سوریان: آینده روشنی پیش روی کشتی است، مبارزه یزدانی و تیلور بغض فروخورده مردم ایران بود

به گزارش دور زمین، دارنده 6 مدال طلای دنیا و یک طلای المپیک در کشتی فرنگی گفت: موفقیت های کشتی فرنگی ایران طی سال های گذشته گویای توانمندی های بالای محمد بنا در عرصه فنی است.

سوریان: آینده روشنی پیش روی کشتی است، مبارزه یزدانی و تیلور بغض فروخورده مردم ایران بود

خبرنگاران، حمید سوریان درباره نظر سنجی برای انتخاب برترین های قرن ورزش ایران، گفت: با همه احترامی که برای تمامی قهرمانان ورزش ایران دارم، فکر می کنم تافته جدا بافته ورزش ایران، شادروان دنیا پهلوان غلامرضا تختی است، او با مدال های ارزشمند خود که 7 مدال دنیای و المپیک است جزو پرافتخارترین های ورزش ایران است و از لحاظ اخلاقی و پهلوانی نیز قلب مردم را فتح نموده است. از جامعه کشتی می خواهم به دنیا پهلوان تختی به عنوان برترین ورزشکار قرن رای بدهند.

دارنده 7 طلای دنیا و المپیک، درباره حضور بنا در میان برترین مربیان قرن ورزش ایران، اعلام کرد: کشتی فرنگی به دو بخش قبل از محمد بنا و بعد از او تقسیم می گردد. موفقیت های کشتی فرنگی در دو دهه اخیر گویای همه چیز است. 3 طلای المپیک لندن و طلای گرایی در المپیک توکیو و 4 طلای مسابقات دنیای نروژ افتخارات بزرگ کشتی فرنگی ایران بوده است. ایشان همچنان با انگیزه کار خود را انجام می دهد و هم اکنون نیز در اردوی تیم ملی حضور دارد.

وی درباره جایگاه کشتی ایران، گفت: این نوید را می دهم که آینده روشنی را می گردد برای کشتی ایران متصور بود، با توجه به کارهای اساسی اجرا شده و تدوین برنامه بلند مدت 8 ساله برای کشتی و بعلاوه با کوشش ستودنی آقای دبیر که خودش را وقف حوزه ورزش نموده، آینده روشنی در انتظار کشتی ایران است. سال سختی در پیش داریم و امیدوارم هم کشتی آزاد و هم کشتی فرنگی در مسابقات پیش رو به برترین نتایج برسند.

نایب رییس فدراسیون کشتی، درباره شرایط پرداخت بدهی های فدراسیون کشتی به جا مانده از سال های قبل، گفت: تمام بدهی ها تسویه شده و فکر می کنم برای اولین بار است که نه تنها به اتحادیه دنیای بدهی نداریم بلکه از آن طلب هم داریم.

سوریان درباره لزوم حمایت مسئولان از کشتی، اعلام کرد: حجم کار در کشتی با توجه به حضور رده های سنی مختلف در دو رشته مجزا، خیلی زیاد است و احتیاجمند حمایت همه مسئولان است. از دکتر صالحی امیری که همواره حامی کشتی بوده تشکر می کنم و از آقای سجادی می خواهم همه عزیزان یاری نمایند تا کشتی با برطرف مسائل باز هم افتخارآفرین باشد.

ملی پوش سابق کشتی فرنگی ایران، در ادامه درباره ناکامی در المپیک 2016 ریو و اینکه خیلی ها شک داشتند راهی این رویداد گردد یا خیر، گفت: روزهای تلخ و شیرین بسیاری را در ورزش قهرمانی پشت سر گذاشتم و خاتمه کار المپیک ریو و شکستی بود که متحمل شدم. برای کسب سهمیه المپیک ریو به 3 رویداد با فاصله کم اعزام شدم و وزن زیادی کم کردم که باعث شد نتوانم به شرایط ایده آل خودم برسم و متاسفانه کارم با شکست همراه شد. همه این روزها با فراز و نشیب هایش به خاتمه رسید و خدا را شاکرم توانستم دل مردم را طی این سال ها شاد کنم.

سوریان درباره علاقه بسیار زیاد مردم به کشتی در جریان مسابقات دنیای نروژ، اظهار کرد: بچه ها گل کاشتند و باعث خوشحالی همه شدند. این اطمینان را دارم با این جدیت و کوشش بچه ها و کادرهای فنی باز هم شاهد روزهای خوش مثل دنیای نروژ خواهیم بود. 7 مدال طلای آزاد و فرنگی در این رقابت ها بی سابقه بود و امیدوارم باز هم تکرار گردد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا از ابتدا وارد رشته کشتی آزاد نشده است، اعلام کرد: من از ابتدا کشتی فرنگی را به خاطر بستری که در شهر ری فراهم بود دنبال کردم اما این افتخار را داشتم با قهرمانان کشتی آزاد هم تمرین کنم.

نایب رییس فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که آیا او و دبیر در مباحث فنی تیم ملی هم دخالت دارند یا خیر، گفت: خدا را شکر کادرهای فنی آنقدر توانمند هستند که به برترین شکل کارشان را انجام می دهند. نگاه فدراسیون کشتی هم حمایتی است و اگر در مباحث فنی احتیاج به همفکری باشد قطعا منتقل می کنیم.

وی درباره خوشحالی بسیار زیاد مردم از پیروزی حسن یزدانی مقابل تیلور در مسابقات دنیای نروژ، گفت: این مبارزه بغض فرورفته ای بود که همه مردم ایران منتظر این برد یزدانی بودند. خدا را شکر این رخ داد و باعث خوشحالی مردم شد. حسن عزیز فضای پرتنشی را پشت سر گذاشت و ما این موضوع را درک می کردیم، بیشتر کوشش بر انجام کارهای روحی و روانی بود که حسن احیا گردد، او به عنوان اسطوره ای که قابلیت های فنی زیادی دارد قطعا یک سر و گردن بالاتر از تیلور بود اما متاسفانه شرایطی رقم خورده بود که کسب پیروزی به مسابقات دنیای نروژ کشیده گردد و خدا را شکر این اتفاق رخ داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5707

به "سوریان: آینده روشنی پیش روی کشتی است، مبارزه یزدانی و تیلور بغض فروخورده مردم ایران بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریان: آینده روشنی پیش روی کشتی است، مبارزه یزدانی و تیلور بغض فروخورده مردم ایران بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید