بهترین سواحل تور اسپانیا

به گزارش دور زمین، یکی از دلایلی که باعث انتخاب کشور اسپانیا در تور اروپا می شود وسعت خط ساحلی اسپانیا است. این کشور دارای صدها شهر ساحلی خارق العاده است و به همین دلیل گاهی انتخاب شهر مقصد در تور اسپانیا کمی مشکل می شود. برای اینکه زحمت شما برای جستجو و انتخاب شهر ساحلی کم شود، در اینجا 20 ساحل برتر اسپانیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین سواحل تور اسپانیا

شهر کونیل (Conil) در اندلس اسپانیا

ساحل کونیل (Conil)، نور چشم روستا، ساحلی وسیع به رنگ زرد درخشان است که از هر دو سمت روستا و در امتداد اقیانوس اطلس کیلومترها وسعت دارد. عمق این ساحل کم است و برای رسیدن به نقطه ای که در آن آب به کمر برسد، باید خیلی پیاده روی کنید. منطقه‌ای که دقیقا در جلوی شهر واقع شده است، یک ساحل خانوادگی است. اگر به سمت شمال غربی بروید خلیج‌های کوچک پوشیده بیشتری خواهید دید.

 Águilas در مورسیا اسپانیا

یکی دیگر از شهرهایی که می‌توان در تور اسپانیا در نظر داشت، Águilas است که در مجاورت آن بیش از 30 خلیج کوچک وجود دارد. شهرهای ساحلی شمال منطقه اغلب صخره‌ای است و پشت آن‌ها تخته سنگ قرار دارد و این در حالی است که منطقه زیبای cuatro calas (چهار بندر) در جنوب این منطقه واقع شده است. دو بندر و خلیج ابتدایی به نام‌های Calarreona و Higuerica دارای شن‌های نرم و مشرف به تپه‌ها و ویلای عجیب و غریب هستند. اما 6 کیلومتر به سمت جنوب شهر Águilas که دریا کاملا نا‌آرام می‌شود خلیج‌های ماسه‌ای مسحورکنندهCala Carolina و Cala Cocedores در کنار یکدیگر قرار دارند که بسیار زیبا هستند.

Cala D’Hort در ایبیزا اسپانیا

بی شک یکی از بهترین سواحلی که می‌توان در تور اسپانیا و حتی تور اروپا به آن سفر کرد و مسحورکننده‌ترین ساحل جزایر بالئارس اسپانیا، ساحل Cala D’Hort است که در منتهاعلیه جنوب غربی جزیره قرار دارد و دارای خط ساحلی آرام، ساکت و پوشیده با ماسه و سنگ ریزه زیبایی است. در امتداد ساحل نیز سه رستوران دریایی خوب با قیمت مناسب وجود دارد.

ساحل Tarifa در اندلس اسپانیا

اگر مسیر حرکت تور اسپانیا به سمت جنوب شرقی باشد، می‌توانید از خارق‌العاده‌ترین سواحل منطقه کوستا دلا لوز (Costa de la Luz) دیدن کنید. سواحلی با ماسه‌های زرد یا سفید نقره فام که به صورت جادویی صیقل داده شده‌اند. ساحل Tarifa که در فاصله 9 کیلومتری شهر قرار دارد، دارای رستوران، مدرسه آموزش موج سواری، کمپ برای چادر زدن، و مجموعه‌ای از هتل های گرانقیمت است.

لکیتیو (Lekeitio) در سرزمین باسک

بندر قدیمی لکیتیو (Lekeitio) یکی از زیباترین شهرهای مشرف به دریا در سرزمین باسک است که ارزش دیدن در تور اسپانیا را دارد. این شهر دارای دو ساحل زیبا است: یکی کنار بندر و دیگری که البته زیباتر نیز هست در کنار رودخانه در شرق. یک جزیره جنگلی کوچک دقیقا در مرکز خلیج قرار دارد که وقتی سطح اب دریا در حالت جزر و مد پایین است می‌توان تا آنجا پیاده روی کرد.

سانتادار

این ساحل اولین ساحل مجموعه سواحل سانتاندر است که در جنوب دماغه مگدالنا (Magdalena) قرار دارد. ساحل زیبای زرد رنگ که با صخره‌ها پوشیده شده و در کنار مدرسه آموزش موج سواری قرار دارد، باعث محبوبیت این شهر در تور اسپانیا شده است. در اطراف دماغه دو ساحل کوچک‌تر و خلوت‌تر به نام‌های کاملو (Camello) و لاکونچا (La Concha) وجود دارد.

Somo، در سانتاندر (Santander)

اگر از شلوغی شهرهای ساحلی کلافه می‌شوید، می‌توانید با یک تاکسی دریایی در امتداد ساحل حرکت کرده تا به تپه‌های شنی سومو برسید. این ساحل مرکز اصلی موج سواری است و می‌توانید تخته موج سواری کرایه کرده، کمپ‌های تابستانی شرکت کنید و از دهکده Pedrena دیدن کنید.

پلایا اوستنده (Playa Ostende)، Castro Urdiales در کانتابریا اسپانیا

شهر ساحلی Playa del Brazomar، محبوبیت زیادی دارد و به همین رو خیلی شلوغ است اما شهر Playa Ostende با ماسه تیره رنگ و خشن خلوت‌تر است. در این ساحل به راحتی می‌توانید حمام افتاب بگیرید و در مسیر بازگشت به شهر از میان صخره‌ها و پرتگاه‌هایی عبور کنید که امواج ساحل با آن‌ها برخورد می‌کنند. در یکی از خلیج‌های کوچک در مسیر، دریا واقعا دیدنی است.

Praia de Ninons، در Costa da Morte

این ساحل بهترین ساحل نزدیک Mapica de Bergantinos و اولین ساحل از سری بنادر کوچک ساحلی است. این ساحل فوق‌العاده و نامحصور هلالی شکل است و دارای ماسه‌های زیادی است و در دو طرف یک رود کوچک قرار دارد و یک کلیسای گرانیتی با یک فواره آب در بالای آن قرار دارد. جوانان اسپانیایی در تابستان در این مکان آتش روشن کرده و اطراف آن کمپ می‌زنند اما کافه آن شب هنگام باز نیست.

ال ساردینرو (El Sardinero) در سانتاندر

وقتی صحبت از ساحل به میان می‌آید، ال ساردینرو اصلی‌ترین ساحل سانتاندر است. این ساحل 2 کیلومتر امتداد دارد و در هنگام مد دریا و بالا آمدن آب به دو قسمت مجزا تقسیم میشود که عبارتند از: پریمرا در جنوب و سگوندا در شمال.

پلایا آرنالز (Playa Arenales) در آلیکانته اسپانیا

در پشت این ساحل تپه‌های شنی پوشیده از بوته‌های کوچک وجود دارد و در 12 کیلومتری جنوب آلیکانته قرار دارد و بسیار آرام‌تر و زیباتر از سواحل نزدیک به شهر است.

Platja de Ses Illetes، در فورمنترا اسپانیا

در شمال شرقی Es Pujlos سواحل خارق‌العاده Platja de Ses Illetes قرار دارد و در امتداد یک کانال باریک، جزیره غیر مسکونی Espalmador وجود دارد که یکی از سواحل بسیار زیبای تور اسپانیا در آن وجود دارد. ساحلی با آب‌های فیروزه‌ای و زیبا که عکس آن را در هر بروشور مربوط به تور اسپانیا و دریای کارائیب می‌بینید. در اغلب ماه‌های سال می‌توانید با راه رفتن در آب یا با یک قایق کوچک از La Savina به این ساحل بروید.

Playa de los Genoveses در آلمریا

این خلیج صدفی شکل یکی از باشکوه‌ترین سواحی مدیترانه‌ای تور اسپانیا است. این خلیج دارای ماسه‌های طلایی دست نخورده است و برای رسیدن به آن باید از یک مسیر خاکی عبور کنید. در فصول شلوغ و پر گردشگر، اتومبیل‌ها اجازه عبور به این منطقه را ندارند و تنها یک اتوبوس برای تردد وجود دارد.

The Illas Cies، در ریو دو ویگو 

یکی از زیباترین و خیره‌کننده‌ترین سواحل ریو دو ویگوکه نمی‌توان از تماشای آن در تور اسپانیا صرف نظر کرد، ساحل زیبایی است که زینت دهنده سه جزیره Illas Cies می‌باشد. از ویگو، بایونا و کانگاس می‌توان با قایق به این ساحل رفت. این ساحل در ورودی ria قرار دارد و از یک طرف به اقیانوس اطلس می‌رسد در جهتی که به سمت خشکی است، دارای سواحل ماسه ای میباشد. این جزایر مدت‌ها به عنوان مخفیگاه مهاجمان مورد استفاده قرار می‌گرفته اما اکنون به صورت مناطق طبیعی حفاظت شده درآمده‌اند. Illa de San Martiño یکی از پناهگاه های محافظت شده پرندگان است و دو ساحل دیگر با یک گذرگاه باریک شنی به یکدیگر مرتبط می‌شوند که در سمت داخلی آن یک تالاب آرام وجود دارد.

Paria As Catedrias در Rías Altas

این ساحل که در 6 کیلومتری امتداد Ribadeo قرار دارد موج‌ها به قدری شدید و قوی هستند که شنا کردن را غیر ممکن می‌کنند اما با این وجود بازدید از این ساحل زیبا را در تور اسپانیا از دست ندهید. در هنگام جزر و پایین رفتن آب آرک‌ها و قوس‌های طبیعی خارق‌العاده‌ای در این منطقه مشاهده می‌کنید. این منطقه برای ورزش پیاده‌روی ساحلی بسیار مناسب است.

A Coruna در گالیسیا

اگر به دنبال ساحل در یک شهر بزرگ هستید، A Coruna دقیقا همان مکانی است که باید در تور اسپانیا برگزینید. جاده طلایی سواحل اصلی A Coruna، Praia do Orzan و Praia de Riazor که در مجاورت آن قرار دارد درست در سمت مقابل شبه جزیره دارسنا (Darsena) واقع شده است. با وجود نزدیک بودن به شهر، این سواحل کاملا تمیز و پاکیزه هستند اما در فصل تابستان خیلی شلوغ می‌شوند و بهتر است که خیلی زود اقدام به رزرو جا کنید.

کامیلاس (Comillas) در کانتابریا 

این منطقه روستایی با خیابان‌های و میادین سنگفرش شده دارای چندین ساحل زیبا است: پلایا دی کامیلاس که نزدیک‌ترین ساحل است دارای یک لنگرگاه کوچک برای قایق‌های تفریحی و چندین کافه ساحلی می‌باشد؛ در حالی که ساحل پلایا دو اویامبره (Playa de Oyambre) از شهر فاصله بیشتری دارد و کمتر توسعه یافته است. این ساحل در 4 کیلومتری غرب خارج از شهر به سمت دماغه قرار دارد.

Isla Canela هیولوا اسپانیا (Huelva)

پس از طی کردن تپه‌های ماسه‌ای و مرداب‌های نمکی به ساحلی عریض 7 کیلومتری با ماسه نرم و زیبای طلایی خواهید رسید. این ساحل در جنوب غربی اسپانیا، درست نزدیک مرز کشور پرتغال قرار دارد. در این منطقه، اسکی روی آب و کانو سواری رواج دارد و چندین کافه ساحلی نیز در آن وجود دارد که در تور اسپانیا می‌توان به آنها سر زد.

پلایا دل سیلنسیو (Playa del Silencio)، در اوویدو اسپانیا

این ساحل خلوت و آرام (که معنای نام آن نیز "ساحل سکوت" است) در نزدیکی روستای ماهیگیری Cudillero قرار دارد و حتی در فصول پر گردشگر نیز به طرز عجیبی ساکت و آرام است. این ساحل که پشت به صخره‌ها و پرتگاه‌هایی است دارای آبی آرام است و برای غواصی بدون تجهیزات و مشاهده دنیای زیر آب بسیار مناسب است.

کالا دن سرا (Cala D’en Serra)، در ایبیزا اسپانیا

این دماغه و شبه جزیره منحصر به فرد و خیالی در شمال ساحل جزیره قرار دارد. این ساحل یکی از بهترین سواحل تور اسپانیا و مفری برای رهایی از فرهنگ شلوغ و فضای پر از کلوب جزیره است. پرتگاه‌های صخره‌ای مشرف به ساحل هستند و با وجود این که افراد محلی به این ساحل علاقه بسیاری دارند اما همچنان در فصل‌های پر گردشگر نیز نسبتا ساکت است.

انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2808

به "بهترین سواحل تور اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین سواحل تور اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید