سوغاتی های پنانگ

به گزارش دور زمین، خرید سوغاتی یکی از بهترین کارهایی است که می‎توانید در حین سفر و یا در پایان سفر خود تجربه کنید. در این مقاله شما را با بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید در تور مالزی می‌توانید بخرید، آشنا خواهیم کرد.

سوغاتی های پنانگ

کیک KUIH BAHULU

این شیرینی یکی از کیک‌های سنتی تور مالزی می‌باشد که غالبا آن را در اعیاد بزرگ مثا عید فطر تهیه می‌کنند. مواد تشکیل‌دهنده‌ی این کیک عبارت است از شکر، تخم مرغ، آرد و سایر افزودنی‌ها که بعد از مخلوط شدن در فر پخته می‌شود. این شیرینی بعد از پخت، پوشش بیرونی ترد دارد و بافت داخلی آن نرم است، تقریبا شبیه به کیک اسفنجی.

این کیک را در مالدهای مخصوص می‌پزند که با چدن ساخته می‌شوند و درب دارند. این شیرینی به شکل‌های مختلفی تهیه می‌شود، اما شکل رایج آن شبیه گل است. علاوه بر ایام عید، به عنوان میان‌وعده و همراه با یک لیوان چای، این دسر لذیذ را می‌توانید نوش جان نمایید.

پارچه‌های باتیک

پارچه‌های باتیک، پارچه‌هایی با طرح‌های فاخر و زیبا از گل و گیاه، برگ و اشکال هندسی است که با روش‌های خاصی چاپ می‌شوند. باتیک مالزی در دنیای مد بین‌المللی جایگاه خاصی دارد، چرا که با مهارت و دقت بالا به زیبایی تمام انجام می‌شود. به طور سنتی، طرح‌های پارچه‌ها را روی قطعات چوبی تولید می‌کنند و بعد با کمک این مهر، تمام سطح پارچه را به طرح‌های زیبا مزین می‌کنند.

جوز هندی

از دوران استعمار تاکنون، در پنانگ، جوز هندی به طور گسترده کشت می‌شود. این ادویه یکی از ادویه‌هالی محبوب محلی است و استفاده‌های گوناگونی دارد. برای طعم دادن به غذاها و دسرهای شور و شیرین استفاده می‌شود. از جوز هندی تازه برای تهیه‌ آب جوز هندی استفاده می‌کنند و گاهی در قالب ترشی همراه با غذا استفاده می‌کنند. در تور مالزی بهتر است از غذاهای خیابانی امتحان کنید.

کبایا، لباس سنتی گلدوزی شده

این لباس سنتی زنان مالزی، همراه با سارونگ پوشیده می‌شود و با طرح‌های و موتیف‌های زیبایی تزیین می‌شود. تنوع طرح و رنگ این لباس‌ها بسیار جذاب و خیره‌کننده است. این گلدوزی‌های لباس، معمولا کاملا دست‌دوز هستند و با دقت فراوانی انجام می‌شوند. در برخی از آن‌ها از انواع مهره‌های تزیینی هم استفاده می‌شود تا ظاهری براق پیدا کند.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3973

به "سوغاتی های پنانگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغاتی های پنانگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید