سواحل ناشناخته و مخفی پوکت

به گزارش دور زمین، تمامی مسافران تور تایلند، سواحل طولانی و زیبای مناطق پاتونگ، کاتا و حتی سواحل نای هارن را می‌شناسند، اما سخت اشتباه می‌کنید اگر فکر می‌کنید سواحل پوکت محدود به همین‌ها هستند. با داشتن روحیه‌ای ماجراجویانه، یک جفت چرخ و یک نقشه‌ی جزیره، شما می‌توانید در تور پوکت جواهرهای سواحل پوکت را پیدا کنید. در اینجا 6 تا از بهترین سواحل ناشناخته پوکت را به شما معرفی می‌کنیم.

سواحل ناشناخته و مخفی پوکت

ساحل آوسان پوکت

با سه ساحل کوچک، صخره‌های گرانیتی بزرگ، شن‌های زبر و موقعیت‌های عالی برای غواصی سطحی، ساحل Ao Sane مکانی جذاب برای گذراندن یک بعدازظهر در تور پوکت است، مخصوصا اگر بدانید با وجود تعداد زیادی درختان سرسبز گرمسیری به کلی سایه نیز دسترسی دارید. از ماه نوامبر تا می این ساحل مکانی برای لنگر انداختن قایق‌های تفریحی است. رستوران ساده و در عین حال جذاب ساحل، سرویس بهداشتی و دوش آب دارد. برای رفتن به این ساحل در تور پوکت، از شمالی‌ترین بخش ساحل نای هارن به سمت هتل The Nai Harn حرکت کنید. جاده پایین هتل را دنبال کرده و به راهتان ادامه دهید. ساحل به خوبی علامت‌گذاری شده است.

ساحل آویون پوکت

ساحل Ao Yon همان چیزی است که یک ساحل منطقه گرمسیری به ذهن متبادر می‌کند؛ تصویری که با درختان نخل لرزان، شن‌های سفید و آب‌های کم‌عمق کامل می‌شود. شناورهای پرورش صدف چند صد متر آن طرف‌تر از ساحل در دریا قرار گرفته‌اند. بخش رو به جنوب ساحل، آخر هفته‌ها با حضور مردم محلی که برای پیک‌نیک به اینجا می‌آیند شلوغ می‌شود، اما در روزهای میانی هفته این ساحل به شکل دلپذیری خلوت است. در کنار جاده‌ی بالای ساحل پارک کنید و با پای پیاده به پایین به ساحل بروید.

ساحل موز پوکت

وقتی در تور پوکت بر این ساحل هلالی شکل قدم بگذارید، متوجه خواهید شد که چرا آن را به این نام می‌خوانند. پیدا کردن این ساحل سخت است اما ارزشش را دارد. برای رسیدن به این ساحل باید از مسیری طولانی از میان منطقه‌ای پر درخت عبور کنید. در زمان مد کامل در یک روز پر باد، فضای زیادی نخواهید داشت اما وقتی هوا آرام باشد هیچ ساحلی در پوکت توانایی رقابت با زیبایی و آرامش ساحل موز را نخواهد داشت. یکی از رستوران ساحلی نیز در این مکان وجود دارد. در دوره زمانی بین ماه‌های می و نوامبر در این ساحل شنا نکنید. برای رفتن به این ساحل در تور تایلند، از ساحل نایتون به سمت جنوب حرکت کنید، از هتل Andaman White Beach Resort گذشته و چند پیچ بعدتر توقف کنید. یک تابلوی زهوار در رفته می‌بینید. همانجا پارک کنید و به سمت پایین پیاده بروید.

ساحل نوی پوکت

ساحل Nui یکی از زیباترین سواحل ناشناخته در پوکت است. این ساحل شنی 120 متری، با صخره‌های بزرگ پر شده و پشت حدود 4 کیلومتر جنگل پنهان است. این ساحل بعد از تماشاگه کارون در جاده‌ای که سواحل کاتا و نای هارن را به هم متصل می‌کند در دسترس است. ساحل نوی به راستی یک مقصد رویایی گرمسیری است: ساحل به خوبی نگهداری شده و توسط کارکنان مجموعه باشگاه خلیج نوی تمیز می‌شود و علاوه بر رستوران، فعالیت‌های متنوعی مانند غواصی سطحی، والیبال ساحلی، کایاک‌سواری در دریا، تخته‌سواری پروازی، ماساژ، سونا و غواصی عمیق، به مسافران تور تایلند ارائه می‌شود. دسترسی به ساحل نوی البته رایگان نیست. لذت بردن از یک روز عالی در این ساحل دوست‌داشتنی و خلوت، 350 بات برایتان هزینه خواهد داشت. البته گفتنی است ورودی بچه‌های زیر 12 سال رایگان است.

ساحل خائو خاد پوکت

با وجود شهرسازی‌های گسترده در این منطقه از پوکت، ساحل Khao Kad همچنان به شکل چند سال پیش باقی مانده است. این ساحل هنوز آرام است و برای آن دسته از مسافران تور تایلند که سکون و آرامش را دوست دارند گزینه‌ای عالی است. ساحل خائو خاد در 8 کیلومتری شرق شهر پوکت قرار دارد. شن‌های این ساحل زبر و آب‌ها کم‌عمق هستند، اما با وجود مناظر خلیج چالونگ و جزیره‌ی Lone، بی‌شک مکانی خوش‌منظره است. ویلاها و اقامتگاه‌های لوکس تقریبا در تمام طول ساحل به چشم می‌خورند؛ در میان آن‌ها کلبه‌های ماهیگیران و در بخش انتهایی غربی ساحل، یک باتلاق مانگرو هم وجود دارد. برای رفتن به این ساحل در تور پوکت، از ساحل کامالا به سمت هتل‌های Cape Sienna و Paresa Resort Phuket حرکت کنید تا به دو ستون بتونی برسید. مسیر را تا رسیدن به ساحل ادامه دهید.

ساحل یائه پوکت

این ساحل 200 متری، در پنج کیلومتری شمال منطقه پاتونگ پوکت، آن قدر ناشناخته است که تقریبا در تمام روزهای هفته خلوت است. با وجود جاده‌ای که مستقیم از جاده اصلی به اینجا می‌رسد، شناخته شدنش توسط مسافران تور تایلند مدت زمان زیادی نمی‌برد؛ بنابراین تا فرصت باقی است از آرامش اینجا نهایت لذت را ببرید. به خاطر وجود صخره‌های بسیار، این ساحل برای شنا کردن خوب نیست. وقتی مد از بین می‌رود شنا کردن در اینجا غیرممکن می‌شود. یک کافه ساحلی با سرویس بهداشتی وجود دارد. با این که منظره غروب در اینجا فوق‌العاده چشم‌نواز است اما مسیر سخت برگشت به جاده اصلی، باعث می‌شود بسیاری از مسافران تور پوکت تمایل نداشته باشند تا آن زمان در ساحل بمانند. برای رفتن به این ساحل از ساحل پاتونگ به سمت شمال حرکت کنید. از هتل Thavorn Beach Village عبور کرده و جاده‌ی به سمت چپ و بالای تپه را پیش بگیرید. مسیر خاکی یک کیلومتری به سمت پایین و به سمت ساحل را دنبال کنید.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3799

به "سواحل ناشناخته و مخفی پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سواحل ناشناخته و مخفی پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید