهی کنید تا از این منطقه جدید شهر اوردوس بیشتر بدانید و ببینید که اصلا چه شد که همچین منطقه ای در این شهر قدیمی ساخته شد.

شهر ارواحی که هیچ کس حاضر به زندگی در آن نیست!

منطقه کانگاباشی اوردوس (Ordos) را همه به شهر خالی می شناسند، شهری که یک میلیون خانه دارد اما تقریبا هیچ کسی در این خانه ها زندگی نمی کند! احتمالا تعجب می کنید اگر بفهمید اینجا دومین منطقه پولدار چین است. اوردوس که زمانی شهر کوچک فقیری بود ناگهان در سال 2003 به رشد و پیشرفت رسید. چرا؟ چون در آن مناطبع طبیعی گاز و زغال سنگ زیادی وجود دارد. نواحی اطراف اوردوس 1/6 منابع زغال سنگ چین و 1/3 منابع گاز طبیعی را داراست. با ثروت زیادی که این شهر دارد همانطور که انتظار می رفت دولت نتوانست در مقابل وسوسه شروع پروژه های بلندپروانه در این ناحیه مقاوت کند و ساخت منطقه کانگاباشی یکی از آن بلندپروازی بود.

دولت سعی داشت تا مردم اینجا را متقاعد کند تا پول خود را در همین جا سرمایه گذاری کنند و به همین خاطر منطقه کانگاباشی در واقع می خواست یک میلیون چینی را در اینجا ساکن کند اما تاکنون بیشتر این خانه ها خالی مانده اند. اینجا با اینکه تبدیل به یک شهر ارواح مدرن شده اما دولت چین به این پروژه به چشم یک موفقیت نگاه می کند چون هدف اصلی منطقه کانگاباشی این بود که شرکت های زغال سنگ این خانه ها را خریداری کنند از این بایت کانگاباشی یک موفقیت بود چون همه خانه ها و اداره های این منطقه جدید فروخته شده اند فقط کسی در آن ها زندگی نمی کند!

خیلی عجیب است که هیچ کس نمی خواهد به این منطقه جدید اوردوس نقل مکان کند البته با توجه به این که منطقه کانگاباشی در 25 کیلومتری منطقه قدیمی اوردوس قرار گرفته است معلوم است که چرا خانواده های کارگران زغال سنگ تمایلی به ترک خانه های خودشان و آمدن به اینجا ندارند. بعضی ها ممکن است ساخت این شهرک را یک جور برنامه ریزی غلط بدانند اما مسئولان دلایل خودشان را برای انتخاب این مکان برای منطقه جدید داشتند. یکی از دلایل انتخاب این محل برای ساخت وساز و تبدیل آن به منطقه ارواح! این بود که منطقه قدیمی اوردوس مسائل جدی کمبود آب دارد و منطقه کانگاباشی به منابع آب و همچنین دیگر شهر زغال سنگی چین یعنی یولین نزدیک است. تا زمانی که دولت راهی برای راضی کردن مردم برای آمدن به این شهر پیدا نکند اینجا همچنان شهر ارواح مدرن چین خواهد ماند!

منبع: odditycentral.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2084

به "شهر ارواحی که هیچ کس حاضر به زندگی در آن نیست!" امتیاز دهید

2 کاربر به "شهر ارواحی که هیچ کس حاضر به زندگی در آن نیست!" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر ارواحی که هیچ کس حاضر به زندگی در آن نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید