شبکه قطارهای شهری بانکوک

به گزارش دور زمین، سیستم قطارهای بانکوک، یک شبکه ریلی غیر همسطح با نام قطار هوایی یا BTS و یک خط مترو با نام MRT دارد. قطارهای MRT و BTS، مدرن و راحت هستند و در بخش مرکزی بانکوک فعالیت می‌کنند. بخش‌های زیادی از شهر، شامل شهر قدیمی، نزدیک به هیچ کدام از این دو شبکه نیستند. در ادامه یک راهنمایی کوتاه از شبکه ریلی شهری بانکوک خواهیم داشت.

شبکه قطارهای شهری بانکوک

اگر بتوانید با مترو یا قطار هوایی بانکوک به مقصدتان برسید، به این نکته توجه کنید که استفاده از آنها همیشه سریع‌ترین راه سفر برایتان خواهد بود. قطار هوایی بانکوک دو خط دارد: خط سوخومویت و خط سیلوم. خطوط قطارهای هوایی در میدان سیام تقاطع دارند و به شبکه قایق‌های مسافربری رودخانه در Saphan Thaksin متصل می‌شوند. بانکوک تنها یک خط مترو دارد و این خط در دو نقطه با قطار هوایی تقاطع دارد: Asok (در خط مترو نام ایستگاه Sukhumvit است) و Sala Daeng (در خط مترو نام ایستگاه Silom است).

قطارها از ساعت 5 صبح کار خود را شروع کرده و تا نیمه شب به فعالیتشان ادامه می‌دهند. قطارها در ساعات شلوغی هر 5 دقیقه یکبار و در ساعات خلوت هر 15 دقیقه یکبار در ایستگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند. بر اساس مسافتی که طی می‌کنید، کرایه از 15 بات تا 40 بات متغیر خواهد بود. قطارهای هوایی از کارت و مترو از سکه‌های خاص استفاده می‌کنند. شما باید آن‌ها را از دستگاه‌های اتوماتیک ایستگاه‌ها خریداری کرده و تا زمان بیرون آمدن از ایستگاه آن‌ها را نگه دارید. شما نمی‌توانید از کارت‌های قطارهای هوایی در مترو استفاده کنید. برعکس این موضوع نیز صادق است.

بلیت‌های روزانه قطار هوایی بانکوک با قیمت 120 بات در دسترس است. اگر برنامه دارید در تور تایلند از این قطارها زیاد استفاده کنید می‌توانید کارت‌های اعتباری مخصوص خریداری کنید. خوردن و نوشیدن در شبکه ریلی بانکوک به شدت ممنوع است. کوپه‌های قطارهای مترو و قطارهای هوایی فوق‌العاده سرد هستند. سیستم تهویه مطبوع معمولا در بالاترین حالتش تنظیم شده و در نتیجه اگر به اندازه چندین ایستگاه در قطارها بمانید، در حالت لرزان به مقصدتان خواهید رسید.

انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3029

به "شبکه قطارهای شهری بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه قطارهای شهری بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید